Μητσοτάκης στη Βουλή: Νέος ΚΟΚ με αυστηρές ποινές, υποτροπή και όριο 30 χλμ./ώρα σε πόλεις
Σε ψηφοφορία τίθεται σήμερα το νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με αυστηρότερα πρόστιμα, θεσμό υποτροπής και όριο 30 χλμ./ώρα σε μονόδρομους. Ο πρωθυπουργός τόνισε την ανάγκη αλλαγής κουλτούρας και τη στήριξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρενέβη σήμερα στη Βουλή για να υποστηρίξει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που φέρνει νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Το νομοσχέδιο καθιερώνει αυστηρότερα πρόστιμα για σειρά παραβάσεων, θεσμό «υποτροπής» και νέο όριο 30 χλμ./ώρα σε μονόδρομους μέσα στις πόλεις.
ΚΟΚ: 150 ευρώ και 20 μέρες το δίπλωμα για μία κακή…συνήθεια
Ο κ. Μητσοτάκης άνοιξε την ομιλία του «όχι μόνο ως πρωθυπουργός, αλλά και ως πολίτης και πατέρας», επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα παραμένει πρώτη στην Ε.Ε. σε αριθμό θανάτων από τροχαία. Υπό το πρίσμα αυτό, υπογράμμισε πως «οι κυρώσεις πρέπει να αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα», διαχωρίζοντας την πρώτη παράβαση από τη συνεχιζόμενη παραβατικότητα.
Στο νομοσχέδιο προβλέπονται, μεταξύ άλλων:
- Υποτροπή: Ποινές που αυξάνονται εκθετικά στην επόμενη παράβαση (π.χ. 700 € πρόστιμο και 60ήμερη αφαίρεση διπλώματος για πρώτη φορά +50 χλμ./ώρα, 2.000 € και 2 έτη αφαίρεση για τρίτη).
- Καθιέρωση ορίου 30 χλμ./ώρα: Σε μονόδρομους εντός αστικών κέντρων, με στόχο τη μείωση σοβαρών ατυχημάτων.
- Αυστηρές ποινές για θανατηφόρα τροχαία: Μέχρι και ισόβια κάθειρξη σε πολύνεκρα δυστυχήματα, 10–20 χρόνια σε θανατηφόρο με υπαιτιότητα.
- Πρόστιμα για κράνος και ζώνη: Έως 350 € και για οδηγό και για συνεπιβάτη.
- Έμφαση στην υποτροπή και αφαίρεση διπλώματος: Ο οδηγός τιμωρείται αυστηρά, ανεξαρτήτως οχήματος.
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός παρουσίασε το σχέδιο ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς:
- 1.000 νέα λεωφορεία: Μέχρι αρχές 2026 και πλήρης ανανέωση στόλου έως τέλος 2027.
- Απελευθέρωση λεωφορειολωρίδων και πιλοτική νυχτερινή λειτουργία μετρό και τραμ τα Σαββατοκύριακα.
- Έλεγχοι αλκοτέστ και χρήση κινητού: Συνέχιση με εντατικούς ρυθμούς, καθώς ένας στους τέσσερις θανάτους συνδέεται με αλκοόλ, ενώ η χρήση κινητού αυξάνει τον κίνδυνο 23 φορές.
- 1.500 κάμερες ελέγχου: Στους δρόμους και πιλοτικά στα λεωφορεία, με έσοδα από ψηφιακές κλήσεις να χρηματοδοτούν έργα οδικής ασφάλειας.
Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς απαιτεί και «ασφαλέστερα Μ.Μ.Μ., καλύτερη οδική εκπαίδευση, ακόμη και επανεξέταση του πλαισίου διπλωμάτων». Ευχαρίστησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τη θετική στάση, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο ζήτημα εθνικής εμβέλειας.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News