Πάτρα: Μπλόκο στις οπτικές ίνες αν δεν αποκατασταθούν οι δρόμοι – Μη γίνει «κόσκινο» όλη η πόλη

Σκληρή διαπραγμάτευση κάνει, εδώ και έναν χρόνο, ο Δήμος Πατρέων με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών Cosmote για τη διέλευση νέων δικτύων οπτικής ίνας από το κέντρο της πόλης. Η δημοτική αρχή θέτει ως απαράβατο όρο την πλήρη αποκατάσταση του οδοστρώματος, ενώ η εταιρεία προειδοποιεί να παρακάμψει την πόλη αν δεν λάβει τη σχετική αδειοδότηση.

Πάτρα

Σε ένα εμπόδιο που δεν είχε υπολογιστεί πέφτει το μεγάλο έργο αναβάθμισης των δικτύων οπτικών ινών στην Πάτρα, όπου στο πλαίσιο ανάπτυξης του προγράμματος «Fiber to the Home», για υψηλότερου επιπέδου τηλεπικοινωνίες, προβλέπεται να εκτελεστεί από την Cosmote.

Το πλάνο της εταιρείας, γενικότερα, περιλαμβάνει ανάπτυξη δικτύων οπτικών ινών σε νομούς, όπως οι Αχαΐα, Χαλκιδική, Κέρκυρα, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Εβρος, Λάρισα, Λευκάδα, Ρέθυμνο, Ροδόπη, Τρίκαλα και Ξάνθη με χρηματοδοτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, για να αποκτήσουν πρόσβαση σε τηλεπικοινωνίες υψηλών ταχυτήτων και ποιότητας, πολλές χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Ομως διαφαίνεται πως τον τελευταίο έναν χρόνο πραγματοποιείται μια σκληρή διαπραγμάτευση που θυμίζει παρτίδα «πόκερ» μεταξύ του Δήμου Πατρέων και της εταιρείας, που έχει να κάνει με τις εργασίες αποκατάστασης στους δρόμους της πόλης μετά την τοποθέτηση των οπτικών ινών.

Να σημειωθεί ότι, για την εγκατάσταση οπτικών ινών, οι τεχνικές προδιαγραφές προβλέπουν διάνοιξη αύλακα πλάτους 10 εκατοστών που αποκαθίσταται μετά το τέλος των εργασιών. Ωστόσο, κατά την εταιρεία, ο Δήμος Πατρέων έχει υπερβολικές απαιτήσεις, ζητώντας αρχικά πλήρη αποκατάσταση των δρόμων απ’ όπου προβλέπεται να περάσουν τα νέα δίκτυα.

Επισημαίνεται ότι ο Δήμος Πατρέων είναι αυτός που εκδίδει τις τελικές άδειες και συναινεί για την εκτέλεση των εργασιών στα διοικητικά του όρια. Στη συνέχεια της διαπραγμάτευσης, πάντα κατά την εταιρεία, οι απαιτήσεις του Δήμου έπεσαν σε αδιέξοδο ως προς την αποκατάσταση της ασφάλτου, καθώς ζητά εργασίες αποκατάστασης του οδοστρώματος σε πλάτος 1,5 μέτρου από όπου θα περνά η οπτική ίνα.

Η εταιρεία, κατά πληροφορίες της εφημερίδας «Πελοπόννησος», θεωρεί ότι οι συγκεκριμένες απαιτήσεις εκτροχιάζουν τον προϋπολογισμό του προγράμματος. Γι’ αυτόν τον λόγο εξετάζεται ακόμα και το να μη γίνουν οι εργασίες στην πόλη, προχωρώντας στον υπόλοιπο σχεδιασμό. Φυσικά, σε μια τέτοια περίπτωση, η Πάτρα θα έμενε πίσω στην υλοποίηση ενός σημαντικού προγράμματος τεχνολογικής αναβάθμισης, ωστόσο και η αποκατάσταση των δρόμων είναι σημαντική για την καθημερινότητα της πόλης.

Θα πρέπει ακόμα να σημειωθεί ότι, συμπληρωματικά, στην Πάτρα αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στον Σεπτέμβριο και η εκτέλεση έργων για την κατασκευή του δικτύου μέσης και χαμηλής πίεσης για τη διανομή φυσικού αερίου, συνδέσεων παροχετευτικών αγωγών και εγκατάστασης εξοπλισμού από την ανάδοχο εταιρεία ΑΒΑΞ ΑΕ.

Εμμέσως, ο Δήμος «παίζει» διαπραγματευτικά για την αποκατάσταση των δρόμων και με αυτό το έργο, προϋπολογισμού 24 εκατ. ευρώ, αν και δεν εμπλέκεται στις συγκεκριμένες αδειοδοτήσεις για να μπορεί να το «μπλοκάρει».

Στο θέμα, προφανώς, ο Δήμος Πατρέων επιχειρεί να αποκτήσει διαπραγματευτική θέση προς όφελος των δημοτών, καθώς από το δικό του οδικό δίκτυο προβλέπεται, βάσει σχεδιασμού, να περάσουν οι οπτικές ίνες και μάλιστα από εμπορικούς δρόμους.

Ο αντιδήμαρχος Εργων Χρήστος Κορδάς, γνωρίζοντας το θέμα, τοποθετείται σήμερα στην «Πελοπόννησο» με σημειώσεις και εύλογους προβληματισμούς.

«Υπάρχει συγκεκριμένος κανονισμός για το πώς γίνονται τέτοια έργα. Ασφαλώς και θέλουμε να περάσουν οπτικές ίνες στην πόλη μας, όμως να γίνει με τον τρόπο που προβλέπεται. Οι οπτικές ίνες περνάνε από την κάθε πλευρά του δρόμου, ώστε να εξυπηρετούν σπίτια και καταστήματα. Αυτό που ζητάμε εμείς είναι η αποκατάσταση των δρόμων. Δηλαδή να μη γίνει ‘’κόσκινο’’ όλη η πόλη για επιχειρηματικά συμφέροντα. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: Πλήρης αποκατάσταση. Δεν έχουμε αντίρρηση να γίνει το έργο» επισημαίνει ο Χρήστος Κορδάς.

Σχολιάζοντας, δε, παρόμοια έργα που έχουν γίνει στο παρελθόν, θεωρεί ότι οι «περισσότερες αποκαταστάσεις είναι απαράδεκτες». Τονίζει ακόμα: «Δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε την κοινωνία, γιατί αυτές οι αποκαταστάσεις δημιουργούν και ζητήματα επικινδυνότητας στους δρόμους».

Μάλιστα, ο αντιδήμαρχος διερωτάται για ένα υποθετικό σενάριο, με προέκταση και για το δίκτυο αγωγών φυσικού αερίου που αναμένεται στην πόλη: «Αν περάσουν οπτικές ίνες σε δίκτυο 10 χιλιομέτρων, πώς θα ξαναφτιάξουμε εμείς τους δρόμους μετά; Ειδικά όταν σε πολλά σημεία έχουμε πραγματοποιήσει ήδη έργα με νέους ασφαλτοτάπητες. Σύντομα θα περάσουν στην πόλη και αγωγοί για το φυσικό αέριο. Προφανώς και είμαστε υπέρ. Με τις αποκαταστάσεις τι γίνεται, όμως; Οπως παραλαμβάνουν τους δρόμους για να περάσουν τα δίκτυα, έτσι πρέπει να τους παραδίδουν».