Πάτρα: Έργα πολιτικής προστασίας ψάχνουν πόρους εδώ και χρόνια – Το Δασύλλιο, η Παγώνα και άλλα γνωστά σημεία
Ο Δήμος ζητώντας χρηματοδότηση ουσιαστικά δηλώνει ότι δεν μπορεί να εκτελέσει τα έργα προστασίας πολλών περιοχών
Η Πάτρα διαθέτει ένα γερασμένο οδικό δίκτυο «άπειρων» χιλιομέτρων και σε πολλές περιπτώσεις οι ανάγκες επιδιορθώσεων με έργα είναι επιτακτικές. Προχθές ο δήμαρχος Κ. Πελετίδης έστειλε επιστολή στον υπουργό Πολιτικής Προστασίας Β. Κικίλια, ζητώντας συνάντηση και χρηματοδότηση έργων με περίπου επτά εκατ. ευρώ.
Στη λίστα Πελετίδη προς Κικίλια περιλαμβάνονται σημεία του Δήμου Πατρέων όπου η «Π» έχει αναδείξει κατά το παρελθόν την ανάγκη παρεμβάσεων. Κοινό χαρακτηριστικό όλων των περιπτώσεων είναι ότι πρόκειται για δρόμους που βρίσκονται σε πλαγιές λόφων, όπου κατά καιρούς έχουν παρουσιαστεί μικρής έκτασης κατολισθητικά φαινόμενα.
Μπορεί η επιστολή του δημάρχου να πέρασε «στα ψιλά», αλλά είναι πραγματικότητα ότι μέρος των δρόμων έχει καταστραφεί ή υποχωρήσει, με την ανησυχία των περίοικων σε αυτές τις περιοχές να είναι έντονη για τις ζωές και τις περιουσίες τους, καθώς κατά τη διάρκεια έντονων βροχοπτώσεων ουδείς μπορεί να αποκλείσει το «κακό».
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της οδού Παγώνας στην Αρόη, όπου ο δρόμος έχει σχεδόν εξαφανιστεί και χρειάζεται έργο αποκατάστασης, καθώς δεν χωρούν πλέον να περάσουν ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά οχήματα. Η οδός Παγώνας βρίσκεται σε πλαγιά και από κακοκαιρία του 2015 το χώμα κάτω από τον δρόμο υποχώρησε, με αποτέλεσμα από τότε έως σήμερα να παραμένει «κούφιο» το έδαφος. Ο Δήμος για αυτόν τον δρόμο, όπως και για τις οδούς Αγ. Ιωάννη Χρυσοστόμου (Καλλιθέα), Υπαπαντής (Κάτω Καστρίτσι), Αγίου Δημητρίου Σκιόεσσας, Κεραιών, Λυκοχωρού, Αγίου Ιωάννη Δρεσθένων και Καραϊσκάκη (Μιντιλόγλι) ζητά δύο εκατ. ευρώ.
Αλλη σημαντική περίπτωση που χρειάζονται έργα είναι στο Δασύλλιο. Το 2020, μετά από διαρροή σε αγωγό της ΔΕΥΑΠ είχε προκληθεί κατολίσθηση και πέραν των πτώσεων δέντρων, είχαν μεταφερθεί λάσπες στις οδούς Κάλβου και Καρόλου. Τότε υπηρεσιακοί παράγοντες είχαν εκφράσει ανησυχία για νέα κατολίσθηση σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων, που ευτυχώς έως σήμερα δεν έχουν επιβεβαιωθεί. Ο Δήμος εκτιμά ότι θα χρειαστούν περίπου δύο εκατ. ευρώ για το έργο και οι υπηρεσίες βρίσκονται σε στάδιο σύνταξης αναγνωριστικής μελέτης.
Παρόμοια προβλήματα παρουσιάζονται και σε άλλους δρόμους της Αρόης, όπως η οδός Ομήρου που έχει ώριμη μελέτη 864.000€, αλλά και η οδός Οιτύλου ψηλά στο Ζαβλάνι που χρειάζονται αντιστηρίξεις.
Τέλος, οι ορεινές κοινότητες του Δήμου Πατρέων αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα από φαινόμενα κατολισθήσεων. Το παράδειγμα του δρόμου που ενώνει το Σούλι με τη Μοίρα είναι χαρακτηριστικό και χρειάζεται σταθεροποίηση των κατολισθήσεων με έργα άνω του ενός εκατ. ευρώ. Ενώ επίσης παρόμοια έργα χρειάζονται στην κεντρική οδό Βότση στη Θέα και στην οδό Παυσανία στην Καλλιθέα.
Ολα τα ανωτέρω έργα εφόσον γίνουν θα προσφέρουν ασφάλεια στους κατοίκους των περιοχών, τους οποίους πιθανότατα δεν απασχολεί πού θα βρεθούν τα χρήματα ή πώς θα εκτελεστούν τα έργα.
Διαβάστε επίσης:
Πατρινό Καρναβάλι: Αρχίζουν από σήμερα οι αφίξεις στην πόλη – Πάμε για ρεκόρ επισκεψιμότητας
Χημειοπροφύλαξη και εμβόλια σε 600 φοιτητές στην Πάτρα: Σε εφαρμογή επείγον σχέδιο πρόληψης
Πάτρα: Το τροχαίο δυστύχημα, ο «Στέλιος» και τα ναρκωτικά
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News