Πάτρα: Εξελίξεις για παλιά και νέα μαρίνα – Έως το καλοκαίρι οι επισκευές, προχωρά το μεγάλο έργο
Σε πρώτο πλάνο η λιμενολεκάνη που σχεδιάζεται για μαρίνα mega yacht και στο βάθος η δημοτική μαρίνα που καλύπτει τις ανάγκες των Πατρινών
Θετικές εξελίξεις για τη δημοτική μαρίνα σκαφών της Πάτρας αλλά και τη σχεδιαζόμενη μαρίνα μεγάλων σκαφών στη βόρεια λιμενολεκάνη κατεγράφησαν τις προηγούμενες ημέρες.
Των ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Στη δημοτική μαρίνα όπου σημαντικό μέρος της έχει καταστραφεί από κακοκαιρικά φαινόμενα τα τελευταία χρόνια. Ο Δήμος Πατρέων είχε ξεκινήσει προ εβδομάδων νέο διαγωνισμό, μετά από δύο αποτυχημένες απόπειρες. Ο αντιδήμαρχος Εργων Παναγιώτης Μελάς παρακολουθεί το θέμα και μετέφερε στην «Π» την εξέλιξη:
«Κατατέθηκε μια προσφορά και πλέον μπορούν να προχωρήσουν οι διαδικασίες. Είμαστε αισιόδοξοι πως μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν δρομολογηθεί οι εργασίες. Τώρα ακολουθεί η γραφειοκρατία και θα κληθεί η εταιρεία που κατέθεσε προσφορά να φέρει τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τη διαδικασία. Η εκτίμησή μας όμως είναι ότι αν δεν προκύψει κάποιο άλλο εμπόδιο, μέχρι το καλοκαίρι θα έχουμε δει έργα στη μαρίνα».
Η δημοτική αρχή είχε αυξήσει το διαθέσιμο ποσό στις 780.000 ευρώ για την προμήθεια των υλικών και των εργασιών και αποδεικνύεται ότι έτσι έγινε πιο θελκτική η διαγωνιστική διαδικασία σε εξειδικευμένες εταιρείες κατασκευής μαρίνων. Βέβαια, ο κόσμος χρειάζεται να γνωρίζει πως όταν αναφερόμαστε σε δημόσια έργα, το «σύντομα» μπορεί να μεταφραστεί ακόμα και σε 4-5 μήνες για την εκκίνηση των εργασιών, αφού η γραφειοκρατία είναι αρκετή.
Τα τρία «μπαστούνια» που δένουν τα σκάφη στη μαρίνα της Πάτρας έχουν καταστραφεί από την κακοκαιρία του Νοεμβρίου 2021. Εκτοτε, οι υποδομές ελλιμενισμού της περιοχής παραμένουν σε «μαύρο χάλι» παρά τις έγκαιρες ενέργειες του Δήμου για έκτακτη χρηματοδότηση. Οι εργασίες που προβλέπει η μελέτη αναφέρονται μόνο στις τρεις αποβάθρες που έχουν καταστεί ακατάλληλες εδώ και περισσότερο από δύο χρόνια κι εκεί δένουν σκάφη 8 έως 12 μέτρων.
MEGA YACHT
Παράλληλα, με ταχείς ρυθμούς προχωρά ο ΟΛΠΑ στην υλοποίηση του σχεδίου για τη μαρίνα τουριστικών σκαφών αναψυχής mega yacth στο παλιό λιμάνι της Πάτρας. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου αναρτήθηκε στη σελίδα δημόσιας διαβούλευσης του υπουργείου Περιβάλλοντος για τις επόμενες εβδομάδες.
Η πρόταση βασίζεται στον φάκελο χωροθέτησης του έργου και περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία νέου τουριστικού λιμένα (μαρίνα), δυναμικότητας 212 σκαφών, εντός της κεντρικής λιμενολεκάνης του βόρειου λιμένα Πατρών.
Η χωροθέτηση της νέας μαρίνας, που προτείνεται ήδη από το υπό έγκριση Προγραμματικό Σχέδιο (Masterplan) του λιμένα Πατρών, περιλαμβάνει την πλήρη αξιοποίηση των υφιστάμενων λιμενικών και κτιριακών εγκαταστάσεων της κεντρικής λιμενολεκάνης, καθώς και τη βέλτιστη αξιοποίηση του θαλάσσιου χώρου, με την εγκατάσταση πλωτών προβλητών.
Στο πλαίσιο της χωροθέτησης, καθορίζονται επίσης οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης, καθώς και οι όροι και περιορισμοί δόμησης εντός της χερσαίας ζώνης του τουριστικού λιμένα.
Για ανάγκες της νέας μαρίνας θα αξιοποιηθεί το σημαντικότερο υφιστάμενο κτίσμα στο παραλιακό κρηπίδωμα της κεντρικής λιμενολεκάνης, το πρώην «Υπόστεγο Νο 10» που ανακατασκευάζεται και θα αξιοποιηθεί για την εξυπηρέτηση λειτουργιών όπως λουτρά και χώρους υγιεινής, ποικίλα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και εμπορικά, καταστήματα παροχής υπηρεσιών, τουριστικά, αποθήκες, κ.λπ. καθώς και άλλων συναφών με τη μαρίνα χρήσεων.
Προβλέπεται η δυνατότητα κατασκευής υπαίθριων στεγασμένων χώρων είτε για τη σύνδεση των πιθανών επιμέρους κτισμάτων είτε για καθιστικά και τραπεζοκαθίσματα.
Η κύρια πρόσβαση (είσοδος/έξοδος) στη νέα μαρίνα από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου θα πραγματοποιείται στο ύψος της οδού Νόρμαν, με κατάλληλη διαμόρφωση της υφιστάμενης Πύλης 5, όπου θα λειτουργήσει το προτεινόμενο νέο φυλάκιο ελέγχου και θα παρέχει δυνατότητα εισόδου και εξόδου για τους χρήστες της μαρίνας. Εδώ προβλέπεται η διαμόρφωση κυκλικού κόμβου εκτός της χερσαίας ζώνης λιμένα.
Επίσης, στην περιοχή του μόλου Αγ. Νικολάου (Πύλη 3), προτείνεται να λειτουργήσει είσοδος/έξοδος πεζών, όπου και προβλέπεται επίσης νέο φυλάκιο ελέγχου.
Διαβάστε επίσης:
Πάτρα: Ένας χρόνος από την τραγωδία στα Τέμπη – Μεγάλη συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο ΦΩΤΟ – ΒΙΝΤΕΟ
Μπαίνουν στην Πάτρα με τρακτέρ σήμερα οι αγρότες της Αχαΐας
Νέες μειώσεις στα τιμολόγια ρεύματος τον Μάρτιο – Οι «εκπλήξεις» με τα πράσινα και τα κίτρινα
Καιρός: Τι φέρνει η «Dorothea» από τα Δυτικά – Η πρόγνωση για την Πάτρα
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News