Πάτρα: Όλα καλά… ξαφνικά στον Προαστιακό – Πιέσεις για έναρξη της συντήρησης από το πιο προβληματικό τμήμα

Το τρένο στα Βραχνέικα απαλλαγμένο από το προβληματικό δρομολόγιο Καμίνια – Κάτω Αχαΐα – Προτεραιότητες για μια σταθερή προοπτική της τοπικής γραμμής

Πάτρα

Για πρώτη φορά μετά από πολλούς μήνες οι επιβάτες του προαστιακού της Πάτρας μπορούν να πηγαίνουν στη στάση, χωρίς να έχουν την αγωνία αν το τρένο θα περάσει στην ώρα του.

Από το περασμένο Σάββατο τα δρομολόγια επανήλθαν σε μια κανονικότητα, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Hellenic Train δεν έβγαλε ούτε μια ανακοίνωση καθυστέρησης ή και κατάργησης δρομολογίου το τελευταίο τριήμερο, αφού τέθηκαν σε εφαρμογή τα νέα δρομολόγια.

Οι ώρες αναχώρησης άλλαξαν, προστέθηκαν τρία επιπλέον δρομολόγια στον Νότιο κλάδο (τελευταίο 20:27 προς Καμίνια). Ολα τερματίζουν πλέον στα Καμίνια -πρόταση την οποία είχε καταθέσει επίσημα στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η Κίνηση- με προσωρινή διακοπή των δρομολογίων στο τμήμα Καμίνια-Κ. Αχαΐα και αντικατάσταση με λεωφορείο έως ότου αναταχθεί η γραμμή.

Δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά όμως, καθώς τα τρένα μεταξύ Νότιου και Βόρειου κλάδου είχαν χάσει εντελώς την ανταπόκρισή τους και την αξιοπιστία τους, καθώς όλο το πρόγραμμα δρομολογίων είχε εκτροχιαστεί.

Από το Σάββατο όμως που τέθηκαν σε ισχύ τα νέα δρομολόγια, όλοι διαπιστώνουν ότι επανέρχεται η αξιοπιστία του Προαστιακού.

Γεγονός είναι πάντως, ότι μετά από τις αλλαγές που εφάρμοσε η Hellenic Train αναδεικνύεται η απόλυτη αναγκαιότητα ανάταξης της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία θα επιτευχθεί με την εργολαβία βαριάς συντήρησης.

Για να διατηρηθεί όμως αυτή η αξιοπιστία, οι χρήστες αναφέρουν ότι όλα εξαρτώνται από το πόσο γρήγορα θα επισκευαστεί το κεντρικό τμήμα της γραμμής Πάτρα-Αγιος Ανδρέας που είναι και το πιο προβληματικό. Όσο γρηγορότερα τόσο το καλύτερο, ακόμα και αν χρειαστεί να αποκοπεί η γραμμή που αυτό συνεπάγεται τη διακοπή των δρομολογίων του Νότιου κλάδου για κάποιες ημέρες, λέει ο Βασίλης Γκλαβάς, που διαπιστώνει ότι, αν δεν έχουμε κανένα άλλο απρόοπτο με τη γραμμή, η αναδιάρθρωση των δρομολογίων φαίνεται ότι πηγαίνει καλά.

Μάλιστα, οι Φίλοι του Προαστιακού τονίζουν ότι ενόψει της έναρξης εργασιών της εργολαβίας του ΟΣΕ για την ανάταξη της γραμμής, κρίνεται σκόπιμο να εκκινήσουν άμεσα από το πλέον προβληματικό τμήμα (Πάτρα–Αγιος Ανδρέας), το οποίο έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα με τον συγχρονισμό της τροφοδοτικής λεωφορειακής γραμμής του Πανεπιστημίου/ Νοσοκομείου (μεγάλη αναμονή), καθώς και την αύξηση του χρόνου μετάβασης στο κέντρο.

Οι εργασίες μπορεί να σημαίνουν ακόμα και την κατάργηση των δρομολογίων νοτίως του κεντρικού σταθμού της Πάτρας για κάποιες ημέρες, ωστόσο είναι αναγκαίες για την επίλυση των ανωτέρω προβλημάτων.

«Ευελπιστούμε στην ολοκλήρωση των εργασιών ανάταξης για την αποκατάσταση της κανονικότητας των δρομολογίων και στους δύο κλάδους του πιο πολύτιμου μεταφορικού μέσου βιώσιμης αστικής μετακίνησης, του προαστιακού της Πάτρας.

Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού είναι το θεμέλιο για την επαναφορά του Προαστιακού σε τροχιά επιτυχίας και θετικής οικονομικής απόδοσης, ώστε να γίνει κατανοητό από όλους ότι για το βιώσιμο συγκοινωνιακό μέλλον του συγκροτήματος της Πάτρας ο Προαστιακός είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ και δε μπορεί να θυσιαστεί ή να περικοπούν οι στάσεις του, και η λειτουργικότητά του, στον βωμό μη ρεαλιστικών σχεδιασμών.

Αντιθέτως, θα πρέπει να πυκνώσουν και το μέσο να μετεξελιχθεί σε tram-train στη χάραξη του παρόντος Προαστιακού, συνδέοντας με κλάδους το Πανεπιστήμιο/Νοσοκομείο, το πρώην ΑΤΕΙ, τη Βιομηχανική Περιοχή και το αεροδρόμιο του Αράξου» αναφέρουν οι Φίλοι του Προαστιακού.