Πατρών – Αθηνών: Κακιά Σκάλα «όνομα και πράγμα»

Αλπινιστές από την Ελβετία ελέγχουν το σημείο της κατολίσθησης στην Κακιά Σκάλα.

Πατρών

Μέχρι τις παραμονές των Χριστουγέννων θα πρέπει να κάνουν υπομονή οι οδηγοί που κινούνται στην ΝΕΟ Πατρών – Αθηνών, για την πλήρη αποκατάσταση της κυκλοφορίας στο οδόστρωμα στο ρεύμα προς την πρωτεύουσα.

Η κατολίσθηση που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης στην Κακιά Σκάλα, αποκάλυψε δυνητικούς κινδύνους από καταπτώσεις βράχων, με αποτέλεσμα να καθίσταται αναγκαίος ο γεωλογικός έλεγχος της περιοχής και η εκτέλεση προληπτικών εργασιών.

Η κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο στην περιοχή της Κινέτας θα διεξάγεται μέχρι αύριο σε μια λωρίδα στην κατεύθυνση προς την Αθήνα και όπως δήλωσαν οι υπεύθυνοι της Ολυμπίας Οδού, την Κυριακή θα δοθεί και η μεσαία λωρίδα, ενώ όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες σταθεροποίησης του βράχου το επόμενο διάστημα, θα δοθεί στην κυκλοφορία και η τρίτη λωρίδα μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Πατρών

Παναγιώτης Παπανικόλας

Σχετικά με τα αίτια, η καταρρακτώδης βροχόπτωση που ήταν σε εξέλιξη όλη τη νύχτα της Πέμπτης ήταν προφανώς ο κύριος επιβαρυντικός παράγοντας. Ενδεχομένως σωρευτικά να επηρεάζει και η σεισμική δραστηριότητα της τελευταίας περιόδου.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Ολυμπίας Οδού«, Παναγιώτης Παπανικόλας, είπε ο βράχος έπεσε από ύψος 100 μέτρων, από σημείο δηλαδή που η παραχωρησιούχος δεν είχε δικαιοδοσία παρέμβασης. Για να κάνει εργασίες εκεί θα πρέπει να πάρει άδεια από το δημόσιο, όπως υποστήριξε. Είπε πως, υπήρξαν μελέτες για χαλαρά βράχια, τα οποία και ρίχτηκαν ελεγχόμενα και στη συνέχεια απομακρύνθηκαν.

ΕΛΒΕΤΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

Στο μεταξύ, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αποκατάστασης στο σημείο που έγινε η αποκόλληση των βράχων. Χθες, βρέθηκαν στο σημείο ειδικοί από την Ελβετία για να ελέγξουν την κατάσταση και να δουν με ποιο τρόπο θα πρέπει να παρέμβουν στον βράχο. Από νωρίς το πρωί, ειδικά εκπαιδευμένοι αλπινιστές ανέβηκαν με γερανό στο σημείο και ελέγχουν το προστατευτικό κιγκλίδωμα για φθορές που ενδεχομένως να υπέστη μετά την κατολίσθηση.

ΟΜΑΔΑ ΑΛΠΙΝΙΣΤΩΝ

Παράλληλα, μια άλλη ομάδα αλπινιστών σκαρφαλώνει στο βουνό και με drone δίνει εικόνα από το έδαφος στον Ελβετό μηχανικό που επιβλέπει τις εργασίες προκειμένου να ελέγξει τη στατικότητα των βράχων.

«ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΣΕ ΜΗΚΟΣ 1 χλμ.»

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας, Ευθύμιος Λέκκας, επισήμανε σε δηλώσεις του για την κατολίσθηση στην Κακιά Σκάλα: «Υπάρχει μια αυξημένη κατολισθητική επικινδυνότητα στην περιοχή». Οπως είπε, «είναι γύρω στο 1 χιλιόμετρο που ο κίνδυνος αυτός είναι υψηλός» και πρόσθεσε «στο πρανές επάνω υπάρχουν ογκόλιθοι οι οποίοι έχουν μεγάλη πιθανότητα να κατολισθήσουν».

Πατρών

Ευθύμιος Λέκκας

«Εκείνο το οποίο θα πρέπει να πούμε είναι ότι κατ’ αρχάς στην Κακιά Σκάλα από αρχαιοτάτων χρόνων έχουμε μεγάλο κατολισθητικό κίνδυνο που σημαίνει ότι έχουμε απότομες πλαγιές και μορφολογικές ασυνέχειες, κατακερματισμένα πετρώματα, πετρώματα τα οποία αποκόπτονται σε τεμάχια και ογκόλιθους και μπορούν να καταπέσουν. Ολα αυτά είναι οι αιτίες των κατολισθήσεων. Τώρα, το ποια θα είναι η αφορμή για να κινηθεί μια κατολίσθηση είναι όπως σε έναν πόλεμο, αιτίες υπάρχουν, αλλά οι αφορμές δεν υπάρχουν» πρόσθεσε.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με απόφασή του συγκρότησε Επιτροπή Διερεύνησης των αιτιών που προκάλεσαν τη διακοπή της κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό.

Η Επιτροπή συγκροτείται σύμφωνα με το άρθρο 65 του Νόμου 4663/2020 και θα υποβάλει το πόρισμα της, το συντομότερο δυνατό, και σε κάθε περίπτωση εντός είκοσι ημερών. Επίσης έργο της είναι και ο επιμερισμός και καταλογισμός τυχόν διαπιστούμενων ευθυνών στους αρμόδιους φορείς λειτουργίας και συντήρησης της οδού.

Σύμφωνα με την απόφαση «προς τον σκοπό επιτέλεσης του έργου της, η Επιτροπή Διερεύνησης δύναται να πραγματοποιεί αυτοψίες, να καλεί σε ακρόαση τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς και να ζητεί από αυτούς κάθε αναγκαίο έγγραφο και στοιχείο. Οι αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να συνδράμουν την Επιτροπή

Διερεύνησης θέτοντας αμελλητί στην διάθεσή της κάθε στοιχείο και έγγραφο που είναι αναγκαίο ή που ζητείται από αυτήν για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της».

ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ

Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας, Αντώνης Ελευθεριάνος, ζήτησε να διερευνηθούν τα αίτια της διακοπής της κυκλοφορίας που προκάλεσε προβλήματα σε πολλούς οδηγούς, μετά το περιστατικό κατολίσθησης στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου, στο ύψος της Κακιάς Σκάλας.

Ετσι θα αναζητηθεί η τυχόν τέλεση αυτεπαγγέλτως διωκομένων αδικημάτων από υπευθύνους σχετικά με τα μέτρα προστασίας αλλά και την μετέπειτα κινητοποίηση για τον απεγκλωβισμό των πολιτών.

ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ: Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΟΙ 1.000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ 

Σημαντικά στοιχεία για την πρόοδο των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Παναγιώτης Παπανικόλας. Οπως είπε τα έργα τρέχουν με εντατικούς ρυθμούς και σήμερα έχουν φτάσει στο 10% της υλοποίησης. «Είχαμε μια πολύ καλή καλοκαιρινή περίοδο στο έργο, και μέχρι και σήμερα είμαστε μπροστά από το χρονοδιάγραμμα, είναι βέβαια νωρίς, έχουμε δρόμο μπροστά μας αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι θα τηρηθούν οι χρόνοι» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τα πρώτα 12χλμ. από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαϊα που τα έργα γίνονται παράλληλα με τον δρόμο που είναι σε κυκλοφορία, ο κ.Παπανικόλας τόνισε πως «σε αυτό είμαστε οι καλύτεροι, με τις ίδιες συνθήκες κατασκευάσαμε το Κόρινθος-Πάτρα, θέλει ιδιαίτερη προσοχή και υπομονή».

Για το τμήμα αυτό ο επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού ανέφερε πως υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες με την παράδοση κάποιων μικρών τμημάτων, την μετακίνηση κάποιων καταυλισμών.

Για τις ανατιμήσεις σε υλικά και καύσιμα σημειώθηκε ότι η κοινοπραξία βρίσκεται σε συνεννόηση με το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, το θέμα είναι στο τραπέζι και πως προς το παρόν δεν έχει επηρεάσει την εξέλιξη των εργασιών. «Παρακολουθούμε στενά το θέμα των τιμών που μπορεί να επηρεάσουν την εξέλιξη των έργων».

Συνολικά προβλέπεται να απασχοληθούν 1000 άτομα στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος δίνοντας αναπτυξιακή ώθηση σε ολόκληρη την περιοχή.

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ο κ.Παπανικόλας είπε πως τον Μάρτιο του 2025 θα παραδοθεί το τμήμα Κάτω Αχαγιά-Πύργος και τα υπόλοιπα 12χλμ. Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαγιά θα παραδοθούν 4 μήνες αργότερα.