Πολύεδρο: Απόψε η παρουσίαση του λευκώματος “90+4 χρόνια Μακαρόνια ΜΙΣΚΟ” – ΦΩΤΟ
Η ιστορία της εταιρίας αλλά και οι διαφημίσεις που την συνόδευσαν περιλαμβάνονται στο συλλεκτικό λεύκωμα του Θανάση Κάππου που θα παρουσιαστεί σήμερα στις 8 στο «Πολύεδρο».
«Ακάκιε, να μην ξεχάσεις τα μακαρόνια να είναι Misko». Ένα σλόγκαν που ο καθένας μας, ανεξαρτήτως ηλικίας, γνωρίζει.
Η ιστορία της εταιρίας αλλά και οι διαφημίσεις που την συνόδευσαν περιλαμβάνονται στο συλλεκτικό λεύκωμα του Θανάση Κάππου «90+4 χρόνια Μακαρόνια MISKO. Μια σχέση εμπιστοσύνης», που πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Αλήθεια» που θα παρουσιαστεί σήμερα στις 8 στο «Πολύεδρο».
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι Ντίνα Πεταλά πρώην εργαζόμενη στη ΜΙSKO, ο Φάνης Βγενόπουλος, δημοσιογράφος, ο Μάκης Μακρής, Γενικός Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας και ο συγγραφέας.
«Η Misko είναι μια εταιρία η οποία σχετίζεται με την Ελλάδα του 20ού αιώνα, με την Πάτρα και με τον Πειραιά, μια εταιρία συνδεδεμένη με τον Ελληνα, με τις καταναλωτικές κα ιδιατροφικές του συνθήκες, είναι συνδεδεμένη με την καθημερινότητά του» μας λέει ο Θανάσης Κάππος και κάπως έτσι ξεκινά η κουβέντα μας.
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΑΚΑΚΙΟΥ: ΕΦΕΥΡΕΣΗ Ή ΚΛΟΠΗ;
Τι ήταν όμως αυτό το ιδιαίτερο που έφερε η Misko στην ελληνική αγορά; «Η Misko είναι μια εταιρία συνδεδεμένη με την καινοτομία και την πρωτοπορία, με βάση τα ιταλικά πρότυπα» τονίζει ο κ. Κάππος και συνεχίζει «Ας θυμηθούμε το πρώτο αυτοματοποιημένο εργοστάσιο ζυμαρικών στην Ελλάδα, εκείνες τις εκπληκτικές καινοτομίες τη σπαγγετίνι με τα αυγά τα οποία είναι φτιαγμένα στο χέρι» μας λέει ενώ φυσικά αναφέρεται και στο πώς προέκυψε το πασίγνωστο πλέον σύνθημα που συνοδεύει την Misko πάνω από 50 χρόνια.
«Εγώ το λέω φοβερή εφεύρεση, μερικοί το λένε κλοπή» τονίζει ο Θανάσης Κάππος. «Ήταν 1952-1953 όταν ο Ελευθέριος Μαντζίκας είχε πάει στα Μετέωρα με τον διαφημιστή Λεύκιο Αλωνεύτη, τον άνθρωπο που ουσιαστικά έκανε το rebranding στη Misko και το σήμα της. Είδαν τον καλόγερο ο οποίος περίμενε την παραγγελία του ηγούμενου. Εκεί, ουσιαστικά, ο Αλωνεύτης κατάλαβε ότι αυτό είναι κάτι που θα μπορεί να ακολουθεί την Misko για πάντα» τονίζει και συμπληρώνει: «Για να είμαστε αληθείς και να βάλουμε τα πράγματα στην πραγματική τους βάση, αυτό είχε μια προϊστορία, αυτή του Ονούφριου, στις αρχές του αιώνα, γύρω στο 1915-1916, που ήταν ο άλλος διάσημος καλόγερος με το γνωστό σλόγκαν “Ονούφριε, μην ξεχάσεις τα τσιγάρα να είναι Γιαννουκάκη”».
ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ
Στο λεύκωμα μπορεί να βρει κανείς διαφημίσεις απ’ όλη την ιστορία της Misko. «Η Misko πάντα πρωτοπορούσε, συνδέοντας την Ιταλία, τον παραδοσιακό χώρο της παραγωγής των μακαρονιών με την Ελλάδα. Η διαφήμιση όπου βλέπουμε γραμμένο το “il gusto perfecto” είναι μια συνθήκη που έφερε την Ιταλία στην Ελλάδα, την μπόλιασε με το προϊόν που είναι το μακαρόνι αλλά παρέμεινε ένα προϊόν ελληνικότατο» επισημαίνει ο κ. Κάππος ενώ αναφέρεται και στα βιβλιαράκια με τις συνταγές, με την Χρύσα Παραδείση, που εκτόξευσε σταδιακά τα επίπεδα πωλήσεων.
Όμως, ο Θανάσης Κάππος αναφέρεται και σε ένα περιστατικό που του προκάλεσε αρνητική έκπληξη. «Ερχόμενος πριν 20 μέρες στην Πάτρα για να δημιουργήσω το εξώφυλλο, κατεβαίνοντας την οδό Αμερικής για να φτάσω στο σούπερ μάρκετ, που είναι ο χώρος του παλαιού εργοστασίου της Misko και αναζητώντας την περίφημη τοιχογραφία, διαπίστωσα πως όλοι την αγνοούσαν» μας λέει.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News