Συνεχίζεται η απεργία της ΠΝΟ -Δεμένα τα πλοία μέχρι τα μεσάνυχτα

Δεμένα στα λιμάνια παραμένουν τα πλοία της ακτοπλοΐας μέχρι τα μεσάνυχτα σύμφωνα με την ΠΝΟ.

ΠΝΟ

Λόγω της νέας 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης που κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Η ΠΝΟ σε ανακοίνωσή της καλεί την εργοδοτική πλευρά «να αναλογιστεί τη στάση της και να δώσει την ορθή και δίκαιη λύση για τον τερματισμό του αδιεξόδου», ενώ ζητεί την κατανόηση και την πλήρη συμπαράσταση τόσο του επιβατικού κοινού όσο και όλων των εργαζομένων της χώρας. Προειδοποιεί ότι «όποιος τολμήσει να χρησιμοποιήσει τον όποιο απεργοσπαστικό μηχανισμό ή το όποιο “πλοίο ασφαλείας” να το σκεφτεί διπλά, καθώς η ενέργειά του αυτή μόνο “λάδι στη φωτιά” του αγώνα μας θα ρίξει».

Το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών ζητεί μισθολογικές αυξήσεις στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για τα έτη 2020 και 2021, αλλά και επίλυση των προβλημάτων του κλάδου.

Σήμερα οι ναυτεργάτες έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση στις 10:30 στο Λιμάνι του Πειραιά, απέναντι από τον Σταθμό του Ηλεκτρικού στο Blue Star Delos. Στις κινητοποιήσεις των ναυτικών της ακτοπλοΐας συμμετέχει και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών με τετράωρες και εξάωρες στάσεις εργασίας.

 

«Να σταματήσει η απεργία της ΠΝΟ»

Kάλεσμα προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, να ματαιώσει τις απεργιακές κινητοποιήσεις στα πλοία της ακτοπλοΐας και να συνεχίσει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας, απηύθυνε ο Σύνδεσμος των Ακτοπλόων.

«Την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας επανήλθε με νεότερη βελτιωμένη πρόταση και ζητήσαμε άμεση συνάντηση με την ΠΝΟ με σκοπό την συνέχιση των διαπραγματεύσεων. Αντί άλλης απαντήσεως η ΠΝΟ αποφάσισε την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων και τη διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας καθώς και αυτών της γραμμής Ελλάδας Ιταλίας για τέσσερεις συνολικά ημέρες αδιαφορώντας για τις συνέπειες και τις επιπτώσεις από αυτή την ενέργεια» τονίζεται στην ανακοίνωση. Ο σύνδεσμος των ακτοπλόων προσθέτει επίσης, ότι «αναφορικά με το “δίκαιο” του αιτήματος της ΠΝΟ για αυξήσεις με αναδρομικό χαρακτήρα, στη διάρκεια της δεκαετίας 2010-2019 η χώρα έζησε μια πτώση του ΑΕΠ κατά 22% και οι μισθοί της ΓΣΕΕ μειώθηκαν κατά 21%, ενώ οι απολαβές των ναυτικών αυξήθηκαν κατά 5%».

Επίσης υπογραμμίζει ότι «την διετία 2020-2021 η ακτοπλοΐα κατέγραψε τις υψηλότερες ζημίες των τελευταίων δεκαετιών λόγω της υγειονομικής κρίσης, της πτώσης της κίνησης και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Παρόλα αυτά αναφέρει ο ΣΕΕΝ «κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή της νέας ΣΣΕ, ο Σύνδεσμος των ακτοπλόων πρότεινε αυξήσεις τόσο για το 2021 όσο και για το 2022 οι οποίες δεν έγιναν αποδεκτές».