Ορφέας Αυγουστίδης στην «Π»: «Κάποιες φορές τρώμε τη σάρκα μας!»

Το έργο παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία – διασκευή Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, με τον Ορφέα Αυγουστίδη

Αυγουστίδης

Ερχεται με πρωτοφανή φόρα από σήμερα και έως την Κυριακή στην Πάτρα «Η μηχανή του Τούρινγκ», καθώς το έργο του Benoit Soles μετράει περισσότερα από 260 sold-out σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κύπρο, όπου παίχτηκε.

Ο Ορφέας Αυγουσίδης ζωντανεύει τον ρόλο του Αλαν Τούρινγκ, μιας θρυλικής προσωπικότητα που άλλαξε τη ροή της ιστορίας, αφού είναι ο άνθρωπος που έσπασε τον κωδικό των Ναζί και άλλαξε την πορεία του δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, συμβάλλοντας καθοριστικά στη λήξη του το 1945. Οι ιστορικοί υπολογίζουν πως η συνεισφορά του βοήθησε να αποτραπούν εκατομμύρια θάνατοι!

Το έργο παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία – διασκευή Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, με τον Ορφέα Αυγουστίδη, που ζητώντας του να μας περιγράψει με μία μόνο πρόταση τον ήρωα του έργου, σημείωσε:

«Είναι ένα έργο για έναν άνθρωπο που πόνεσε πολύ, αλλά έζησε γενναία!».

Ισως τελικά αυτή να είναι συμπερασματικά, η ιστορία του Αλαν Τούρνγκ, του ανθρώπου που άλλαξε τον ρου του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και λόγω της ομοφυλοφιλίας του, οδηγήθηκε στη διαπόμπευση και τελικά στην αυτοκτονία…

Ο δημοφιλής πρωταγωνιστής λέει στην «Π» για το έργο:
«Εμείς έχουμε ‘‘πειράξει’’ το έργο. Ηταν μια πολύ μεγάλη απόφαση να το αλλάξουμε και από μια συμβατικής δραματουργικής ροής έργο, να το κάνουμε μονόλογο και να βάλουμε τα γεγονότα μέσα στο μυαλό του ήρωα. Και να το τοποθετήσουμε στις τελευταίες στιγμές της ζωής του και ενώ βρισκόταν περιορισμένος στο σπίτι του, όπου και αυτοκτόνησε. Εξαιτίας των σεξουαλικών προτιμήσεών του, που εκείνη την εποχή στη Μεγάλη Βρετανία, θεωρούνταν σαν εγκληματική πράξη περίπου. Αυτό που μου κάνει εντύπωση, είναι όταν πολλοί θεατές ξαναέρχονται να δούνε την παράσταση. Με τιμά αυτό πάρα πολύ. Μια παράσταση που την είδαν, την ένιωσαν, τη βίωσαν και επιλέγουν να την έρθουν να την ξαναδούνε. Υπάρχουν θεατές που έχουν έρθει και δύο και τρεις φορές».

«ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟ ΘΑΥΜΑΣΜΟ»
«Τρέφω έναν απεριόριστο θαυμασμό για τον Αλαν Τούρινγκ, όμως δεν προσπαθώ να υποδυθώ τον τρόπο ή τη σκέψη του. Θα έλεγα ότι χρησιμοποιώ την προσωπικότητα του, ως αφορμή και ως πηγή έμπνευσης. Φτιάχνοντας ένα άρωμα, μια σκιά, μία χορογραφία που να τον θυμίζει, όπως εμείς νομίζουμε τελικά ότι ήταν. Και αυτό, για να προσπαθήσουμε να αφήσουμε ένα αποτύπωμά του στη μνήμη του θεατή και μιλώντας για τον Τούρινγκ, να αναφέρεται και σε ένα γενικότερο πλαίσιο της ανθρωπότητας, της αγάπης, της γενναιοδωρίας, της γενναιότητας και της διαφορετικότητας. Ουσιαστικά, τόσο εγώ όσο και ο Οδυσσέας, ως σκηνοθέτης, κρατώντας όσα γνωρίζουμε και διαισθανόμαστε γύρω από τη ζωή του, προσθέσαμε σε αυτά την έμπνευση και την ευαισθησία μας, ώστε να αφηγηθούμε τη δική μας ιστορία, όπως προκύπτει μέσα από την ιστορία του Τούργινκ»

«ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ»
«Υπάρχουν βραδιές πολύ μαγικές, που αν και τα λόγια και οι θέσεις στη σκηνή είναι ίδια, μπορεί κάτι να συμβεί και να σηκωθεί στα ύψη όλη η παράσταση! Να νιώσεις δηλαδή ότι σηκώνεσαι από το έδαφος και να μην ξέρεις που θα σε βγάλει όλο αυτό!
Είναι μια σχοινοβασία σε τεντωμένο σχοινί, χωρίς όμως τον κίνδυνο να πέσεις. Γιατί για να βγεις να κάνεις έναν μονόλογο, θα πρέπει να είσαι σίγουρος για αρκετά πράγματα. Που σημαίνει ότι θα φοβάσαι ότι θα πέσεις. Θα πρέπει να κοιτάζεις πάντα ψηλά και να είσαι απελευθερωμένος από φόβους. Ο μονόλογος απαιτεί μία γενναιότητα, από τον ηθοποιό, χωρίς να σημαίνει ότι βοηθάει η άγνοια του κινδύνου.
Πρέπει να ξέρεις, ότι ανά πάσα στιγμή τα πάντα γύρω σου μπορούν να… κατεδαφιστούν. Αλλά πρέπει να πιστεύεις στον εαυτό σου, πως ό,τι κι αν συμβεί θα το αντιμετωπίσεις».

«ΕΙΜΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΟΣ»

«Ναι, είμαι ανήσυχος και μερικές φορές και ανικανοποίητος. Το δεύτερο, αν και κρύβει μια ρωγμή στην προσωπικότητα των ανθρώπων, είναι η πραγματικότητα. Γιατί είμαι κι εγώ άνθρωπος. Μερικές φορές όμως ο άνθρωπος αυτός βασανίζεται, αλλά εντάξει, το έχουμε δεχθεί αυτό. Οτι οφείλουμε μερικές φορές οι καλλιτέχνες να τρώμε τη σάρκα μας, προκειμένου να κάνουμε… ΄΄ντελίβερι΄΄ που λέμε. Μέσα στις σκέψεις μου, υπάρχουν στιγμές, που λέω και εγώ στον εαυτό μου ΄΄ησύχασε λίγο, δεν πειράζει΄΄, αλλά αυτός… δεν ακούει!».

«ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΗ»
«Και μετά τις παραστάσεις, κουβαλάω μέσα μου μια συναισθηματική περιοχή που κάθε φορά ανοίγω από την προσωπικότητά του, προκειμένου να είμαι σε ψυχική ετοιμότητα πάνω στη σκηνή. Και κάπως ταυτίζεται με την προσωπική στιγμή που βρίσκομαι εγώ, μετά την παράσταση. Δεν κουβαλάω τον άνθρωπο, γιατί δεν τον γνωρίζω. Ο Αλαν Τούρινγκ, είναι η αφορμή να πούμε ένα κομμάτι από την ιστορία του, με ένα συγκεκριμένο τρόπο, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα θεατρικά εργαλεία. Δεν είναι εύκολη η αποφόρτιση μετά το τέλος της παράστασης. Βρίσκεσαι ξαφνικά στις 11 τη νύχτα με μεγάλη υπερένταση».

——————————————————————–

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
Θέατρο ΠΑΝΘΕΟΝ
Παρασκευή 4/10 και Σάββατο 5/10 Ωρα: 21.00
Κυριακή 6/10 Ωρα: 20.00
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ : more.com