Του Γιώργου Ζαφειρόπουλου*
Επειδή η ζωή συνεχίζεται και δεν είναι μόνο ο κορονοϊός, θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα θέμα που απασχολεί τις τελευταίες ημέρες τόσο μεμονωμένους πολίτες όσο και κάποιους φορείς της πόλεως των Πατρών. Και αυτό δεν είναι άλλο από την προοπτική δημιουργίας του εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην ΒΙΠΕ Πατρών.
Πριν από λίγες ημέρες διάβασα για τις επενδύσεις που ήδη έχουν ξεκινήσει στη Θεσσαλονίκη από τις πολυεθνικές Pfizer, Cisco, και Deloitteπου θα δημιουργήσουν πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας. Αντιθέτως στην πόλη μας «δεν κουνιέται φύλλο».
Γιατί άραγε;
Τι είναι αυτό που εμποδίζει τον όποιο επενδυτή να επιλέξει την περιοχή μας για την υλοποίηση της επένδυσης του;
Καταρχήν να θυμίσω ότι αυτές οι εταιρείες είναι αμερικανικές.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι μια από αυτές σκέφτεται να επενδύσει στην Πάτρα και απευθύνεται στον Αμερικανό πρέσβη για πληροφορίες σχετικά με το κλίμα που επικρατεί στην περιοχή μας όσον αφορά στο επενδυτικό περιβάλλον. Τι θα του απαντούσε άραγε αυτός;
Ο Αμερικανός πρέσβης, συνεπώς και κάθε Αμερικανός πολίτης, είναι ανεπιθύμητος στην Πάτρα σύμφωνα με τη θέση δύο κορυφαίων θεσμών στην πόλη μας, της δημοτικής αρχής και του εργατικού κέντρου που ελέγχονται από το ΚΚΕ.
Σε πρόσφατη εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο Πατρών ο Αμερικανός πρέσβης ήταν προσκεκλημένος να μιλήσει διαδικτυακά, χωρίς φυσική παρουσία. Για το καλωσόρισμά του και αντιδρώντας στη φωνητική του και μόνο παρουσία και εν μέσω πανδημίας οι ελεγχόμενοι από το ΚΚΕ φορείς , Δήμος και εργατικό κέντρο, έκαναν πορεία στο κέντρο της Πάτρας.
Ούτε το φάντασμά του δεν θέλουν να ιδούν.
Από οποιαδήποτε χώρα και να έλθει επενδυτής θα εκφράζει τις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις η θα είναι στο ΝΑΤΟ… άρα ανεπιθύμητος..άρα πολύ δύσκολα θα έλθει επενδυτής.
Συμπέρασμα: Το πολιτικό κλίμα είναι αρνητικό για όποια επένδυση στην περιοχή.
Αλλά ας υποθέσουμε ότι τα ξεπερνάμε όλα αυτά και πάμε στα έργα υποδομής. Ποια πλεονεκτήματα έχει η περιοχή μας για μια μεγάλη επένδυση όπως αυτή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
1 )Η κατάσταση της ΒΙΠΕ όπως βρίσκεται σήμερα είναι προβληματική αφού δεν διαθέτει βασικές και στοιχειώδεις υποδομές λειτουργίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το απλούστερο, η έλλειψη ονοματοθεσίας των οδών, κάνοντας δύσκολη ακόμη και την εργασία του ταχυδρόμου στην ανεύρεση του παραλήπτη.
2) Η οδική σύνδεση ΒΙΠΕ με Αθήνα και δυτική Ελλάδα είναι ας πούμε σχετικά καλή, εκτός από το τμήμα από το τέλος της περιμετρικής έως την βιομηχανική.
3)Βασική υποδομή όμως για την προώθηση του προϊόντος στην ευρωπαϊκή αγορά είναι το τρένο.
Εχουμε τρένο; Οχι και κάνουμε ότι μπορούμε για να μην φθάσει ούτε μέχρι την Πάτρα, πόσω μάλλον μέχρι τη βιομηχανική.
Μήπως γνωρίζει κάποιος φορέας πότε έχει προγραμματισθεί να φθάσει το τρένο έστω στην Πάτρα;
Κανένας, γιατί απλά θα αγγίξουμε το 2030.
4) Εμπορικό λιμάνι έχουμε; Οχι. Αλλά κάνουμε διαγωνισμούς για διαμόρφωση του χώρου στο παλιό λιμάνι, για να κάνουν ευχάριστο περίπατο στο μέτωπο της πόλης οι άνεργοι, αν έχουν όρεξη.
5)Η οδική πρόσβαση μέχρι το αεροδρόμιο του Αράξου είναι κακή.
6) Η ΒΙΠΕ έχει ανάγκη από νερό και η λειτουργία και διαχείριση του φράγματος ,είναι επείγουσα υπόθεση που θα έπρεπε να έχει λυθεί χθες. Την παράταξη της δημοτικής αρχής του ΚΚΕ όμως στον δήμο της Πάτρας δεν την ενδιαφέρει να αναλάβει την ευθύνη μαζί με τους όμορους δήμους για την λειτουργία του φράγματος, γιατί απλούστατα δεν την ενδιαφέρουν οι επενδύσεις.
7) Φυσικό αέριο διαθέτει η περιοχή; Οχι.
Ανάπτυξη και μείωση της ανεργίας δεν γίνεται χωρίς επενδύσεις… αυτό πρέπει να γίνει αντιληπτό από όλους και ιδιαίτερα από τους φορείς της πόλης.
Στόχος: πρέπει να υλοποιηθούν όλες οι υποδομές που τώρα λείπουν από την περιοχή μας καθιστώντας την κάθε άλλο παρά ελκυστική σε νέες επενδύσεις. Επιπλέον να διώξουμε αυτούς που τα τελευταία χρόνια εμποδίζουν την ανάπτυξη και την ευημερία του τόπου μας.
Για την επένδυση εύχομαι ολόψυχα να μην βγω αληθινός… αλλά.
*Ο Γιώργος Ζαφειρόπουλος είναι πρώην αντιδήμαρχος Πατρέων.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News