Ερωτικό τρίγωνο, Πίντερ και… Αριστοφάνης! – Ο Μάνος Βαβαδάκης μιλάει στην «Π»

Ο πρωταγωνιστής Μάνος Βαβαδάκης μιλάει στην «Π» για την παράσταση «Προδοσία» που παίζεται στον «Απόλλωνα»

Ερωτικό

Συνεχίζεται, ανήμερα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά και με επιπλέον παραστάσεις τις Δευτέρες 26/12 και 2/1/23 (ώρα 21:30), το έργο «Προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ, που ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στη σκηνή του «Απόλλωνα».

Ο εκλεκτός πρωταγωνιστής της παράστασης Μάνος Βαβαδάκης, μίλησε στην «Π» για το έργο αυτό, το οποίο βασίζεται σε ένα ερωτικό τρίγωνο, σημειώνοντας ανάμεσα στα άλλα ότι «η κοινωνική κριτική του Πίντερ είναι μια άλλη αριστοφανική σάτιρα της κοινωνίας!»

«ΟΙ ΘΕΑΤΕΣ ΘΑ ΣΤΟΧΑΣΤΟΥΝ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ»

«Ο Πίντερ έχει ως πυρήνα στα έργα του τον άνθρωπο και την κοινωνική του συμπεριφορά. Προσπαθεί να ερμηνεύσει τις ανθρώπινες σχέσεις, έχοντας μεγάλη αγάπη και κατανόηση για αυτό το πλάσμα, που πιστεύει πως μοιάζει στον Θεό και συμπεριφέρεται χειρότερα από τα ζώα. Μόνο ο άνθρωπος επιθυμεί διαρκώς να συγκροτήσει μια ευνομούμενη, δικαιότερη κοινωνία και ταυτόχρονα δουλεύει προς την αντίθετη κατεύθυνση, τον αφανισμό της.

Αλλά ας μην ανοίξουμε αυτό το θέμα, της σισύφειας ανθρώπινης συμπεριφοράς. Οι θεατές μας, θα έχουν αυτή την ευκαιρία, να στοχαστούν πάνω στη ζωή τους, μέσα από την βιτριολική ματιά του Πίντερ, που η σκηνοθεσία του Γιώργου Ζαμπουλάκη έχει φροντίσει να αναδειχθεί στο έπακρο».

ΜΕΤΑΞΥ ΠΙΝΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ «ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΑΜΠΕΡΑΜΕΝΤΟΥ»

«Σε όλα τα έργα του, ο Πίντερ ασκεί μια διαρκή κριτική στην κοινωνία και στη συνάρτησή της με το άτομο. Ενα από τα δυνατά εργαλεία του, είναι αυτό το υφέρπον χιούμορ πίσω από κάθε ατάκα. Ειδικά στην «Προδοσία», ό,τι λέγεται, ακροβατεί ανάμεσα στο αστείο και το βαθιά ειλικρινές. Στην παράσταση καταφέραμε να φτιάξουμε ένα υβριδικό χιούμορ, μεταξύ αυτής της πιντερικής ποιότητας και του «ελληνικού ταμπεραμέντου», που προσπαθεί πάντα να κανιβαλίζει το πικρό, το δύσκολο. Γιατί η κοινωνική κριτική του Πίντερ είναι μια άλλη αριστοφανική σάτιρα της κοινωνίας, κάνοντας απλά διαφορετική χρήση του πρίσματος».

Η ΑΝΑΠΟΔΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

«Ο Πίντερ στην «Προδοσία» δοκιμάζει όχι απλώς την ανάποδη αφήγηση μιας ιστορίας, από το τέλος προς την αρχή, αλλά την εντελώς μη γραμμική αφήγησή της. Στις δύο πρώτες σκηνές ο θεατής λαμβάνει όλες τις πληροφορίες σχετικά με το ερωτικό τρίγωνο των Ρομπερτ – Εμμα – Τζέρυ και το περιβάλλον τους, και έπειτα παρακολουθεί ανάκατες σκηνές από τη συνύπαρξή τους μέσα σε μια δεκαετία. Μια πορεία εν τέλει όχι προς την αποκάλυψη κάποιου μυστικού, αλλά μιας μεγαλύτερης προδοσίας, του ίδιου του εαυτού τους. Τρεις φίλοι, ξεκινούν νέοι το 1968 να αλλάξουν τον κόσμο και το 1977 τους βρίσκουμε στην κορυφή του αγγλικού κατεστημένου, να έχουν ξεχάσει τα όνειρά τους, να έχουν χάσει τη ζωτική ορμή τους.

Η αλήθεια που αποκαλύπτεται στο τέλος του έργου, είναι πιο συγκλονιστική από οποιοδήποτε σασπένς. Πόσοι ξεκίνησαν την ενήλικη ζωή τους, επιθυμώντας να διαφοροποιηθούν από τις επιλογές των γονιών τους, κι όμως κοιτώντας προς τα πίσω, όπως προτείνει ο Πίντερ, κατέληξαν να τους μοιάζουν. Πολύ δύσκολα νικάς το φάντασμα του Πατέρα».

«ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ, ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ»

Η κινηματογράφηση των σκηνών, η ταυτόχρονη υποκριτική κατεύθυνση, θεατρική και κινηματογραφική, είναι ένας από τους σκηνοθετικούς άξονες του Γιώργου Ζαμπουλάκη. Σκοπός του, η διαρκής υπενθύμιση στον θεατή πως παρακολουθεί ένα έργο τέχνης να δημιουργείται παρουσία του. Σε αυτή την λογική εντάσσονται και οι επαναλήψεις, καθώς και οι διάφορες σκηνοθετημένες προσπάθειες να ειπωθούν τα λόγια με άλλους πιθανούς τρόπους. Σκέψη του Γιώργου, ήταν να διαλυθεί οποιαδήποτε ψευδαίσθηση ταύτισης με τα πρόσωπα, ώστε ο θεατής να εμβαθύνει στην πράξη, και όχι στο αποτέλεσμα.

«ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΕΙΜΑΙ ΕΥΓΝΩΜΩΝ»

«Η ζωή μου συμπεριφέρθηκε με πολύ μεγάλη καλοσύνη μέχρι τώρα. Δεν θα άλλαζα τίποτα πια. Και για πράγματα που με πλήγωσαν ή θα μετάνιωνα παλιότερα, τώρα πια είμαι ευγνώμων. Αποδείχτηκαν κέρδος στη ζωή μου».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Παραστάσεις έως και την Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023
Πληροφορίες-κρατήσεις στο τηλ: 2610 273613
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 12 ευρώ – Κάθε Τετάρτη λαϊκή βραδινή με γενική είσοδο 8 ευρώ. Ισχύει η πολιτική εισιτηρίων του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας