Αγορά – Εστίαση: Επίκεντρο η Πάτρα για 5.000 επισκέπτες – Μητρόπολη της Περιφέρειας σε γιορτές και καρναβάλι
Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπόρων και καταστηματαρχών, ο αριθμός των επισκεπτών που βρέθηκαν στην Πάτρα το τριήμερο των Χριστουγέννων είναι πολύ υψηλός.
Το ότι η Πάτρα είναι η πρωτεύουσα της Δυτικής Ελλάδας, γεωγραφικά και διοικητικά, το γνωρίζουμε. Το ότι είναι, παράλληλα, η πόλη που αποτελεί την πύλη από και προς την Εσπερία είναι κάτι που είναι επίσης γνωστό. Για να μην αναφέρουμε και ότι με τη χρήση των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων προς Αθήνα και Γιάννενα, βρίσκεται κανείς σε λιγότερο από 2 ώρες στα μέρη μας.
Πού το πάμε με όλα αυτά; Προσπαθούμε να εξηγήσουμε αυτό που διαπιστώσαμε τόσο εμείς οι ίδιοι με τα μάτια μας, όσοι και οι έμποροι και οι εστιάτορες της Πάτρας στη διάρκεια του εορταστικού τριημέρου των Χριστουγέννων. Ο λόγος για την παρουσία επισκεπτών από διάφορα γειτονικά μέρη, οι οποίοι έφεραν ζεστό χρήμα στην Πάτρα. Μια γρήγορη βόλτα σε εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, ταβέρνες και καφετέριες, μας έπεισε ότι η πόλη μας δέχθηκε αυτές τις ημέρες πολλούς επισκέπτες. Το πιθανότερο είναι να ήταν περαστικοί προς Καλάβρυτα, Ανω Ναυπακτία, Αράχωβα, Αρκαδία, Τρίκαλα Κορινθίας ή κάποιον άλλον ορεινό προορισμό (οπότε δεν μπορούμε να πούμε ότι κερδισμένοι από όλο αυτό ήταν οι ξενοδόχοι), το σίγουρο όμως είναι ότι τόσο τα εμπορικά καταστήματα, όσο (κυρίως) και τα καταστήματα εστίασης πήραν βαθιά ανάσα.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Εστίασης – Αναψυχής, Τάσος Γιατράς, μιλώντας στην «Πελοπόννησο», δεν βρίσκει «υπερβολικό να πούμε ότι η Πάτρα έγινε… μητροπολιτικό κέντρο το τριήμερο των Χριστουγέννων. Αν απομονώσουμε τις συγκεκριμένες ημέρες, η απάντησή του είναι ξεκάθαρη: «Δεν το δίνουμε μόνον εμείς, αλλά ο κόσμος που κυκλοφόρησε στο κέντρο της Πάτρας, είναι δεδομένο αριθμητικά ότι δεν ήταν γηγενείς. Και προσέξτε: Μιλάμε για μια περίοδο που οι φοιτητές δεν βρίσκονται στα μέρη μας. Εξήγηση υπάρχει. Οι οδικοί άξονες, ο εξαιρετικός καιρός, χωρίς χιόνια, που θύμιζε εν πολλοίς πρώιμη άνοιξη, φυσικά η επιθυμία για διασκέδαση, αλλά και η γεωγραφική θέση της πόλης, λειτούργησαν υπέρ μιας επίσκεψης στη μεγαλύτερη πόλη της περιφέρειας. Θεωρώ πως πρέπει να επενδύσουμε πάνω σε αυτό, αλλά και να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας. Μπροστά μας, μάλιστα, ανοίγεται μια ιστορική ευκαιρία, μια μεγάλη πρόκληση, καθώς για το 2023, το υπουργείο Τουρισμού με τη νέα καμπάνια που ετοιμάζει θα παρουσιάζει την Πάτρα ως προορισμό για City Break. Ναι, μπορούμε να κερδίσουμε πολλά από όλο αυτό και η πόλη μας να γίνει όμορφη ξανά μέσα από τις δικές μας οπτικές και ενέργειες».
«Δόξα τω Θεώ, δουλέψαμε και πήγαμε και πολύ καλά», ήρθε να προσθέσει στην Π», γνωστός επιχειρηματίας από τον χώρο της εστίασης, επιβεβαιώνοντάς μας ταυτόχρονα ότι δέχθηκε κι αυτός δεκάδες επισκέπτες από άλλες περιοχές της Δυτικής Ελλάδας. Οπως μας μετέφερε: «Τα μαγαζιά στη θαλάσσια ζώνη της πόλης, αλλά κι εκείνα που βρίσκονταν πιο ψηλά και προσέφεραν θέα τον Πατραϊκό και τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου είχαν τους περισσότερους μη γηγενείς επισκέπτες».
Πολύ κόσμο, όμως, δέχθηκαν και τα καφέ στο κέντρο της Πάτρας, με τους περισσότερους επισκέπτες να είναι οικογενειάρχες.
ΑΠΟ ΠΥΡΓΟ ΜΕΧΡΙ ΚΙΑΤΟ
Μεγάλη κουβέντα ανοίγει με αυτό το τελευταίο ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ, όμως η ουσία δεν αλλάζει. Η Πάτρα δέχθηκε τα προηγούμενα 24ωρα αρκετό κόσμο που θέλησε να κάνει τη βόλτα του και τα ψώνια του στην περιοχή μας. Καταγράψαμε επισκέπτες από διάφορες περιοχές της Δυτικής Ελλάδας, όπως τον Πύργο, τη Βάρδα, την Αμαλιάδα, το Αγρίνιο και το Μεσολόγγι, χωρίς φυσικά να συμπεριλαμβάνουμε τους επισκέπτες από την Αιγιαλεία και τα Καλάβρυτα. Γνωστός άνθρωπος της εστίασης, μάλιστα, μας μετέφερε ότι είχε πελάτες μέχρι και από το Κιάτο και το Ξυλόκαστρο, οι οποίοι δεν επέλεξαν την Αθήνα για το τριήμερο, αλλά την Πάτρα.
Το μήνυμα που εστάλη τα Χριστούγεννα θα αποτυπωθεί στο Καρναβάλι
Οι παραπάνω διαπιστώσεις της «Π», τις οποίες επιβεβαιώνει ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ Τάσος Γιατράς, δημιουργούν μια αισιόδοξη και ευοίωνη προοπτική ενόψει του φετινού Καρναβαλιού της Πάτρας, το οποίο θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 25-26 Φεβρουαρίου.
Σκεφτείτε, λοιπόν, αν το τριήμερο των Χριστουγέννων η πόλη μας δέχθηκε εκατοντάδες επισκέπτες από την Ηλεία, την Αιτωλοακαρνανία, αλλά και τη Φθιώτιδα, την Αρκαδία και την Κορινθία, τι έχει να γίνει στο τέλος του Φεβρουαρίου όταν και θα κορυφωθούν οι φετινές καρναβαλικές εκδηλώσεις.
Και σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να προσθέσουμε και την παρουσία των φοιτητών που σπουδάζουν στην Πάτρα και φυσικά όλων των φίλων και συγγενών τους που θα φέρουν εκείνο το διάστημα στα μέρη μας. Διαπιστώνουμε, λοιπόν, ότι παρά τη δύσκολη συγκυρία, δημιουργείται μια δυναμική για την Πάτρα και μια τάση να μετατραπεί σε πόλη εύκολης και οικονομικής απόδρασης, την οποία τάση θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τόσο σαν ιδιώτες, έμποροι και υπεύθυνοι στον χώρο της εστίασης, όσο και σαν φορείς (Περιφέρεια, Δήμος, Πανεπιστήμιο, Σύλλογοι, κλπ).
Το μήνυμα που εστάλη τα Χριστούγεννα είναι ξεκάθαρο και αναμένεται να αποτυπωθεί και στο Καρναβάλι. Μπροστά μας, λοιπόν, έχουμε μια ιστορική ευκαιρία. Θα την αξιοποιήσουμε;
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News