Αιγιάλεια: Γεμίζει τουρίστες με… άδεια πορτοφόλια

Ο Αύγουστος θα σώσει την παρτίδα για την τουριστική αγορά της Αιγιάλειας, αλλά μετά… το σκότος.

Αιγιάλεια Οι πληρότητες στα καταλύματα της περιοχής, φτάνουν σε υψηλά επίπεδα, γύρω στο 80-90%

Στην έξοδο των Ελλήνων αδειούχων του Αυγούστου εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού της Αιγιάλειας, που φέτος παρακολουθούν με προβληματισμό τον τουρισμό να καλπάζει στα νησιά και την ηπειρωτική χώρα να μένει πίσω από τις εξελίξεις.

Οσο κι αν ακούγεται παράδοξο τα περιοριστικά μέτρα που ίσχυαν πέρυσι το καλοκαίρι βοήθησαν τις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής, καθώς πολλοί Ελληνες έμειναν στις εστίες τους, ή προτίμησαν κοντινές αποδράσεις για τις καλοκαιρινές διακοπές τους και η Ανατολική Αιγιάλεια ήταν από τις περιοχές που ευνοήθηκαν από αυτή την κατάσταση.

Φέτος όμως που τα μέτρα κατά του κορονοϊού δεν ισχύουν, οι Ελληνες τουρίστες επιστρέφουν ξανά στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, με αποτέλεσμα οι προορισμοί της ηπειρωτικής Ελλάδας να ξεμένουν από επισκέπτες.

Αιγιάλεια

Γ. Σακελλαρόπουλος

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικής Ανάπτυξης Ανατολικής Αιγιάλειας Γιώργος Σακελλαρόπουλος, δήλωσε στην «Π» ότι οι πληρότητες στα καταλύματα της Αιγείρας, της Ακράτας και του Διακοπτού και η κίνηση στις επιχειρήσεις εστίασης, δεν κινήθηκαν φέτος τον Ιούλιο σε επίπεδα που προσδοκούσαν οι επιχειρηματίες, με εξαίρεση τα Σαββατοκύριακα. Ετσι, οι τουριστικές επιχειρήσεις εναποθέτουν τις ελπίδες τους στον εγχώριο τουρισμό και στους αδειούχους του Αυγούστου.

Ο κ. Σακελλαρόπουλος σημείωσε πως, η Ανατολική Αιγιάλεια είναι τόπος όπου παραθερίζουν κατά κύριο λόγο ετεροδημότες οι οποίοι μένουν μόνιμα στην Αθήνα και διαθέτουν εκεί κάποια εξοχική κατοικία. Φέτος, οι περισσότεροι πηγαίνουν με άδεια πορτοφόλια και κλείνονται στα σπίτια τους, γιατί έχουν ήδη ξοδέψει το καλοκαιρινό τους μπάτζετ σε άλλους λογαριασμούς. Οι μόνες επιχειρήσεις που κινούνται είναι τα σούπερ μάρκετ και όσες πωλούν προϊόντα διατροφής. Κατά συνέπεια, η τοπική οικονομία της εστίασης και του τουρισμού, δεν βλέπει σημαντική αύξηση του τζίρου.

Ξένοι τουρίστες λίγοι έρχονται στην περιοχή, κυρίως στις αρχές του καλοκαιριού και τον Σεπτέμβριο και είναι ομογενείς από την Αμερική και την Αυστραλία ή Αγγλοι, Ιταλοί και Γάλλοι και ο αντίκτυπός τους στην οικονομία είναι περιορισμένος.

Η ΔΥΤΙΚΗ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

Παρόμοια είναι η κατάσταση και στα παραθαλάσσια χωριά της Ακολης, του Λόγγου και των Σελιανιατίκων, που παραδοσιακά στηρίζονταν στον εγχώριο τουρισμό και σε παραθεριστές που νοικιάζουν κατοικίες για όλη τη θερινή περίοδο. Η πληρότητα στα ξενοδοχειακά καταλύματα και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια τον Αύγουστο φτάνει μέχρι το 100%. Και εδώ όμως, επικρατεί προβληματισμός για τους τζίρους, καθώς το μπάτζετ των φετινών διακοπών είναι «κουρεμένο» για τους περισσότερους λόγω της ακρίβειας, με ό,τι αυτό σημαίνει για την τουριστική αγορά και τις επιχειρήσεις του επισιτιστικού κλάδου της περιοχής.

Ο ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΚΑΛΑ, ΜΕΤΑ… ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ

Την εκτίμηση ότι η κίνηση του Αυγούστου, τελικά «θα σώσει την παρτίδα» εξέφρασε ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αχαϊας Χρήστος Κανελλής.

Αιγιάλεια

Χρήστος Κανελλής

«Ο εσωτερικός τουρισμός έχει ξεκινήσει εδώ και μία εβδομάδα και όσο περνούν οι μέρες, τόσο πιο πολύ ισχυροποιείται» τόνισε. Ο Αύγουστος είναι ο μήνας διακοπών για τους περισσότερους Ελληνες και η περιοχή της Αιγιάλειας δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα.

«Οι πληρότητες στα καταλύματα της περιοχής», τόνισε ο έμπειρος ξενοδόχος, «φτάνουν σε υψηλά επίπεδα, γύρω στο 80-90%, αλλά μετά… σκότος», είπε ο κ. Κανελλής, για να περιγράψει το κλίμα απαισιοδοξίας που υπάρχει για μετά τον Σεπτέμβριο.

Κι αυτό, γιατί όπως έχει επισημανθεί, η απουσία της Ρωσικής και Ουκρανικής αγοράς είναι καθοριστικής σημασίας, γιατί τα προηγούμενα χρόνια ήταν αυτές οι χώρες που κρατούσαν την τουριστική περίοδο της Αχαΐας σε λειτουργία μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου.

ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΑ ΑΙRBNB

Και όσο η πίτα των εσόδων θα συρρικνώνεται, τόσο θα βγαίνει στην επιφάνεια και η διαμάχη μεταξύ των επαγγελματιών του τουρισμού, με τους ιδιοκτήτες ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, που αυξάνονται στην περιοχή της Αιγιάλειας κάθε καλοκαίρι.

Στην περιοχή υπάρχουν δεκάδες καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης που διατίθενται μέσω των γνωστών πλατφορμών στο διαδίκτυο, ανοίγοντας το πεδιο του ανταγωνισμού ακόμα και σε αθέμιτα επίπεδα.

Οι επιχειρηματίες που διαθέτουν καταλύματα αυτής της κατηγορίας, έχουν διαφορετική κλίμακα φορολογίας από τους ξενοδόχους, με αποτέλεσμα οι δεύτεροι να διαμαρτύρονται και να ζητούν ίσους όρους ανταγωνισμού, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν πολύ μεγαλύτερες δαπάνες λειτουργίας.