Χρυσοχοΐδης: Από το 2010 είχαν συσταθεί ομάδες εργασίας στην ΕΡΓΟΣΕ για αποτύπωση της κατάστασης στα τρένα
Ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, τοποθετήθηκε και αυτός στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας σήμερα στη Βουλή τοποθετήθηκε και ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σχετικά με την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου.
«Από το έτος 2010 είχαν συγκροτηθεί ομάδες εργασίας στην ΕΡΓΟΣΕ με σκοπό την αποτύπωση της κατάστασης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας» τόνισε ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής που εξετάζει την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση.
Όπως είπε, το 2010 συγκροτήθηκαν δύο ομάδες εμπειρογνωμόνων από την ΕΡΓΟΣΕ που μαζί με τον ΟΣΕ παρέδωσαν το 11 πορίσματα και συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας για ανάταξης και αναβάθμιση συστήματος σηματοδότησης.
Ακολούθως το 2012 η ΕΡΓΟΣΕ εξέδωσε τεύχη δημοπράτησης και τα υπέβαλε για παρατηρήσεις στον ΟΣΕ που τα ενέκρινε. Εγκρίθηκε το έργο από τα καθ’ ύλην αρμόδια εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα και πήρε τον δρόμο της δημοπράτησης τον Φεβρουάριο του 2014 με προϋπολογισμό 52 εκατ. ευρώ.
«Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, υπήρξε ανάδοχος με χαμηλότερη προσφορά, στο ποσό των 41.297.147 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Ακολούθησε η διαδικασία ενημέρωσης της Βουλής τον Ιούνιο του 2014 και ο έλεγχος νομιμότητάς της. Η σύμβαση 717 έλαβε την έγκριση του Ελεγκτικού Συμβουλίου τον Ιούνιο του 2014 και ακολούθως, τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε την σύμβαση ορίζοντας ως χρόνο υλοποίησης του έργου τον Σεπτέμβριο του 2016» σημείωσε.
Και πρόσθεσε: «Η πρώτη δουλειά του αναδόχου ήταν να κάνει λεπτομερή καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης του δικτύου και του εξοπλισμού. Το έργο ήταν απολύτως αναγκαίο διότι εν μέσω μνημονίων και κρίσης η Ελλάδα και η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να ολοκληρώσει την υποδομή στον βασικό άξονα από το Ρίο έως τον Προμαχώνα. Ορισμένα έργα σήμερα έχουν ολοκληρωθεί κι αλλά αναμένεται να παραδοθούν. Σημαντικός παράγοντας για όλα αυτά, είναι η ασφάλεια του δικτύου γι’ αυτό και το έργο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης κρίθηκε αναγκαίο να υλοποιηθεί».
Όπως εξήγησε σύμφωνα με το newsbeast.gr, «το έργο αποκαλείται: ανάταξη και αναβάθμιση σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα σημεία του δικτύου Αθήνα – Προμαχώνας. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φθαρμένο σύστημα αποφασίστηκε να γίνει η ταχύτερη αντικατάσταση των βλαβών. Το έργο έπρεπε να εκτελεστεί το συντομότερο. Ανάταξη σημαίνει ότι έχουμε πολλά συστήματα σηματοδότησης που τοποθετήθηκαν σε διαφορετικά χρονικά σημεία με άλλη τεχνική λογική φθαρμένα και εκτός λειτουργίας και εμείς θέλουμε να κάνουμε ενιαίο εκσυγχρονισμό. Αναβάθμιση σημαίνει πιστοποίηση του συστήματος με σύγχρονες πρακτικές και κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τηλεδιοίκηση είναι η εξ αποστάσεως απεικόνιση και χειρισμός της κυκλοφορίας. Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και τον Ιανουάριο του 2015 ανέλαβε η νέα κυβέρνηση για να υλοποιήσει εντός του συμβατικού χρόνου, δύο χρόνια μετά τη σύμβαση αυτή, μαζί με τα όσα εξέθεσα καταθέτω, με το χρονολόγιο που περιλαμβάνει όλα τα γεγονότα που προανέφερα για να ωριμάσει το έργο έως την υπογραφή της σύμβασης».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News