Ηλεία – Εστίαση: Καθολική αντίδραση σε «σκανάρισμα» πελατών
Οι επιχειρηματίες εστίασης δεν πρόκειται ν’ αναλάβουν ρόλο «αστυνόμευσης», ενώ για τους επαγγελματίες προτεραιότητα έχει η ενίσχυση της επανεκκίνησης.
Την καθολική αντίδραση του κλάδου της εστίασης στον Νομό Ηλείας προκάλεσαν οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τα μέτρα λειτουργίας των εσωτερικών χώρων εστίασης και την κατηγοριοποίηση αυτών με βάση τους εμβολιασμένους ή μη πελάτες. Οι εστιάτορες δηλώνουν ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αναλάβουν τον ρόλο της «αστυνόμευσης» των πελατών τους και ξεκαθαρίζουν με ευθύ λόγο ότι αυτό αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας και όχι δική τους.
ΑΝΕΔΑΦΙΚΑ
«Τα μέτρα είναι πρόχειρα, ανεδαφικά και στην πράξη δεν μπορούν να λειτουργήσουν», λέει στην «Π» ο αντιπρόεδρος του σωματείου εστίασης Πύργου, Βασίλης Σιγούρος. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εστίασης, δεν υπάρχει δικαίωμα στην επιλογή από την πλευρά των καταστηματαρχών ενώ κρίνεται από δύσκολο έως αδύνατο να μπορούν να ελέγξουν στην πράξη εμβολιασμένους και μη ή ποιος φέρει αρνητικό τεστ.
ΕΥΘΥΝΗ
«Μεταβιβάζουν την ευθύνη των αποφάσεων στους επιχειρηματίες του κλάδου», σχολίασε μιλώντας στην «Π» ο κ. Σιγούρος ξεκαθαρίζοντας εν συνεχεία ότι ο κυβερνητικός σχεδιασμός οφείλει να υποστηρίξει με επιπρόσθετα μέτρα την εστίαση χωρίς να εφαρμόζει «δύο μέτρα και δύο σταθμά», όπως συμβαίνει με τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν εξωτερικούς χώρους-όπως η δική του- οι οποίες δεν τυγχάνουν της κρατικής αρωγής παρά το γεγονός ότι τις υποχρεώνει να «ανεβάσουν ρολά» την 15η Ιουλίου.
ΔΙΑΚΡΙΣΗ
Τα μέτρα αυτά πρακτικά οδηγούν στον διαχωρισμό και διάκριση των πελατών ή τουριστών και φυσικά στην ατομική ευθύνη της απόφασης για κάθε επιχειρηματία. «Αν λάβουμε υπόψη μας και τον εποπτικό έλεγχο, ο οποίος θα πρέπει να διενεργείται από τους ιδιοκτήτες και το προσωπικό των καταστημάτων μας υποκαθιστώντας τους αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς, αντιλαμβανόμαστε όλοι το λάθος της απόφασης», σχολίασε στην «Π» ο κ. Σιγούρος.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Η διοίκηση του σωματείου εστίασης Πύργου, μέσω σχετικής ανακοίνωσης που εξέδωσε, διατυπώνει τα εξής εύλογα ερωτηματικά:
*Τι θα γίνεται στην αμιγή λειτουργία στην περίπτωση κατά την οποία ένας πελάτης από παρέα των 4 ατόμων είναι ανεμβολίαστος; Τι θα πράττουν οι επιχειρηματίες; *Πώς θα χειρίζεται τον συγκεκριμένο πελάτη χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στις σχέσεις της επιχείρησης –πελατών και τι κυρώσεις θα έχει το κατάστημα το οποίο ουσιαστικά δεν έχει ευθύνη;
*Τι θα γίνεται με τους τουρίστες που θα επισκέπτονται τα καταστήματά μας μετά από 10ημερη παρουσία στη χώρα μας άσχετα εάν εισήλθαν με αρχικό πιστοποιητικό καθαρό;
*Πώς θα αντιμετωπίζονται οι παραπλανητικοί πελάτες που θα χρησιμοποιούν άλλο QRcode; Θα ζητάμε ταυτότητες;
ΛΕΙΤΟΥΡΙΑ
Για τους επαγγελματίες του κλάδου, επιστροφή στην κανονικότητα δεν υφίσταται. Αυτό συμβαίνει διότι όταν μια αμιγώς επιχείρηση καλείται να δουλέψει με το 34% -ποσοστό που αφορά τους πλήρης εμβολιασμένους- προσδοκώντας να φτάσουν στο 70%, σημαίνει ότι θα συνεχίσουν να βρίσκονται υπό καθεστώς ελλιπούς και ζημιογόνου λειτουργίας.
ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ
Για τους επαγγελματίες, προτεραιότητα έχει να δοθεί η ενίσχυση επανεκκίνησης του 7% του τζίρου-που δεν έχει δοθεί μέχρι σήμερα. Επίσης ζητούν την λήψη μεσοπρόθεσμων μέτρων στήριξης , όπως μείωση των ενοικίων, επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών, επιλεκτική αναστολή κ.ά. Σημειώνεται ότι τα νέα μέτρα έρχονται την περίοδο που η εστίαση δεν έχει επανέλθει σε κανονική λειτουργία. Ακόμη και σήμερα 2 στα 10 καταστήματα δεν έχουν ανοίξει, δεδομένου ότι στις τουριστικές περιοχές υπάρχει έλλειψη τουριστικού ρεύματος.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News