Κλείδωσε η χρηματοδότηση για το Πάτρα – Πύργος
Το έργο «κούμπωσε» εκ νέου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού
«Κλείδωσε» η ένταξη του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και το έργο βρίσκεται πλέον κάτω από χρηματοδοτική ομπρέλα.
Το έργο «κούμπωσε» εκ νέου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού μετά από ενέργειες του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τις ελληνικές εταιρείες της κοινοπραξίας (ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) να αναλαμβάνουν και το τεχνικό αντικείμενο.
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής. Η συνολική δημόσια δαπάνη που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 252,14 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ γίνεται αναφορά για ιδιωτική συμμετοχή ύψους σχεδόν 93,8 εκατ. ευρώ και ότι η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη για τον υπολογισμό της στήριξης της Ένωσης ανέρχεται σε 95.159.016,47 ευρώ.
Στο νέο οδικό τμήμα θα λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων με το αντίτιμο ανά χιλιόμετρο να είναι όσο και στους υπόλοιπους σταθμούς, δηλαδή 0,063 λεπτά ανά χλμ. και θα λειτουργεί το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού.
Συνολικά θα λειτουργήσουν δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων μεταξύ των κόμβων ΒΙ.ΠΕ. Πατρών και Κάτω Αχαΐας καθώς και μεταξύ των κόμβων Αμαλιάδας και Πύργου, και δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα.
Επίσης προβλέπονται σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, όπως και τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
Το τμήμα Πάτρα-Πύργος, είναι συνολικού μήκους 74,8 χλμ., με τα συνοδά του έργα. Στα πρώτα 13 χλμ. θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.
Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδου.
Το συνολικό Φυσικό Αντικείμενο της Πράξης περιλαμβάνει:
@ Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8 χλμ.
@ 8 Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
@ Εργασίες σε Παράπλευρο και Κάθετο Δίκτυο.
@ Λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα(γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.
@ Την κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, περί τη Χ.Θ. 8+450, μεταξύ των Α/Κ ΒΙ.ΠΕ και Α/Κ Κάτω Αχαΐας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.
@ Την τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.
@ Την κατασκευή αμφίπλευρων ΣΕΑ και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.
Στην Πράξη επίσης περιλαμβάνονται και όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογία, ΟΚΩ και Σύμβουλοι).
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News