Μέση Ανατολή: Αραβικό μποϊκοτάζ στην κατανάλωση προϊόντων δυτικών επιχειρήσεων
Στο Κάιρο, μια πρόσφατη εργάσιμη ημέρα, δεκάδες καταστήματα Starbucks και McDonald’s που συνήθως είναι πολύβουα έμειναν εντελώς άδεια.
Τάσεις μποϊκοτάζ στην κατανάλωση προϊόντων δυτικών εταιρειών παρατηρείται σε αρκετά μέρη της Μέσης Ανατολής ακόμη και πέραν αυτής εξαιτίας της οργής του αραβικού πληθυσμού κατά των ΗΠΑ και της Ευρώπης, σύμφωνα με το Bloomberg.
Kαι αυτό γιατί οι ΗΠΑ και η Ευρώπη δεν κάνουν περισσότερα για να σταματήσει το Ισραήλ την επίθεσή του στη Γάζα. Έτσι πολλοί καταναλωτές στην περιοχή, καθώς και σε μουσουλμανικά έθνη όπως το Πακιστάν, αποφεύγουν προϊόντα τις μεγάλες ξένες μάρκες, μειώνοντας τις πωλήσεις ορισμένων και δημιουργώντας πονοκεφάλους δημοσίων σχέσεων για άλλες.
Στο Κάιρο, μια πρόσφατη εργάσιμη ημέρα, δεκάδες καταστήματα Starbucks και McDonald’s που συνήθως είναι πολύβουα έμειναν εντελώς άδεια.
Τις τελευταίες εβδομάδες, ο Διευθύνων Σύμβουλος η McDonald’s, Κρις Κεμπζίνσκι (Chris Kempczinski), προειδοποίησε ότι η εταιρεία του βλέπει «σημαντικές επιχειρηματικές επιπτώσεις» στη Μέση Ανατολή λόγω της παραπληροφόρησης που διαδίδεται για την εταιρεία του.
Εν τω μεταξύ, οι μετοχές της Americana Restaurants International – η εταιρεία franchise στη Μέση Ανατολή για τα KFC, Pizza Hut, Krispy Kreme και Hardee’s – υποχώρησαν έως και 27% στο χρηματιστήριο της Σαουδικής Αραβίας τους μήνες μετά την έναρξη του πολέμου, με ορισμένους αναλυτές να προβλέπουν πλήγμα στα κέρδη της από τα μποϊκοτάζ.
Πρόκειται για μια αντίδραση που αντανακλά μια νέα εποχή διαχείρισης κρίσεων για τις μεγαλύτερες καταναλωτικές μάρκες του κόσμου – και ιδιαίτερα τις αμερικανικές – καθώς οι συναισθηματικά φορτισμένοι αγοραστές συγχέουν τις επιχειρήσεις τους με τις κυβερνητικές πολιτικές. Οι εταιρείες έχουν εκδώσει δημόσιες δηλώσεις για να τονίσουν την πολιτική τους ουδετερότητα. Ωστόσο, το κίνημα έχει πάρει σταθερά φόρα στους τρεις μήνες από την έναρξη του πολέμου, με τις εκκλήσεις για μποϊκοτάζ να εξαπλώνονται ακόμη.
Εν μέσω της αυξανόμενης γεωπολιτικής αναταραχής, οι παγκόσμιες μάρκες αναγκάζονται όλο και περισσότερο να αντιμετωπίζουν σενάρια πόλωσης που ενισχύονται διασυνοριακά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τα τελευταία δύο χρόνια, δεκάδες εταιρείες, από τα McDonald’s έως την Coca-Cola Co., αποσύρθηκαν από τη Ρωσία εν μέσω παγκόσμιας κριτικής για την εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία.
Η Μέση Ανατολή προσφέρει στα εμπορικά σήματα δεκάδες εκατομμύρια νέους καταναλωτές για να προωθήσουν την ανάπτυξη σε μια εποχή που οι ανεπτυγμένες αγορές είναι κορεσμένες.
Παρόλα αυτά, η περιοχή έχει ιδιαίτερα βαθιές πολιτικές και λειτουργικές πολυπλοκότητες, σημειώνει το Bloomberg.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News