Πάτρα – Έρευνες φυσικό αέριο: «Παίζονται» έσοδα και 250 θέσεις εργασίας
Καμπανάκι της «Π» για την καθυστέρηση έγκρισης του master plan από τις αρμόδιες υπηρεσίες
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 αναμένεται να ληφθούν οι τελικές επενδυτικές αποφάσεις για τα προγράμματα εξόρυξης φυσικού αερίου σε Κρήτη και Ιόνιο και οι εταιρείες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων Exxon Mobil και HelleniQ βρίσκονται ήδη σε αναζήτηση λιμένα βάσης, απ΄ όπου θα εξυπηρετούνται καθημερινά αυτές οι εργασίες.
Σημειωτέον ότι οι παραχωρήσεις είναι βορειοδυτικά και νότια της Κέρκυρας, δυτικά του Κυπαρισσιακού Κόλπου και δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης. Οι δύο εταιρείες πραγματοποιούν το τελευταίο διάστημα επισκέψεις στα λιμάνια ενδιαφέροντος (Πάτρα, Αστακός, Σούδα), όπου ενημερώνονται από τις διοικήσεις και τις αρχές για τις εγκαταστάσεις και τις δυνατότητες υποδοχής αυτών των υπηρεσιών.
Οπως αποκάλυψε χθες η «Πελοπόννησος», στο παρασκήνιο γίνεται αγώνας δρόμου από τα μεγάλα λιμάνια της περιοχής για το ποιο θα επιλεγεί από τις εταιρείες ερευνών, αφού αυτού του είδους οι υπηρεσίες φέρνουν σημαντικά έσοδα και πολλές θέσεις εργασίας.
Παράγοντες του κλάδου, μιλώντας στην «Π» εκτίμησαν ότι η παροχή υπηρεσιών υποστήριξης των ερευνητικών γεωτρήσεων από το λιμάνι της Πάτρας, θα μπορούσε να δημιουργήσει έως και 250 θέσεις εργασίας για τις τρεις βάρδιες που χρειάζονται σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα.
Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές, πάντως, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι η διαδικασία επιλογής δεν είναι εύκολη Επί θητείας του, είχε συνεργαστεί με τα ΕΛΠΕ -σήμερα HelleniQ- που είχαν καταθέσει αίτημα για τη διάθεση 2 στρεμμάτων για αποθηκευτικούς χώρους, μια νηοδόχο και χερσαίο χώρο για την επεξεργασία της λάσπης που είναι υποπροϊόν της εξόρυξης.
Σύμφωνα με τον κ. Κοντοέ, αν το λιμάνι της Πάτρας καταφέρει να πάρει αυτές τις υπηρεσίες, βάζει αυτόματα ισχυρή υποψηφιότητα για να πάρει και τη μόνιμη βάση υποστήριξης των γεωτρήσεων εξόρυξης υδρογονανθράκων, αν οι έρευνες φέρουν στην επιφάνεια παραγωγικά κοιτάσματα. Οι υπηρεσίες αυτές, όπως είπε, φέρνουν χρήμα στην πόλη και θέσεις εργασίας, ειδικά στο στάδιο της εκμετάλλευσης των πιθανών κοιτασμάτων.
Ωστόσο, όπως αποκάλυψε χθες η «Π», ο ΟΛΠΑ περιμένει εδώ και μήνες την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αναθεώρηση του master plan του λιμένα Πατρών, όπου προβλέπεται η ανάπτυξη τέτοιων δραστηριοτήτων. Η διοίκηση του ΟΛΠΑ επιβεβαιώνει ότι έχει κάνει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την προώθηση της μελέτης στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ώστε να εκδοθεί το απαιτούμενο προεδρικό διάταγμα εγκαίρως και δηλώνει ότι μπορεί να παράσχει την αναγκαία συνδρομή στην έρευνα και την αξιοποίηση κοιτασμάτων αερίου σε Ιόνιο και τον Κυπαρισσιακό Κόλπο.
Οπως πληροφορείται η «Π» από αξιόπιστες πηγές, η έγκριση της μελέτης έχει καθυστερήσει, με αποτέλεσμα το λιμάνι της Πάτρας να κινδυνεύει να βρεθεί σε μειονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού, ειδικά από το λιμάνι του Αστακού που διαθέτει τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις.
Με ευθύνη των αρμόδιων αρχών ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) και ΔΙΠΑ (Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων) τα παραπάνω δεν έχουν ακόμα εγκριθεί λόγω καθυστερήσεων, με αποτέλεσμα η θέση του λιμανιού της Πάτρας, να υπονομεύεται έναντι του βασικού ανταγωνιστή που είναι το λιμάνι του Αστακού και το οποίο διαθέτει ήδη την ανάλογη αδειοδότηση.
Διαβάστε επίσης:
Πάει πίσω το «Αρσάκειο»… Δημαρχείο – Εκτός χρονοδιαγράμματος το νέο το νέο Δημοτικό Μέγαρο Πατρών
Μακελειό στην Πράγα: Βίντεο από τις κάμερες των αστυνομικών
Αίγιο: Τι κρύβεται πίσω από την απόπειρα αρπαγής γυναίκας – ΒΙΝΤΕΟ ντοκουμέντο
Πάτρα: Τροχαίο στην σήραγγα της Παναγοπούλας – Τραυματίστηκαν μητέρα και παιδί ΦΩΤΟ
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News