Πάτρα: Η φιλοσοφία πίσω από τις «πρωτιές» του Ψωμά
Ο επικοινωνιακός σχεδιασμός του υποψήφιου Δημάρχου και ο τρόπος που επιχειρεί να καταστεί ισχυρός στις συνειδήσεις των Πατρινών
Στις 8 Οκτωβρίου το πρωί θα ανοίξουν οι κάλπες για τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Επτά εβδομάδες νωρίτερα και μόλις λίγες ημέρες πριν την οριστική ανάρτηση των ψηφοδελτίων στη διαδικτυακή πύλη του υπουργείου Εσωτερικών, η «Πελοπόννησος» επιχειρεί να ερμηνεύσει την επικοινωνιακή πορεία και τις στοχεύσεις των παρατάξεων. Η αρχή γίνεται με το «σπιράλ» που έχει καταγράψει ορισμένες αξιοσημείωτες «πρωτιές» που υποδηλώνουν μια ξεκάθαρη επικοινωνιακή πολιτική.
Το «σπιράλ» του Πέτρου Ψωμά είναι μια ιδιαίτερη δημοτική παράταξη, η οποία δεν κινείται στα καθιερωμένα πολιτικά πλαίσια που είμαστε συνηθισμένοι. Υπό την καθοδήγηση του επικεφαλής, όλα εντός παράταξης λειτουργούν με σαφές πλάνο και, με βάση αυτό, επιχειρείται να καταστεί πειστικό στην πόλη ότι στοχεύει την ανάληψη της ηγεσίας στην δημοτική αρχή της Πάτρας.
Πίσω από αυτόν τον στόχο, βρίσκεται ένα επικοινωνιακό σχέδιο. Μέσα από μικρές -και για πολλούς ασήμαντες- πρωτιές, το «σπιράλ» διαμορφώνει ένα προφίλ στην κοινωνία, με το οποίο επιδιώκει να κερδίσει την προτίμηση των δημοτών στις αυτοδιοικητικές κάλπες του Οκτωβρίου. Πρόκειται για πρωτιές είτε χρονικές είτε γιατί πρωτοτύπησε σε μια σειρά από πρωτοβουλίες.
Για παράδειγμα, ο Π. Ψωμάς ήταν ο πρώτος που ανακοίνωσε την εκ νέου υποψηφιότητά του για τον Δήμο Πατρέων, ενώ ως γνωστόν μαζί με τον Κ. Πελετίδη είναι οι μοναδικοί που είχαν διεκδικήσει τη δημαρχία και το 2019. Το «σπιράλ» διοργάνωσε την πρώτη ανοικτή προεκλογική εκδήλωση τον Μάρτιο, ανακοίνωσε τους πρώτους υποψήφιους από τον Απρίλιο, γνωστοποίησε το πρόγραμμά του τον Ιούλιο και μαθαίνουμε πως δρομολόγησε τις διαδικασίες για το εκλογικό κέντρο της παράταξης στο κέντρο της Πάτρας. Επιπλέον, πριν από περίπου 10 μήνες, το «σπιράλ» είχε προχωρήσει σε μια πρωτοποριακή δράση εξωστρέφειας και απόκτησης γνώσης, διοργανώνοντας στην Πάτρα ένα συνέδριο «καλών αυτοδιοικητικών πρακτικών» με τη συμμετοχή πάνω από 20 δημάρχων και αντιδημάρχων από όλη την Ελλάδα.
Η επιλογή του Π. Ψωμά και των συνεργατών του να καταγραφούν αυτές οι πρωτιές έχει μια ξεκάθαρη λογική: Να καταστεί σαφές στην κοινωνία ότι η παράταξη λειτουργεί μεθοδικά και οργανωμένα, αλλά και ότι το «σπιράλ» δουλεύει με όρους project management, βάζει αυστηρά χρονοδιαγράμματα στους συνεργάτες του.
Προσπαθώντας να διακρίνει κανείς τη μεγάλη εικόνα πίσω από το σχέδιο της δημοτικής παράταξης, αντιλαμβάνεται ότι το «σπιράλ» από το 2019, όταν είχε το σύνθημα «απλώνεται στην πόλη», λειτουργεί με ένα σαφές μακρόπνοο επικοινωνιακό πλάνο, το οποίο αποκαλύπτεται σταδιακά. Ασφαλώς θα ήθελαν στην παράταξη μέσα στις επόμενες επτά εβδομάδες να πειστεί η πατραϊκή κοινωνία ότι οι «πρωτιές» του σπιράλ «αξίζουν» να μετουσιωθούν σε εκλογική πρωτιά, αλλά ακόμα είναι νωρίς για προβλέψεις και εκτιμήσεις.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News