Πάτρα: Οι ανατιμήσεις βάζουν «φωτιά» στους δρόμους – Ασύμφορα τα ταξί
Οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές της Πάτρας δουλεύουν ακόμα και σήμερα με τιμολόγια του 2009, έχοντας απορροφήσει όλες τις ανατιμήσεις.
Για τον κλάδο των ταξί το ανεξέλεγκτο ράλι τιμών στο πετρέλαιο κίνησης, έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα και για πολλούς επαγγελματίες συνιστά κίνδυνο ακόμα και για την βιωσιμότητά τους.
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι, μετά από δύο χρόνια υπολειτουργίας λόγω της υγειονομικής κρίσης, το ταξί βρίσκεται προ των πυλών της χρεωκοπίας, ενώ η επιδότηση που δόθηκε τον Απρίλιο και έφερε μείωση 15 λεπτών στην αντλία, ήδη «κάηκε», με το πετρέλαιο κίνησης στα πρατήρια της Πάτρας να έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 1,80 – 2,00 ευρώ το λίτρο.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Πάτρας Γιώργος Σίδερης, περιέγραψε την κατάσταση στην «Π» με δραματικούς τόνους για τον κλάδο. Οπως είπε, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές δουλεύουν ακόμα και σήμερα με τιμολόγια του 2009, έχοντας απορροφήσει όλες τις ανατιμήσεις.
Παράλληλα, δεν έχουν την «πολυτέλεια» να μην πάνε το όχημά τους στο συνεργείο, ερχόμενοι αντιμέτωποι με αυξήσεις 20% στα αναλώσιμα και στα ανταλλακτικά.
«Αυτό που ζητάμε από την κυβέρνηση, είναι να μας δώσει κάποια επιδότηση, ή να μειώσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα επαγγελματικά οχήματα, κάτι που αρνείται. Οπότε, αυτό που έχουμε ως τελευταία επιλογή, είναι μια αναπροσαρμογή των τιμολογίων μας, για να καλύψουμε το αυξημένο λειτουργικό κόστος» είπε ο κ. Σίδερης.
Συγκεκριμένα, ο κλάδος ζητά:
> Aμεση οικονομική ενίσχυση 200 ευρώ ανά όχημα/μήνα για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
> Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
> Μείωση του ΕΦΚ από 0,7 ευρώ/λίτρο στο 0,5 ευρώ/λίτρο. Η χώρα μας έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΕΦΚ (0,7 ευρώ/λίτρο) όταν ο μέσος όρος μεταξύ των χωρών της Ενωσης είναι στα 0,56 ευρώ/λίτρο.
Αν η κυβέρνηση για τους δικούς της λόγους απορρίπτει αυτή την πρόταση και επιθυμεί να μετακυλήσει το κόστος της κρίσης στους καταναλωτές, πρόσθεσε ο κ. Σίδερης, τότε θα πρέπει να προχωρήσει σε μια αύξηση του κομίστρου, αν θέλει να διατηρήσει ζωντανή μια δημόσια υπηρεσία κι ένα κοινωνικό αγαθό όπως είναι η μεταφορά επιβατών.
Συγκεκριμένα, τα ταξί της Πάτρας ζητούν την ελάχιστη αποζημίωση για να καλύψουν τα έξοδά τους, όπως:
> Πτώση σημαίας: Από 3,40 που είναι σήμερα στα 4.00 ευρώ.
> Μονή ταρίφα: Αύξηση για διαδρομές εντός Δήμου Πατρέων από 68 λεπτά στα 75 – 80 λεπτά ανά χλ.μ. και σταθερή διπλή ταρίφα για διαδρομές εκτός ορίων Δήμου Πατρέων
> Χρονοχρέωση: Από 11,00 στα 14,00 ευρώ/ώρα
Ενα ακόμα μεγάλο πρόβλημα, αφορά στο έργο της μεταφοράς των μαθητών. Οπως είπε ο κ. Σίδερης, οι αυτοκινητιστές όταν έκαναν προσφορές το περασμένο καλοκαίρι, η τιμή του πετρελαίου κίνησης βρισκόταν στα επίπεδα του 1,20 ευρώ το λίτρο και σήμερα φτάνει μέχρι και τα 2,00 ευρώ. Κάτι πρέπει να γίνει γι΄αυτό, καθώς οι επαγγελματίες, από τον Ιανουάριο και μετά «μπαίνουν μέσα».
Το αίτημα του κλάδου έχει την υποστήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, όπως ξεκαθάρισε ο αντιπεριφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος. Ηδη οι αρμόδιες υπηρεσίες επεξεργάζονται τον ειδικό τύπο που υπάρχει στη σύμβαση για την αναπροσαρμογή των τιμολογίων βάσει των ανατιμήσεων στα καύσιμα.
Ωστόσο, το αίτημα αν και βρίσκει θετικές τις περιφέρειες και το Υπ. Εσωτερικών, συναντά την άρνηση αυτού που κρατάει τα κλειδιά του ταμείου, δηλ. του Υπ. Οικονομικών, το οποίο δεν δείχνει μέχρι στιγμής διατεθειμένο να εγκρίνει αναπροσαρμογή των συμβάσεων, είπε ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών Γ. Σίδερης.
Πάντως, οι προσπάθειες σε πολιτικό επίπεδο δεν έχουν σταματήσει και όλοι ελπίζουν ότι το υπουργείο κάποια στιγμή θα δώσει το πράσινο φως.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News