Πάτρα: Σήμερα η πρώτη διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Το ΣΒΑΚ θα οργανώσει το πλαίσιο πάνω στο οποίο ο Δήμος Πατρέων θα αναπτύξει, στη διάρκεια των επόμενων ετών, μια σειρά από παρεμβάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών των αστικών μετακινήσεων, με όρους της βιώσιμης κινητικότητας.

 

Πάτρα

Ο Δήμος Πατρέων έχει ξεκινήσει, από το καλοκαίρι του 2021, την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την πόλη, με χρηματοδότηση από το «Πράσινο Ταμείο».

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) της Πάτρας είναι μια προσπάθεια του Δήμου να οργανώσει και να εξορθολογήσει, σε μακροσκοπικό ορίζοντα, την εξέλιξη των συστημάτων μεταφορών στην περιοχή.

Στόχος είναι να οργανωθεί ένα σύστημα μεταφορών που θα δίνει, κατά το δυνατόν, προτεραιότητα στις ήπιες μορφές μετακίνησης, προσφέροντας περισσότερο χώρο στον πεζό, στο ποδήλατο και στα μέσα μαζικής μεταφοράς με γνώμονα την βελτίωση της οδικής ασφάλειας για όλους τους μετακινούμενους.
Ο Δήμος προβαίνει στη διεξαγωγή 1ης συνάντησης, με φορείς της Πάτρας στο πλαίσιο της 1ηςΔιαβούλευσης του ΣΒΑΚ.

Οι εκπρόσωποι των φορέων καλούνται σήμερα Τρίτη 15 Μαρτίου και ώρα 11.00 το πρωί, σε διαβούλευση με την Ομάδα Εργασίας του Δήμου και τους εκπροσώπους του Αναδόχου. Η διαβούλευση θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης, στην Αγορά Αργύρη, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πανδημία COVID-19.

Το ΣΒΑΚ θα οργανώσει το πλαίσιο πάνω στο οποίο ο Δήμος Πατρέων θα αναπτύξει, στη διάρκεια των επόμενων ετών, μια σειρά από παρεμβάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών των αστικών μετακινήσεων, με όρους της βιώσιμης κινητικότητας.

Βασικός σκοπός της Διαβούλευσης είναι αφενός η ενημέρωση των φορέων σχετικά με το έργο, τη διαδικασία εκπόνησης και την επίδραση που αναμένεται να φέρει στον σχεδιασμό της κινητικότητας της Πάτρας και αφετέρου η άντληση πληροφοριών σχετικά με τις ανάγκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν φορείς και πολίτες του Δήμου ως προς διαφορετικούς τομείς κινητικότητας, καθώς και η αξιολόγηση της κατάστασης του υφιστάμενου μεταφορικού συστήματος, έτσι όπως την αντιλαμβάνονται.

Η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας είναι ένα από τα βασικά στοιχεία ενός ΣΒΑΚ. Η τοπική κοινωνία διακρίνεται σε φορείς που επηρεάζουν άμεσα το μεταφορικό έργο, ομάδες που αλληλεπιδρούν, με διαφορετικούς τρόπους, με το σύστημα αστικής κινητικότητας, καθώς και το ευρύτερο σύνολο των πολιτών με τις υποκειμενικές του ανάγκες και προτιμήσεις μετακίνησης.