Σπιράλ για Θαλάσσιο Μέτωπο: Προβληματισμοί και μήνυμα στον Κώστα Πελετίδη
«Η απόφαση να μην απονεμηθεί 1ο βραβείο δημιουργεί εύλογη ανησυχία, τόσο για το επίπεδο των προτάσεων, όσο και για τη μετέπειτα εξέλιξη…», σημειώνει μεταξύ άλλων το σπιράλ στη συνολική τοποθέτησή του για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό/
Με μία ομαδική επίσκεψη, την περασμένη Δευτέρα, στην Έκθεση των μελετών που διακρίθηκαν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για το Θαλάσσιο Μέτωπο της Πάτρας, το σπιράλ ολοκλήρωσε τον κύκλο ενημέρωσής του για το θέμα. Η διαδικασία κατέληξε στην καταγραφή έντονων προβληματισμών και ιδιαίτερης ανησυχίας για τη συνέχεια. Ακολουθεί επιγραμματικός κατάλογος:
● Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός θα έπρεπε να είναι διεθνής (όπως εξ αρχής είχε προτείνει το σπιράλ), προκειμένου να έχει υψηλότερο κύρος, συμμετοχές από όλο τον κόσμο και μεγαλύτερο ανταγωνισμό.
● Η μικρή συμμετοχή μελετητικών ομάδων (μόλις 17 συμμετοχές!) για ένα τόσο εμβληματικό έργο προδίδει αδυναμία διεξαγωγής μιας θελκτικής διαδικασίας. Στην χώρα μας δεν υπάρχει προηγούμενο τόσο μικρής συμμετοχής σε έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό τέτοιου βεληνεκούς.
● Η απόφαση να μην απονεμηθεί 1ο βραβείο δημιουργεί εύλογη ανησυχία, τόσο για το επίπεδο των προτάσεων, όσο και για τη μετέπειτα εξέλιξη. Η προκήρυξη για την υλοποίηση του έργου εντός πενταετίας είναι δεσμευτική για τον Κύριο του Έργου ΜΟΝΟ στην περίπτωση απονομής 1ου βραβείου.
● Το… μοίρασμα του 2ου βραβείου στα τρία δεν αφήνει πολλά περιθώρια συνεργασίας μεταξύ ομάδων που έχουν σοβαρές διαφορές προσέγγισης. Και ποιος άραγε θα τις συντονίσει;
● Απορίας άξιο είναι το γιατί σοβαρά προαπαιτούμενα δεν ελήφθησαν υπόψη. Αναφερόμαστε στη διέλευση του τρένου, τον ποδηλατόδρομο, την αναμενόμενη άνοδο της στάθμης της θάλασσας και τον ανύπαρκτο βιολογικό.
● Υπενθυμίζουμε δύο σοβαρές παραμέτρους: Η μαρίνα έχει εξαιρεθεί από τον διαγωνισμό, ενώ μεγάλο μέρος του έργου είναι σχεδιασμένο επί περιουσίας που δεν έχει ακόμα παραχωρηθεί (από τον ΟΛΠΑ) στον Δήμο Πατρέων.
● Σημαντική πτυχή του θέματος που θα καθορίσει τη συνέχεια είναι και η τύχη της ένστασης που έχει κατατεθεί από συμμετέχουσα πρόταση που δεν βραβεύτηκε. Ασχέτως της βασιμότητας των επιχειρημάτων, ο χειρισμός ήταν ατυχής (εκπρόθεσμη απόρριψη από την Οικονομική Επιτροπή, έλλειψη νομικής τεκμηρίωσης της απάντησης του Δήμου, απαξίωση των ενιστάμενων) κάτι που ίσως στοιχίσει ακόμα και την ακύρωση του διαγωνισμού.
Το σπιράλ ερωτά: Μήπως βρισκόμαστε πάλι, μέσα από κυκλωτικές διαδρομές, στο σημείο μηδέν; Προτείνουμε να συζητηθεί άμεσα το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου να ενημερωθούν σφαιρικά οι δημοτικές παρατάξεις και η πόλη.
Η δημοτική αρχή οφείλει να ορίσει με σαφήνεια τα επόμενα βήματα και να δεσμευτεί για την τήρησή τους, για να έχει η Πάτρα ελπίδες να δει επιτέλους πρόοδο στο πιο μεγαλόπνοο σχέδιο για το μέλλον της. Καλούμε τον Δήμαρχο να παρουσιάσει άμεσα τις ενέργειες και το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης που αφορά την αξιοποίηση του Θαλασσίου Μετώπου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News