Σύνοδος Πρυτάνεων: Στην Πάτρα σήμερα ο Κυριάκος Πιερρακάκης, τα τέσσερα αγκάθια των πανεπιστημίων
Δόθηκαν κατευθύνσεις διαχείρισης και αντιμετώπισης πολλών ζητημάτων με τα οποία οι ακαδημαϊκές κοινότητες βρίσκονται αντιμέτωπες καθημερινά
Με τέσσερα βασικά αιτήματα θα βρεθεί σήμερα αντιμέτωπος, στη Σύνοδο των πρυτάνεων, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος βρίσκεται στην Πάτρα από χθες.
Πρόκειται για θέματα που συζήτησε χθες εκτενώς η ολομέλεια των πρυτανικών αρχών της χώρας, η οποία φιλοξενείται στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, προετοιμάζοντας την ατζέντα που θα καταθέσει στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Οπως μας μετέφερε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών και προεδρεύων της Συνόδου Χρήστος Μπούρας, αυτά αφορούν «την υποχρηματοδότηση, την υποστελέχωση με ιδιαίτερη αναφορά στο Ιατρικό Τμήμα και στη λειτουργία του Πανεπιστημίου Πατρών, τη χρηματοδότηση ανανέωσης του εκπαιδευτικού και ερευνητικού εξοπλισμού και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο ΕΣΠΑ της νέας προγραμματικής περιόδου. Είναι κρίσιμα θέματα που αφορούν τη λειτουργία των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας».
Ο ίδιος επισήμανε ότι πέραν αυτών, η χθεσινή μέρα είχε πολύ ουσιαστικές συζητήσεις με στελέχη του υπουργείου Παιδείας που αφορούν στην προετοιμασία των πανεπιστημίων για την επόμενη μέρα.
Ειδικότερα, η προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Εθνικής Αρχής Διαφάνειας Μαρία Κωνσταντινίδου αναφέρθηκε στην ακεραιότητα και τη λογοδοσία. Η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ιωαìννα Λυτρίβη ανέλυσε τον ρόλο των πανεπιστημίων στην επαγγελματική κατάρτιση. Ο γενικοìς γραμματεìας Ερευνας και Καινοτομίας Αθαναìσιος Κυριαζηìς παρουσίασε τη χρηματοδότηση της έρευνας κατά τη νέα προγραμματική περίοδο. Ο καθηγητής και πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) Περικληìς Μηìτκας παρουσίασε τα δεδομένα που αφορούν τη λειτουργία των ελληνικών πανεπιστημίων την περίοδο 2023-24. Ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακωìν Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος αναφέρθηκε σε εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στη δημόσια διοίκηση.
«Ηταν πολύ σπουδαίες οι εισηγήσεις όλων. Ενημερωθήκαμε για πολλά ζητήματα και μας δόθηκαν κατευθύνσεις διαχείρισης και αντιμετώπισης πολλών ζητημάτων με τα οποία βρισκόμαστε αντιμέτωποι καθημερινά. Εγινε ένας παραγωγικός διάλογος με ουσία» σημειώνει ο κ. Μπούρας.
Στη διάρκεια της χθεσινής ολομέλειας συζητήθηκαν επίσης τα πορίσματα της Συνόδου των αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών, Διοικητικών Θεμάτων και Διά Βίου Μάθησης, των αντιπρυτάνεων Διεθνοποίησης και Εξωστρέφειας, των αντιπρυτάνεων Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, των αντιπρυτάνεων Ερευνας και Καινοτομίας και των αντιπρυτάνεων Φοιτητικών Θεμάτων.
Στο επίκεντρο ο σχεδιασμός των επόμενων βημάτων
Το πρόγραμμα του υπουργού ξεκινάει στις 10 το πρωί με σύσκεψη στην Περιφερειακή Διεύθυνση της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας. Σε αυτή έχουν κληθεί οι διευθυντές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και άλλα στελέχη. Ακολούθως, ο υπουργός θα μεταβεί στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου, όπου θα συμμετάσχει στην ολομέλεια της Συνόδου των Πρυτάνεων.
Τα βασικά σημεία της συνέντευξης του υπουργού που απασχόλησαν χθες εκπαιδευτικούς κύκλους της περιοχής είναι τα εξής:
> Με τις διοικήσεις των πανεπιστημίων βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία, προκειμένου να υποστηρίξουμε κάθε ιδέα και κάθε πρόταση που μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση και την εξωστρέφεια των δημοσίων ΑΕΙ. Αυτή η συνεργασία μας αποτυπώθηκε, άλλωστε, και στον νόμο που ψηφίσαμε τον περασμένο Μάρτιο: τα περισσότερα άρθρα του αποτελούσαν προτάσεις των πρυτάνεων και αποσκοπούν ακριβώς στην ενίσχυση των δημοσίων πανεπιστημίων μας. Σε αυτό το πλαίσιο, αυτονόητα η παρούσα Σύνοδος Πρυτάνεων θα λειτουργήσει ως μία εξαιρετική ευκαιρία να σχεδιάσουμε και να δρομολογήσουμε τα επόμενα κοινά μας βήματα.
> Θέλουμε να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης – προφανώς και στην Τριτοβάθμια. Γι’ αυτό στηρίζουμε τα δημόσια πανεπιστήμια με προσλήψεις μελών ΔΕΠ κάθε χρόνο. Ιδίως για τις επτά Ιατρικές Σχολές που αναφέρετε, στα τέλη του περασμένου έτους ανακοινώσαμε 270 νέες θέσεις μελών ΔΕΠ, που θα αποτελέσουν σημαντική ενίσχυση. Αρκούν; Πρώτοι εμείς απαντάμε πως όχι. Γι’ αυτό και, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας, θα κάνουμε ό,τι είναι εφικτό, ώστε αυτή η αναλογία να βελτιωθεί σημαντικά υπέρ των προσλήψεων.
> Η εθνική στρατηγική που παρουσιάσαμε πριν από λίγους μήνες μαζί με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη αποσκοπεί ακριβώς στο να δώσουμε στα σχολεία τα κατάλληλα εργαλεία για να αντιμετωπίσει δίκαια και αποτελεσματικά τα περισσότερα περιστατικά bullying – εκτός, φυσικά από αυτά που υπάγονται στη σφαίρα της σκληρής παραβατικότητας.
Ηδη έχουμε θεσπίσει συγκεκριμένους κανόνες συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και τα κατάλληλα παιδαγωγικά μέτρα για τα παραπτώματα. Επιπλέον, έχουμε δρομολογήσει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα bullying, ενώ από τον Σεπτέμβριο τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα εμπλουτιστούν με πλήθος δράσεων ενεργού πολίτη.
> Εμείς λέμε ότι ένα σύγχρονο σχολείο πρέπει να έχει και περισσότερους μόνιμους εκπαιδευτικούς, και νέα σχολικά προγράμματα, και πολλαπλό βιβλίο, και διαδραστικούς πίνακες, και καλές εγκαταστάσεις, και πολλά ακόμα πράγματα. Χωρίς κάτι από αυτά, θα έχουμε πάντα ένα εκπαιδευτικό σύστημα εκκρεμοτήτων. Και η ώρα να επιλύσουμε όλες τις εκκρεμότητες είναι τώρα, ακριβώς επειδή η Παιδεία είναι εξ ορισμού ένας χώρος όπου οι μεταρρυθμίσεις χρειάζονται χρόνο για να ωριμάσουν και να παράγουν αποτέλεσμα.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Χθες νωρίς το απόγευμα ο κ. Πιερρακάκης επισκέφτηκε την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Εκεί τον υποδέχτηκε ο περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης, ο βουλευτής και πρώην υφυπουργός Ανδρέας Καστανιώτης, ο αναπληρωτής περιφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος και οι αντιπεριφερειάρχες Αννα Μαστοράκου, Ανδρέας Φίλιας, Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος,
«Είχαμε μαζί του μία γόνιμη συζήτηση για θέματα του χαρτοφυλακίου του. Μεταξύ άλλων συζητήσαμε για τον πολύ ισχυρό ακαδημαϊκό πυλώνα της περιοχής και τις δυνατότητες να αναδειχθεί σε διεθνή πόλο έρευνας και γνώσης, αλλά και τα σημαντικά ζητήματα της σχολικής στέγης και του εκσυγχρονισμού των υποδομών στα σχολεία της Δυτικής Ελλάδας» σημειώνει ο κ., Φαρμάκης.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News