Τέμπη: Καταγγελίες περί στοχοποίησης του μηχανοδηγού του Intercity, η ανατροπή στην κατάθεση του σταθμάρχη και η «απολογία» του επιθεωρητή

Τέμπη

Την οργή του για τη στοχοποίηση του μηχανοδηγού του επιβατικού τρένου, ο οποίος έχασε τη ζωή του κατά τη σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη, εξέφρασε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας μετά τη συνάντηση που είχαν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο με τον νέο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη.

«Συνεχίζεται η επιλεκτική διαρροή εγγράφων της δικογραφίας που στοχοποιούν τον νεκρό μηχανοδηγό της Intercity 62 για πρόβλημα υγείας. Προς ενημέρωση όλων, ο συνάδελφός μας είχε περάσει ιατρικές εξετάσεις στις 15 Νοεμβρίου 2022 από πιστοποιημένο ιατρικό κέντρο από τη ΡΑΣ. Αρκετά ως εδώ!» τόνισε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών.

Και συνέχισε: «Να βγει η Hellenic Τrain και να μιλήσει επιτέλους».

Ο ίδιος καταγγέλλει «κοπτοραπτική» στα ηχητικά ντοκουμέντα που έχουν κυκλοφορήσει για την τραγωδία.

«Εδώ έχουμε κανονική κοπτορραπτική στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα… Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά, είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ. Είναι δυνατόν στο Youtube 8-10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη–μηχανοδηγού που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής ανάκρισης; Την επόμενη ημέρα από το δυστύχημα, το ηχητικό που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα. Εμείς για όλα αυτά έχουμε ενημερώσει, ειδοποιήσει, στείλει εξώδικα, κάνει κινητοποιήσεις. Κανείς ποτέ δεν μας έβλεπε, δεν ζήτησε να μας δει την τελευταία περίοδο. Και βλέπουμε να βγαίνει ένα ηχητικό 10 ώρες μετά το δυστύχημα και να αρχίζουν να εξυφαίνονται σενάρια … ».

«Περιμένουμε οι μηχανοδηγοί να ακούσουμε όλο το υλικό», επανέλαβε ο κ. Γενιδούνιας, τονίζοντας παράλληλα το ερώτημα «πώς είναι δυνατόν συνομιλία σε VHF, σε ασύρματο, όχι στο GSMR, που είναι “κλειστό”, δεν το ακούει ο κόσμος, πώς διέρρευσε και κόπηκε;».

«ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Ο ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΣ»

Συνάδελφος και φίλος του μηχανοδηγού του μοιραίου Intercity 62 είπε πως προκύπτουν προβληματισμοί γύρω από το γεγονός ότι ο οδηγός δεν ενημέρωσε μόλις είδε ότι το τρένο πήγαινε στο ρεύμα καθόδου.

«Ο συγχωρεμένος είχε περάσει θέμα υγείας μεγάλο. Αν ήταν ικανός να οδηγήσει, δεν μπορώ να το κρίνω εγώ. Δεν ξέρω αν ήταν σε κατάσταση που μπορούσε να οδηγήσει τρένο. Είχε θέμα σοβαρό».

Ο εργαζόμενος του ΟΣΕ ισχυρίστηκε πως το λάθος είναι του σταθμάρχη, ωστόσο ανέφερε πως εάν ο μηχανοδηγός το είχε αντιληφθεί έγκαιρα, τότε θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία: «Ο σταθμάρχης το έκανε το λάθος. Ο συγχωρεμένος γιατί δεν το κατάλαβε; Αν ο μηχανοδηγός το καταλάβαινε, δεν θα γινόταν τίποτα. Φαίνεται η διαγώνιος. Στρίβει το τρένο ολόκληρο, το τρένο στρίβει. Αυτός έπρεπε να το κοκαλώσει το τρένο πριν μπει απέναντι στην άλλη γραμμή. Επρεπε να το κοκαλώσει και να πει «γιατί με οδηγείς στην άλλη γραμμή;. Δεν θα γινόταν τίποτα. Ούτε έκανε εκφώνηση ο μηχανοδηγός. Είναι υποχρεωμένος να το πει. Με το που φεύγει από τον σταθμό κάθε τρένο, είναι υποχρεωμένος όπου περνάει να φωνάζει. Το μυαλό μου πάει ή μιλούσε στο κινητό ή το θέμα υγείας».

ΤΙ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ Ο ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ

Βόμβα από τον 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας  με την απολογία του.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι δύο άλλοι σταθμάρχες έπρεπε να βρίσκονται στο πόστο τους μέχρι τις 11 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Όπως εξήγησε στην απολογία του ο ήδη προφυλακισμένος σταθμάρχης, από τις 10.25μμ ήταν μόνος του.

«Όπως διαπίστωσα από την κατάθεση του προϊσταμένου μου, αυτός είχε δώσει εντολή στους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας να καθίσουν μέχρι τις 23:00, ενώ και ο κεντρικός σταθμάρχης Λάρισας, Γιώργος Ζήντρος, έδωσε εντολή στον παλαιότερο σταθμάρχη να καθίσει μέχρι να περάσει και η αμαξοστοιχία 62», ανέφερε χαρακτηριστικά ο 59χρονος σταθμάρχης στην απολογία του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ωστόσο, ο κατηγορούμενος προέβη και σε μία ακόμη αποκάλυψη: «Ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων έδωσε εντολή στον Π. να καθίσει μέχρι να περάσει και η αμαξοστοιχία 62. Μετά το συμβάν, η ώρα παράδοσης παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του Π. είναι περί 22:20 και του Χ. περί 22:10».

Και η ομολογία του σταθμάρχη στα Παλαιοφάρσαλα, επιβεβαιώνει τα παραπάνω. Ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων επικοινώνησε με τον σταθμάρχη της Λάρισας για να μάθει τι εικόνα επικρατούσε εκεί: «Αφού μίλησα με τον Βασίλη Σ., μετά από λίγο κάλεσα τον σταθμάρχη Κ.Π. στο κινητό του στις 22:45 και τον ρώτησα πού βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε: “πόσο να καθίσω, αυτόν θα φυλάω;”»!!!

Ο διάλογος:
-Που είσαι;

-Έφυγα

-Δεν καθόσουν ακόμα λίγο να περάσει και αυτό το τρένο να ησυχάσουμε;

-Ε, πόσο να καθίσω να τον φυλάξω;

Μάλιστα ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων ενημέρωσε τον δεύτερο σταθμάρχη Λάρισας ότι τις ημέρες που υπάρχει φόρτος εργασίας όπως η συγκεκριμένη, δεν πρέπει να φεύγει κανείς από τη θέση του, είτε έχει τελειώσει η βάρδια του είτε όχι, μέχρι να πέσει η κίνηση στο δίκτυο.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΣΚΗΘΗΚΕ ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ 

Στο στόχαστρο της Δικαιοσύνης μπαίνει η εμπλοκή τριών εργαζομένων στο θανατηφόρο δυστύχημα των Τεμπών μετά από την άσκηση συμπληρωματικών διώξεων από την ανακρίτρια που χειρίζεται προς το παρόν την υπόθεση.

Ασκήθηκαν ποινικές διώξεις κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε τον προφυλακισμένο σταθμάρχη στο βραδινό ωράριο αλλά και κατά των δύο σταθμαρχών που εργάζονταν στην προηγούμενη βάρδια και φέρονται να έφυγαν νωρίτερα αφήνοντας μόνο του τον 59χρονο.

Κατά των τριών εργαζομένων ασκήθηκε δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.

Η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας συνεδριάζει σήμερα προκειμένου 21 συνολικά, ανώτεροι δικαστικοί να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες, μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει τις ανακρίσεις με εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.

ΠΟΙΟΥΣ ΚΑΤΓΗΓΟΡΕΙ Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ

Τη δική του εκδοχή για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη παρουσιάζει με μακροσκελή δήλωση που έδωσε στη δημοσιότητα ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

Μέσω του δικηγόρου του, Ιωάννη Γλύκα, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ επισημαίνει:
«Αναφορικά, με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη:

Η Διοίκηση του ΟΣΕ τον μήνα Μάιο του έτους 2022 προσέλαβε κλειδούχους ενώ τον μήνα Αύγουστο προχώρησε στην πρόσληψη εβδομήντα οκτώ (78) σταθμαρχών με δελτίο παροχής υπηρεσιών, εκ των οποίων οι δεκατρείς (13) τοποθετήθηκαν στη Λάρισα.

Αφενός, ο κλειδούχος, ως πόστο εργασίας στον σιδηρόδρομο, έχει ως βασική αποστολή του να επικουρεί τον σταθμάρχη, παίρνοντας εντολές από τον τελευταίο.

Αν συμβεί η οποιαδήποτε βλάβη στο αυτόματο σύστημα ή αν χρειαστεί, ο κλειδούχος θα αλλάξει χειροκίνητα τα κλειδιά με εντολή πάντα του σταθμάρχη.Εν προκειμένω, την 28η/02/2023 ευρισκόμουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας ένεκα υπηρεσιακών αναγκών στον Σταθμό του Βόλου.

Το χρονικό διάστημα από την ώρα 23:40 έως και 23:55 ενημερώνομαι το πρώτον ότι οι αμαξοστοιχίες 62 και 80563 δεν απαντούν!

Τονίζεται στο σημείο αυτό ότι, υπό κανονικό δρομολόγιο – χωρίς καθυστέρηση -, η αμαξοστοιχία 62 θα αναχωρούσε από τον σταθμό Λάρισας 22.11, όπου κατά το διάστημα 22.00-23.00 υπήρχαν βάσει προγράμματος 3 σταθμάρχες.
Αφού προέβην σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες κάλεσα τους αρμόδιους σταθμάρχες ως όφειλα να πράξω.

Την 23:55 επιβεβαιώνεται ότι οι άνω αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν.
Περί την ώρα 00:10 αναχωρώ για το σημείο της σύγκρουσης. Οταν φθάσαμε στο σημείο και αφού αντιλήφθηκα τι έχει λάβει χώρα, στη συνέχεια ενημέρωσα τον κ. διευθυντή, αναφέροντας επακριβώς το μέγεθος της καταστροφής.

Πολλαπλά λάθη, εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από δύο σταθμάρχες και η μη συνακόλουθη τήρηση του ωραρίου, η μη έγκαιρη και επιβεβλημένη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών περί της εισόδου στη γραμμή καθόδου με την παράλληλη μη ενημέρωσή τους με τον οποιονδήποτε τρόπο από τον αρμόδιο σταθμάρχη, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ως προς την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης, συνθέτουν το σκηνικό του τραγικού δυστυχήματος».