Tι είναι η νέα εφαρμογή «MyErgani» – Τα οφέλη για τους εργαζόμενους – Σήμερα η παρουσίαση της
Το myΕrgani app είναι μια νέα εφαρμογή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που αφορά στους εργαζόμενους.
Το «myErgani», ειδική εφαρμογή για το κινητό έρχεται μέσω της οποίας ο εργαζόμενος θα ενημερώνεται για κάθε πληρωμή που γίνεται από τον εργοδότη του. Την εφαρμογή ενημέρωσης εργαζομένων αναμένεται να παρουσιάσει σήμερα Τρίτη 24/05/2022 ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης σύμφωνα με πληροφορίες του Dnews.
Ειδικότερα ο εργαζόμενος πλέον θα μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό του και να έχει πρόσβαση στα εργασιακά του δεδομένα. Μάλιστα έχει ήδη εγκριθεί σύμφωνα με απόφαση που έχει αναρτηθεί στην Διαύγεια (11/5) η έγκριση ποσού 245.520 ευρώ ευρώ για αναβάθμιση για την πρόσβαση των εργαζομένων στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ μέσω της διεύθυνσης employees.yeka.gr και δημιουργία εφαρμογής για κινητές android συσκευές.
H εφαρμογή θα συμβάλει στην παρακολούθηση της πραγματικής απασχόλησης μέσω του Π.Σ. Εργάνη (Κάρτα Εργασίας).
Το myΕrgani app είναι μια νέα εφαρμογή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που αφορά στους εργαζόμενους.
Η εφαρμογή δημιουργήθηκε για να παρέχει στους εργαζόμενους μια άμεση, απλοποιημένη και προσωποποιημένη πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνουν οι εργοδότες/επιχειρήσεις για την απασχόλησή τους στο Πληροφοριακό Σύστημα Εργάνη.
Μέσω της εφαρμογής, μπορεί ο εργαζόμενος να
• δει τα στοιχεία της κάθε εργασιακής σχέσης και τους εργοδότες στους οποίους έχετε απασχοληθεί
• αναζητήσει όλες τις δηλώσεις (έντυπα) που έχουν υποβληθεί στο Π.Σ. Εργάνη από τους εργοδότες (π.χ. έναρξη/λήξη απασχόλησης, μεταβολές/υπερωρίες/υπερεργασία, άδειες κ.ά.)
• λαμβάνει άμεσες ειδοποιήσεις στη συσκευή για κάθε νέα υποβολή εντύπου, πληρωμή ή σημαντική ανακοίνωση από το Π.Σ. Εργάνη
• έχει πρόσβαση σε όλες τις πληρωμές που έχουν γίνει από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κατά την διάρκεια των μέτρων COVID-19 (π.χ. Αναστολές, μηχανισμός ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ κ.ά.) και στα πλαίσια δράσεων ενίσχυσης πληγέντων από φυσικές καταστροφές.
Θα χρειαστεί ο εργαζόμενος τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης Taxisnet.
Ψηφιακή Κάρτα
Από 1/6/2022 ξεκινά η απογραφική διαδικασία του Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας ενώ από 1ης Ιουνίου ξεκινά για όλες τις επιχειρήσεις η πρώτη φάση εφαρμογής του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, το ωράριο απασχόλησης (είτε σταθερό εβδομαδιαίο είτε μεταβαλλόμενο ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, υπερωρίες και άδειες.
Μετά την υποβολή της δήλωσης, το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ θα εμφανίζει το Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας ανά Εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου. Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό, μέσω του myErgani mobile app ή το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).
Στη συνέχεια από 1ης Ιουλίου 2022 ξεκινά η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους των Τραπεζών και των Σούπερ Μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Η Κάρτα Εργασίας, που θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, διασφαλίζει το ωράριο εργασίας και τις υπερωρίες, καθώς θα σημάνει την καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ της έναρξης και λήξης εργασίας για κάθε εργαζόμενο.
Η απογραφική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2022 για όλες τις επιχειρήσεις με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που θα πρέπει – λόγω εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από 1ης Ιουλίου – να την έχουν ολοκληρώσει μέχρι τις 30 Ιουνίου.
Επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
Παράλληλα θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση / αποχώρηση από την εργασία και αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Η Κάρτα Εργασίας κάθε υπαλλήλου θα είναι διαθέσιμη μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani για τους εργαζόμενους, η οποία θα διατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
Οι αλλαγές από 1η Ιουνίου
Από 1/6/2022 ξεκινά η απογραφική διαδικασία του Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας, με στόχο τη μετάβαση στο νέο σύστημα Ψηφιακής Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας και την υποστήριξη της Κάρτας Εργασίας, με
Απογραφή Στοιχείων Εργασιακής Κατάστασης που αφορούν το Χρόνο Εργασίας
Δήλωση Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας.
Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί την 30.11.2022.
Ειδικά όμως για τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην 1η φάση λειτουργίας της ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και δη τις Τράπεζες και τα Σούπερ Μάρκετ με πλήθος εργαζόμενων άνω των 250, η προθεσμία ολοκλήρωσης της απογραφικής διαδικασίας θα είναι μέχρι την 30/6/2022, δεδομένου ότι η 1η φάση εφαρμογής της Κάρτας Εργασίας άρχεται την 1/7/2022.
Συγκεκριμένα:
Εργάνη ΙΙ – Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας
Στόχος της Ψηφιακής Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας είναι η καταγραφή και διάθεση του Προγραμματισμένου Ωραρίου Εργασίας σε ψηφιακή μορφή, το οποίο θα συγκεντρώνει όλα τα δηλωθέντα στοιχεία για Ωράριο Απασχόλησης, Υπερωρίες και Άδειες.
Μέσα από το νέο σύστημα καταγραφής της Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας (Εργάνη ΙΙ), ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο:
• Γενικά στοιχεία που αφορούν την Σχέση Εργασίας ως προς το Χρόνο Εργασίας
• Ωράριο Απασχόλησης, σε δύο βασικές κατηγορίες:
Σταθερό Εβδομαδιαίο
(Δήλωση ωραρίου για εβδομάδα αναφοράς, Δευτέρα – Κυριακή)
Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα (Πρόγραμμα εργασίας)
(Δήλωση ωραρίου αναλυτικά για κάθε ημέρα, Διάστημα Από / Έως)
• Έκτακτες Τροποποιήσεις Ωραρίου
• Υπερωρίες
• Άδειες
Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας
Μετά από την επεξεργασία των παραπάνω δηλώσεων του Εργοδότη για Ωράριο Απασχόλησης, Έκτακτες Τροποποιήσεις Ωραρίου, Υπερωρίες και Άδειες, το νέο σύστημα Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας του Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζει ολοκληρωμένα το Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας ανά Εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.
Ταυτόχρονα, oι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση στο Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας όπως αυτό έχει δηλωθεί από τον εργοδότη, μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal για την ενημέρωση των εργαζόμενων (myErgani.gov.gr).
Οι εργοδότες, μέσα από το Π.Σ. Εργάνη, θα έχουν πρόσβαση στον Προγραμματισμό Εργασίας για το σύνολο των Εργαζόμενων, καθώς και εργαλεία αναζήτησης / ελέγχου και διαδικασίες υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων.
Τρόποι υποβολής των στοιχείων Ψηφιακής Οργάνωσης Χρόνου Εργασία
Το νέο σύστημα Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας του Π.Σ. Εργάνη θα χρησιμοποιεί τις παρακάτω διαδικασίες:
1. Νέα διαδικασία υποβολής της Δήλωσης Στοιχείων Εργασιακής Κατάστασης που αφορούν Χρόνο Εργασίας
2. Νέες διαδικασίες υποβολής Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας
2.1. Ωράριο Απασχόλησης – Σταθερό Εβδομαδιαίο
2.2. Ωράριο Απασχόλησης – Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα
2.3. Έκτακτες Τροποποιήσεις
2.4. Άδειες
3. Υπάρχουσα διαδικασία Ε8: Αναγγελία Νόμιμης Υπερωριακής Απασχόλησης
4. Τροποποίηση διαδικασίας Ε3: Αναγγελία Πρόσληψης (αφαίρεση στοιχείων ωραρίου)
Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες θα υποστηρίζονται οι παρακάτω τρόποι υποβολής:
• Υποβολή με φόρμα στο Π.Σ. Εργάνη
• Υποβολή με φόρτωση αρχείων XML στο Π.Σ. Εργάνη
• Υποβολή μέσω αυτοματοποιημένης προγραμματιστικής διεπαφής – API (Νέο)
• Υποβολές Ατομικής Τροποποίησης μέσω SMS.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News