Αχαΐα: Πώς καταγράφεται η τουριστική κίνηση, οι κρατήσεις και οι επισκέπτες του Αγ. Πνεύματος

Αιγιάλεια και Δυτική Αχαΐα, πόλος έλξης τουριστών για τη φετινή καλοκαιρινή περιόδο. Αισιοδοξία από παράγοντες της αγοράς.

Αχαΐα

Η άνοδος και το νέο ρεκόρ του τουρισμού στην Ελλάδα φαίνεται ότι θα έχει αντίκτυπο και στην Αχαΐα, καθώς η επισκεψιμότητα αναμένεται να είναι μεγαλύτερη τόσο στην Αιγιαλεία όσο και στη Δυτική Αχαΐα, περιοχές που, παραδοσιακά, υποδέχονται τουρίστες.

Εχοντας διανύσει τα 2/3 του Ιουνίου και μετρώντας αντίστροφα για τον Ιούλιο με τον οποίο ξεκινά επί της ουσίας η καλοκαιρινή περίοδος, η «Πελοπόννησος» έκανε ρεπορτάζ και διαπιστώνει ότι στην Αχαΐα υπάρχει μια μικρή άνοδος επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2023.

Ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αχαΐας – ιδιόκτητης στα Σελιανίτικα, Χρήστος Κανελλής, ο οποίος αναφέρθηκε σε ήπια άνοδο για την καλοκαιρινή σεζόν, ωστόσο μίλησε και για το μεγάλο «στοίχημα». «Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος η κινητηκότητα είναι πολύ μεγάλη και οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της περιοχής αγγίζουν το 90%. Από εκεί πέρα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και για το δίμηνο Ιούλιος-Αύγουστος με τις πληρότητες να κινούνται σε υψηλά επίπεδα, χωρίς να μπορούμε ακόμα να πούμε λεπτομέρειες και ο απολογισμός θα γίνει τον Σεπτέμβριο».

Ο κ. Κανελλής έκάνε και μια εκτίμηση για το αν η φετινή καλοκαιρινή σεζόν θα κινηθεί ανοδικά, σε σχέση με το 2023 : «Πιστεύω πως ναι. Με βάση της προκρατήσεις και το ενδιαφέρον που έχουμε, θεωρώ ότι και για τους δύο μήνες του καλοκαιριού θα έχουμε αύξηση επισκεψιμοτητας και τζίρου σε σχέση με πέρσι».

Παραδοσιακά η Γαλλία είναι η χώρα που προτιμά την Αιγιαλεία και αυτό ισχύει και φέτος με τον κ. Κανελλή να αναφέρει: «Οι Γάλλοι εδώ και πολλά χρόνια αγαπούν την περιοχή και έχουμε πολλούς τουρίστες από τη συγκεκριμένη χώρα. Επίσης, υπάρχουν αφίξεις Γερμανών τουριστών και φέτος παρατηρούμε μια αύξηση επισκεψιμότητας από τα Βαλκάνια, κυρίως από Ρουμανία και Βουλγαρία και φυσικά υπάρχουν και πολλοί Ελληνες που έρχονται στην περιοχή».

Τέλος, στάθηκε και στο μεγάλο «στοίχημα» για να μπορέσει η Αιγιαλεία να αυξήσει σημαντικά το μερίδιό της από την τουριστική «πίτα». «Στο τέλος της σεζόν θα μπορούμε να κάνουμε ταμείο για την επισκεψιμότητα του 2024, όμως αυτό που πρέπει να δούμε είναι με ποιο τρόπο θα μεγαλώσει η σεζόν και ποια βήματα πρέπει να γίνουν από τους φορείς προς αυτή την κατεύθυνση. Με δυο μήνες δεν βγαίνουν τα έξοδα και θα πρέπει να μεγαλώσει η σεζόν τουλάχιστον και μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε και εμείς στις υποχρεώσεις που υπάρχουν» κατέληξε ο κ. Κανελλής.

Πάνω οι επισκέπτες στη Δυτική Αχαΐα – Προβλημα η μικρη σεζόν και το προσωπικό

Θετική είναι η εικόνα για την καλοκαιρινή σεζόν και στην περιοχή της Δυτικής Αχαΐας η οποία διαθέτει πολλά ξενοδοχειακά συγκρότημα κατά μήκος της παραλιακής ζώνης από τον Αλισσό μέχρι και την Καλόγρια.

Με «όχημα» τις παραλίες της, αλλά και το γεγονός ότι είναι σε κοντινή απόσταση το αεροδρόμιο Αράξου, το οποίο μέχρι στιγμής κινείται ανοδικά σε σχέση με πέρυσι, υπάρχει αισιοδοξία ότι η κινητικότητα θα είναι μεγάλη, ξεπερνώντας τα δεδομένα του 2023.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων και Καταλυμάτων Δυτικής Αχαΐας – ιδιόκτητης κάμπινγκ στον Αλισσό, Κώστας Ντεμίρης μιλά για θετικά μηνύματα. Ανέφερε στην «Πελοπόννησο» : «Παρά τα προβλήματα που έχουμε ως περιοχή που δεν έχουμε διαφημιστεί σημαντικά σε διεθνείς εκθέσεις, αλλά και ότι δεν είμαστε εύκολος προορισμός για όσους προτιμούν να κινηθούν οδικώς, τα μηνύματα είναι θετικά. Για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, οι κρατήσεις τόσο στα καταλύματα όσο και στα κάμπινγκ κινούνται σε πληρότητες που αγγίζουν το 80% και είναι κυρίως Ελληνες».

Και για το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου υπάρχουν αρκετές κρατήσεις οι οποίες στην πλειοψηφία τους είναι από το εξωτερικό. Βέβαια ακόμα δεν μπορεί κανείς να μιλήσει για πληρότητες, ωστόσο υπάρχει ενδιαφέρον κι από Ελληνες κι από ξένους τουρίστες.

Ο Κ.Ντεμιρης ανέφερε ότι η περιοχή δείχνει να προτιμάται από τουρίστες της κεντρικής Ευρώπης. « Οι κρατήσεις είναι από Γερμανούς, Γάλλους, αλλά και από την κεντρική Ευρώπη όπως είναι οι Πολωνοί, οι Εσθονοί και λίγοι Ιταλοί. Επιμένω ότι η περιοχή της Δυτικής Ελλάδας χρειάζεται μεγαλύτερη διαφήμιση σε συγκεκριμένες αγορές για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα».

Εχοντας μεγάλη εμπειρία στον κλάδο, δεν παρέλειψε να σχολιάσει τα «αγκάθια» για τη μεγαλύτερη άνοδο στον τουρισμό. «Το γεγονός ότι η σεζόν είναι μικρή μάς δημιουργεί πρόβλημα στο να βρούμε προσωπικό, καθώς πολλοί φεύγουν και πηγαίνουν σε δημοφιλείς περιοχές, ώστε να δουλέψουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα» κατέληξε.