Διακοπές φαρμάκι για τους Πατρινούς – Ενας μισθός για μεταφορικά σε νησί
Εάν μία 4μελης οικογένεια επιχειρήσει να περάσει μερικές ημέρες χαλάρωσης το καλοκαίρι σε νησιωτικό προορισμό του Αιγαίου, θα πρέπει πρώτα να διαθέσει εκατοντάδες ευρώ μόνο για τη μετακίνησή της, χωρίς φυσικά να υπολογίζεται η διαμονή και τα καθημερινά έξοδα στον τόπο προορισμού.
Απαγορευτικές είναι και φέτος για τις περισσότερες οικογένειες των Πατρινών, οι διακοπές σε κάποιο νησί του Αιγαίου, λόγω των πανάκριβων ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και του αυξημένου κόστους σε διόδια και καύσιμα, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η διαμονή που επίσης έχει επιβαρυνθεί με νέες ανατιμήσεις.
Εάν μία 4μελης οικογένεια επιχειρήσει να περάσει μερικές ημέρες χαλάρωσης το καλοκαίρι σε νησιωτικό προορισμό του Αιγαίου, θα πρέπει πρώτα να διαθέσει εκατοντάδες ευρώ μόνο για τη μετακίνησή της, χωρίς φυσικά να υπολογίζεται η διαμονή και τα καθημερινά έξοδα στον τόπο προορισμού.
Για παράδειγμα, για να ταξιδέψει μία τετραμελής οικογένεια με δύο παιδιά και ΙΧ αυτοκίνητο, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος από τον Πειραιά στη Σύρο και να επιστρέψει, θα χρειαστεί 561 ευρώ με το πιο φθηνό δρομολόγιο συμβατικού πλοίου.
Η ίδια οικογένεια αν θελήσει να ταξιδέψει στο Ηράκλειο με ΙΧ αυτοκίνητο, σε κατάστρωμα ή οικονομική θέση, θα πρέπει να πληρώσει 591 ευρώ. Με καμπίνα χρειάζεται 642 ευρώ. Στα παραπάνω κόστη, θα πρέπει να προστεθεί και ένα ελάχιστο ποσό περίπου 200 ευρώ κατά προσέγγιση, για καύσιμα και διόδια, για το ταξίδι μετάβασης μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και επιστροφής στην Πάτρα, όπως επίσης και για τις μετακινήσεις στο νησί διακοπών. Οπότε το συνολικό κόστος των μεταφορικών φτάνει έναν βασικό μισθό.
Τα κόστη έχουν εκτοξευθεί και για τα κυκλαδίτικα δρομολόγια με ταχύπλοα. Το απλό δρομολόγιο πλοίου χωρίς επιστροφή από τη Μήλο στην Αμοργό σε οικονομική θέση κοστίζει 105 ευρώ το άτομο, ενώ από τη Μήλο προς τη Σαντορίνη 93,70 ευρώ.
Το ταξίδι για ένα άτομο χωρίς επιστροφή από τη Νάξο στη Φολέγανδρο με ταχύπλοο τον Αύγουστο κοστολογείται στα 76,70 ευρώ, ενώ με συμβατικό πλοίο που εκτελεί άγονη γραμμή με πολλές στάσεις και μπορεί να εξυπηρετήσει αυτή τη μετάβαση, μόλις 10 ευρώ.
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), Γιώργος Λεχουρίτης, τονίζει ότι «δεν είναι τυχαίο ότι ο κόσμος προτιμάει περιοχές όπου δεν πληρώνει ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όπως η Λευκάδα και άλλοι κοντινοί προορισμοί», καθώς οι αυξημένες τιμές στα ναύλα των πλοίων, κάνουν απαγορευτικό το ταξίδι σε νησί.
«Περίπου το 70% των συμπολιτών μας, δεν θα κάνει διακοπές. Είναι προτιμότερο να πάει κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό απ’ ότι στο εσωτερικό, καθώς θα τού έρθει φθηνότερα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Λεχουρίτης.
«Το 2023 με πρόφαση την αύξηση της τιμής στο πετρέλαιο, οι ακτοπλοϊκές αύξησαν τα ναύλα 40%. Ομως, οι διεθνείς τιμές των καυσίμων έχουν πέσει από τότε. Γιατί δεν έπεσαν και οι τιμές των ακτοπλοϊκών;», διερωτάται ο κ. Λεχουρίτης, καταγγέλλοντας καθαρή αισχροκέρδεια με την κυβέρνηση να παρακολουθεί αμέτοχη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αχαΐα: Αυτός είναι ο 26χρονος νεκρός του τροχαίου δυστυχήματος στην Αιγείρα
Πάτρα: Πως «σούπερ» γιαγιά παγίδευσε επίδοξο απατεώνα
Καιρός: Στο «κόκκινο» ο υδράργυρος, πόσο θα φτάσει στην Πάτρα
Καύσωνας: Τα μέτρα προστασίας για δημόσιο και μαθητές, πού θα είναι κλειστά τα σχολεία
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News