Ενιαία Λίστα Χειρουργείων από 1η Φεβρουαρίου – Με email η ενημέρωση των ασθενών για το χειρουργείο τους

H διαδικασία για τα χειρουργεία στο ΕΣΥ θα τρέχει μέσα από ψηφιακή πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.

Λίστα

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στη “Διαύγεια” το πρωί της Δευτέρας (15.01.2024), όλα τα νοσοκομεία του ΕΣΥ θα καθορίζουν τα χειρουργεία τους μέσω της ηλεκτρονικής ενιαίας λίστας χειρουργείων, ενώ οι ασθενείς θα ενημερώνονται για την ημερομηνία του χειρουργείου τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).

H διαδικασία για τα χειρουργεία στο ΕΣΥ θα τρέχει μέσα από ψηφιακή πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.

Η αναμονή για χειρουργείο -ανάλογα με την κρισιμότητά του- όπως αναφέρεται θα διαρκεί από δύο εβδομάδες στα υπερεπείγοντα, έως 25 εβδομάδες (6 μήνες) για περιστατικά που δεν έχουν συμπτώματα και γρήγορη εξέλιξη. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, ο ασθενής θα μπορεί να κάνει ένσταση.

Σύμφωνα με το υπ. Υγείας, η μεγάλη τομή της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων είναι κατ’ αρχήν η εκκαθάρισή της από τις διοικήσεις των νοσοκομείων, διαδικασία που “έτρεξε” και ολοκληρώθηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους, και κυρίως η ψηφιοποίησή της. Όλες οι διαδικασίες θα γίνονται πλέον ηλεκτρονικά και ως εκ τούτου και με μεγαλύτερη διαφάνεια.

Όσοι συμπολίτες μας μας ακούν και έχουν 4,5,6 μήνες που περιμένουν να κάνουν μια εγχείρηση κήλης ή μια εγχείρηση χολής, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε απάντηση με ποιον τρόπο τα χειρουργεία αυτά θα “τρέξουν” πολύ γρήγορα, χωρίς οι ασθενείς να πληρώσουν απολύτως τίποτα. Έχουμε λύσεις και θα τις ανακοινώσουμε πολύ σύντομα”, ανέφερε πρόσφατα, ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους.

Στη λίστα θα εντάσσει τον ασθενή ο ίδιος ο θεράπων χειρουργός γιατρός που τον εξέτασε. Αυτό που καταργείται στην ουσία, είναι η χειρόγραφη εγγραφή της λίστας από τον χειρουργό. Όλα αυτά πλέον θα γίνονται ψηφιακά.

Αξίζει να αναφερθεί πως με βάση τον νέο νόμο, εάν κάποιος ασθενής θεωρεί ότι παρακάμφθηκε η σειρά προτεραιότητας θα μπορεί να καταγγείλει το γεγονός και ο Διοικητής του Νοσοκομείου θα είναι υποχρεωμένος να απαντήσει σε διάστημα ενός μήνα.

Όλη η διαδικασία στο νέο ΦΕΚ

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, ένα περιστατικό θα χαρακτηρίζεται ως επείγον μετά από εκτίμηση του χειρουργού είτε στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), είτε στην κλινική από τον χειρουργό που εφημερεύει.

Σε περίπτωση κωλύματος του χειρουργού για τη διενέργεια της επέμβασης, αφού ενημερωθεί ο ασθενής και δώσει τη συγκατάθεσή του, η επέμβαση δύναται να διενεργηθεί από άλλο χειρουργό του τμήματος, χωρίς να διαταραχθεί η σειρά της Λίστας.

Στη συνέχεια ο υπεύθυνος υπάλληλος ενημερώνει αμελλητί τον ασθενή για την προγραμματισμένη ημερομηνία διενέργειας της χειρουργικής επέμβασης.

Παράλληλα, η ΗΔΙΚΑ αποστέλλει (μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει ο ασθενής ή και μέσω της εφαρμογής MyHealthApp, αν είναι εγγεγραμμένος ο ασθενής) την προγραμματισμένη ημερομηνία που θα διενεργηθεί η χειρουργική επέμβαση.

Ο ασθενής ενημερώνεται και για κάθε πιθανή μεταβολή που τον αφορά, τόσο από το νοσοκομείο, όσο και από την ΗΔΙΚΑ με τους προαναφερόμενους τρόπους.

Αντιστοίχως, ο ασθενής οφείλει να ενημερώσει σε περίπτωση κωλύματός του το νοσοκομείο.

Δείτε τους χρόνους αναμονής, όπως αναφέρονται στην Υ.Α.

Η Επιτροπή Χειρουργείων

Την ευθύνη της ορθής τήρησης των καταχωρίσεων της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων και του προγράμματος των χειρουργείων φέρει η Επιτροπή Χειρουργείου, η οποία λειτουργεί στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.

Η επιτροπή εγκρίνει με ψηφιακό τρόπο την εβδομαδιαία Λίστα Προγραμματισμού Χειρουργείων.

Η Επιτροπή Χειρουργείου, αποτελείται από τρία (3) τακτικά και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη ως εξής:

Έναν ιατρό βαθμίδας Συντονιστή Διευθυντή ή Διευθυντή (ή Καθηγητή/Αν. Καθηγητή) ειδικότητας Αναισθησιολογίας.

Έναν ιατρό βαθμίδας Συντονιστή Διευθυντή ή Διευθυντή (ή Καθηγητή/Αν. Καθηγητή) οποιασδήποτε ειδικότητας του Χειρουργικού Τομέα.

Τον υπάλληλο που έχει ορισθεί προϊστάμενος Χειρουργείου.

Καταγγελίες των ασθενών για παράκαμψη

Οι ασθενείς που θεωρούν ότι παραβιάζεται η σειρά προτεραιότητας μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών υπηρεσιών υγείας του σχετικού νοσοκομείου.

Η καταγγελία εξετάζεται από την Διοίκηση του Νοσοκομείου, η οποία οφείλει να παρέχει αιτιολογημένη απάντηση στον ασθενή εντός εύλογου χρονικού διαστήματος που δεν υπερβαίνει τον έναν μήνα.

Η απάντηση κοινοποιείται υποχρεωτικά στο Αυτοτελές Τμήμα Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας του Υπουργείου Υγεία.