Ανοιξε η πλατφόρμα για την ενίσχυση 718 ευρώ σε εργαζόμενους επιχειρήσεων που κάηκαν

Δημοσιεύτηκε στη «Διαύγεια» η ΚΥΑ για την εφάπαξ οικονομική ενίσχυση εργαζόμενων που απασχολούνται σε επιχειρήσεις οι οποίες καταστράφηκαν ολικά ή μερικά από τις φωτιές.

ενίσχυση

Ανοιξε σήμερα,17 Αυγούστου η πλατφόρμα για την υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων για την έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση 718,65 ευρώ για τους πρώην εργαζόμενους πυρόπληκτων επιχειρήσεων, στο πλαίσιο των μέτρων του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τη στήριξη των πολιτών και των επιχειρήσεων που επλήγησαν κατά τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση, την οποία υπογράφουν ο υπ. Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης και ο αν. υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης προβλέπει τη χορήγηση έκτακτης εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης ποσού 718,65 ευρώ σε κάθε έναν από τους εργαζόμενους επιχειρήσεων που επλήγησαν.

Συγκεκριμένα, χορηγείται έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση ποσού 718,65 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 45 βασικά επιδόματα ανεργίας (45 * 15,97 = 718,65 ευρώ) σε κάθε έναν από τους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις που καταστράφηκαν ολικά ή μερικά από τις πυρκαγιές, οι οποίες έπληξαν περιοχές της χώρας τον Αύγουστο του 2021 και οι οποίοι κατέστησαν εξ αυτού του λόγου άνεργοι, επιδοτούμενοι ή μη.

 

Πώς θα λάβουν την εφάπαξ ενίσχυση οι εργαζόμενοι

Για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης απαιτείται η υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης από τους δικαιούχους εγγεγραμμένους στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, στο ΚΠΑ 2 του τόπου εργασίας τους, στην οποία αναγράφονται τα εξής στοιχεία:

α) Το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του δικαιούχου.
β) Στοιχεία ταυτοπροσωπίας.
γ) Ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής του Ασφάλισης (AMΚΑ).
δ) Ο Αριθμός του Φορολογικού του Μητρώου (ΑΦΜ).
ε) Ο αριθμός λογαριασμού σε μορφή IBAN οποιασδήποτε εμπορικής τράπεζας που δραστηριοποιείται στον ελληνικό χώρο, συμπεριλαμβανομένου και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.
στ) Οποιοδήποτε πρόσφορο στοιχείο δημόσιας αρχής, στην οποία εργαζόταν ο δικαιούχος, από το οποίο να προκύπτει η ολική ή μερική καταστροφή της επιχείρησης του εργοδότη.

Σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η προσκόμιση του ανωτέρω δικαιολογητικού, η ολική ή μερική καταστροφή της επιχείρησης του εργοδότη θα διαπιστώνεται από Έκθεση Επιτόπιου Ελέγχου των αρμοδίων Υπηρεσιών ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ της πληγείσας επιχείρησης (έδρα ή υποκατάστημα).

Η καταβολή θα γίνει, μετά τον έλεγχο και έγκριση των αρμοδίων Υπηρεσιών ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ του τόπου εργασίας τους. Η λήξη της καταβολής ορίζεται σε 60 ημέρες από την ημερομηνία έναρξης καταβολής της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης.

 

Βήμα βήμα η διαδικασία

Για όσους κάνουν εγγραφή από σήμερα και ύστερα, να επιλέξουν την κατηγορία «Διακοπή λειτουργίας, λόγω ανωτέρας βίας (Πυρκαγιές Αυγούστου 2021)» ως την αιτία αναστολής της εργασιακής σχέσης.

Η διεύθυνση για την εγγραφή στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ είναι: https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/anergia/ekdose-deltiou-anergias (gov.gr → Εργασία και ασφάλιση → Ανεργία → Έκδοση δελτίου ανεργίας).

Μετά την εγγραφή, οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για την έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση με κωδικούς TaxisNET ή ΟΑΕΔ και να επισυνάψουν βεβαίωση μερικής ή ολικής καταστροφής της επιχείρησης ή τουλάχιστον έγγραφο με τα στοιχεία της επιχείρησης (ΑΦΜ, Επωνυμία, Διεύθυνση), καθώς και αριθμό τραπεζικού λογαριασμού (IBAN).

Η διεύθυνση για την αίτηση είναι: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/phusikes-katastrophes/eniskhuses-puroplikton-ergazomenon-oaed-2021 (gov.gr → Πολίτης και καθημερινότητα → Φυσικές καταστροφές → Πρόγραμμα έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης εργαζομένων σε επιχειρήσεις-εργοδότες με έδρα σε πυρόπληκτες περιοχές).