«Φρένο» στην Ευρώπη στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

«Οι βασικές προκλήσεις στην ηλεκτροκίνηση θα κινηθούν πάντα σε συνάρτηση των δασμών που επέβαλε η ΕΕ στα κινέζικα αυτοκίνητα, τους δασμολογικούς κινδύνους Τραμπ, τους διστακτικούς καταναλωτές και τα νέα όρια εκπομπών ρύπων» τόνισε μεταξύ άλλων ο εκτελεστικός διευθυντής της S&P Global Mobility,Colin Couchman.

Ευρώπη

Οι Ευρωπαίοι πολίτες παραμένουν διστακτικοί στην αγορά καινούριων αυτοκινήτων το τελευταίο χρονικό διάστημα. Αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους της μείωσης των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη, μαζί με τις υψηλές τιμές των νέων μοντέλων. Από την άλλη, τα αυστηρά όρια ρύπων που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του χάρτη των πωλήσεων, κυρίως των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δώσουν επιπλέον κίνητρα για την απόκτησή τους αντί να αναγκαστούν να πληρώσουν δυσβάστακτα πρόστιμα.

Στο κομμάτι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο η έλλειψη των επιδοτήσεων, η οποία θα φρενάρει τις πωλήσεις στα κράτη που δεν την προσφέρουν. Σε αυτή την κατάσταση θα πρέπει να προσθέσουμε και τα οικονομικά προβλήματα που υπάρχουν στη Γερμανία και τη Γαλλία, οι οποίες κρίνουν την πορεία των συνολικών πωλήσεων ως ατμομηχανές της αυτοκίνησης στην Ευρώπη. Ωστόσο, παρά τις αρνητικές συγκυρίες οι πωλήσεις το 2025 αναμένεται να κυμανθούν στα ίδια επίπεδα, σύμφωνα με την εταιρεία S&P Global Mobility (εταιρεία ανάλυσης οικονομικών δεδομένων).

«Οι βασικές προκλήσεις στην ηλεκτροκίνηση θα κινηθούν πάντα σε συνάρτηση των δασμών που επέβαλε η ΕΕ στα κινέζικα αυτοκίνητα, τους δασμολογικούς κινδύνους Τραμπ, τους διστακτικούς καταναλωτές και τα νέα όρια εκπομπών ρύπων» τόνισε μεταξύ άλλων ο εκτελεστικός διευθυντής της S&P Global Mobility,Colin Couchman.

Ωστόσο, παρά τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στην ηλεκτροκίνηση, αυτός ο τομέας παραμένει από τους σημαντικότερους στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων θα ανέλθουν σε 15,1 εκατομμύρια μονάδες για το 2025, αυξημένες κατά 30% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2024, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 16,7% του παγκόσμιου ποσοστού των πωλήσεων.

Όλα αυτά όταν υπάρχουν πολλές αβεβαιότητες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την υποδομή φόρτισης, την ισχύ του δικτύου, τις αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών, τις παγκόσμιες τάσεις, τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τον ρυθμό των τεχνολογικών προόδων και το απαραίτητο επίπεδο υποστήριξης, ώστε να διευκολυνθεί η στροφή από τα ορυκτά καύσιμα στην ηλεκτροκίνηση.