GoV-ERP: Το νέο e-εργαλείο συνολικής Δημοσιονομικής Διαχείρισης του κράτους

Ο διεθνής ανοικτός Διαγωνισμός δημοσιεύθηκε ήδη και, βάσει σχετικής προγραμματικής συμφωνίας, το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 51.522.000 ευρώ.

GoV-ERP

Ένα νέο ηλεκτρονικό εργαλείο το GoV-ERP που θα καταγράφει όλες τις ροές του δημοσίου χρήματος, σε όλα τα στάδια της δαπάνης, θα επιταχύνει τις πληρωμές της Κεντρικής Διοίκησης και θα βελτιώσει τις διαδικασίες κατάρτισης, εκτέλεσης και παρακολούθησης του προϋπολογισμού δημιουργούν τα υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο διεθνής ανοικτός Διαγωνισμός δημοσιεύθηκε ήδη και, βάσει σχετικής προγραμματικής συμφωνίας, το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 51.522.000 ευρώ, θα αναπτυχθεί από τη Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με φορέα υλοποίησης την Κοινωνία της Πληροφορίας M.Α.Ε.

Ο χρόνος υλοποίησης του έργου, το οποίο είναι από τα πρώτα που έχουν ενταχθεί και ξεκινήσει στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης, υπολογίζεται σε 48 μήνες και θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για τη χάραξη της οικονομικής πολιτικής της χώρας, καθώς θα παρέχει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή και εύλογη απεικόνιση της χρηματοοικονομικής κατάστασης της Κεντρικής Διοίκησης, αλλά και του συνόλου των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και της περιουσιακής διάρθρωσής τους.

Ταυτόχρονα, θα δίνει τη δυνατότητα:

καταγραφής όλων των ροών του δημοσίου χρήματος, σε όλα τα στάδια της δαπάνης,
επίσπευσης των πληρωμών της Κεντρικής Διοίκησης,
ορθής και άμεσης εκτίμησης της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας,
βελτίωσης των διαδικασιών κατάρτισης, εκτέλεσης και παρακολούθησης του προϋπολογισμού,
σύγκλισης του Σχεδίου Λογαριασμών με το Σχέδιο Λογαριασμών των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων και συμβατότητας με άλλες διεθνείς οικονομικές ταξινομήσεις (ESA 2010, GFSM 2014).
GoV-ERP: Τι θα περιλαμβάνει
Τη λειτουργία του νέου, αναβαθμισμένου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δημοσιονομικής Διαχείρισης (ΟΠΣΥΔΔ).
Την ικανοποίηση των αναγκών του νέου Λογιστικού Πλαισίου για τη Γενική Κυβέρνηση (ΛΠΓΚ), όπως διαμορφώνεται μετά τη δημοσίευση του π.δ.54/2018. Το νέο σύστημα θα υποστηρίξει την εφαρμογή λογιστικής πλήρους δεδουλευμένης βάσης (accrual basis), σύμφωνα με το νέο λογιστικό πλαίσιο, το οποίο βασίζεται σε διεθνώς αναγνωρισμένα Λογιστικά Πρότυπα για τον Δημόσιο Τομέα (όπως τα IPSAS).
Τη δυνατότητα παρακολούθησης όλων των χρηματοοικονομικών σταδίων εκτέλεσης της σύμβασης και προμηθειών. Επίσης, θα υποστηρίζεται η εισαγωγή, αποθήκευση και παρακολούθηση όλων των χρηματοοικονομικών παραστατικών που πρέπει να παρέχονται από τους συναλλασσόμενους (προμηθευτές, πάροχοι, εργολάβοι κ.λπ.) και θα ενημερώνονται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο όλα τα εμπλεκόμενα υποσυστήματα της χρηματοοικονομικής λογιστικής, όπως αποθήκες, μητρώα παγίων, μητρώα χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων, χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων, μητρώα εγγυήσεων, μητρώα χρηματοοικονομικών κινδύνων κ.λπ. H διαδικασία των προμηθειών θα υποστηρίζεται από σύστημα κωδικοποίησης/κατηγοριοποίησης των αγαθών και υπηρεσιών.
Την άμεση επικοινωνία, μέσω του «Κέντρου Διαλειτουργικότητας» της ΓΓΠΣΔΔ, με όλα τα οριζόντια συστήματα του Δημοσίου, όπως ενδεικτικά τα TAXIS, e-ΠΔΕ, ΕΣΗΣΗΣ, ΚΗΜΔΗΣ κ.λπ.
Την κατάρτιση και εκτέλεση προϋπολογισμού επιδόσεων και της εισαγωγής της περιβαλλοντικής διάστασης του προϋπολογισμού (green budgeting ).
Tην παρακολούθηση της ρευστότητας της Κεντρικής Διοίκησης και των λοιπών Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.