H Πάτρα μπαίνει μπροστά στην κούρσα του υδρογόνου – Οι πρώτοι σταθμοί στην Ολυμπία Οδό
Στην Ελλάδα αρχίζουν να καταστρώνονται ήδη τα πρώτα σχέδια για την εισαγωγή του υδρογόνου στους μεγάλους οδικούς άξονες για την εξυπηρέτηση των μεταφορών και η Πάτρα με την Ολυμπία Οδό φαίνεται ότι θα αποτελέσουν τα επόμενα χρόνια, τα πρώτα σημεία δημιουργίας σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων με καύσιμο υδρογόνο.
Παγκόσμιος πυρετός επικρατεί για την εξόρυξη υδρογόνου, καθώς το καύσιμο αυτό θα αποτελέσει τον διάδοχο του φυσικού αερίου τα επόμενα χρόνια στην πορεία της ανθρωπότητας προς την απανθρακοποίηση.
Στο πλαίσιο αυτό, στην Ελλάδα αρχίζουν να καταστρώνονται ήδη τα πρώτα σχέδια για την εισαγωγή του υδρογόνου στους μεγάλους οδικούς άξονες για την εξυπηρέτηση των μεταφορών και η Πάτρα με την Ολυμπία Οδό φαίνεται ότι θα αποτελέσουν τα επόμενα χρόνια, τα πρώτα σημεία δημιουργίας σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων με καύσιμο υδρογόνο.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή στον σχεδιασμό του αγωγού φυσικού αερίου που θα τροφοδοτεί την Πάτρα με φυσικό αέριο από την Μεγαλόπολη, προβλέπεται και η τροφοδοσία με υδρογόνο.
Οπως έγινε γνωστό, στα τέλη του έτους αναμένεται ότι θα λειτουργήσει στην Ελλάδα ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού βαρέων οχημάτων, αλλά και ΙΧ αυτοκινήτων, με υδρογόνο, κοντά στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων του ομίλου της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους. Πρόκειται για το πρώτο υδρογονάδικο το οποίο, όπως ανέφεραν στελέχη της AVIN (θυγατρική του ομίλου), έχει αρχίσει ήδη να κατασκευάζεται.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής της AVIN, Γιάννης Ραπτάκης, έναν χρόνο αργότερα, δηλαδή στα τέλη του 2025, θα είναι έτοιμο και το δεύτερο υδρογονάδικο του ομίλου στην Ακράτα. Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι ώστε να μπορούν να εφοδιάζονται ελεύθερα οχήματα υδρογόνου.
Τα δύο έργα, προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ το καθένα, είναι συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ σε ποσοστό 50%. Σύμφωνα με τον ίδιο, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα οχήματα που φτάνουν από το εξωτερικό, μέσω του λιμανιού της Πάτρας, και κυρίως τα βαρέα οχήματα υδρογόνου, οι δύο σταθμοί ανεφοδιασμού κατασκευάζονται σε διαφορετικά ρεύματα της εθνικής οδού.
Ειδικότερα, ο ένας θα λειτουργεί στο ύψος της Ακράτας στην κατεύθυνση από την Αθήνα προς την Πάτρα και ο δεύτερος στους Αγίους Θεοδώρους στο ρεύμα από Πάτρα προς Αθήνα. Οι αντλίες και στα δύο πρατήρια θα είναι πολύ υψηλής πίεσης (πάνω από 200 bar) ώστε να μπορούν να ανεφοδιάζονται όλα τα οχήματα.
Σε πρώτη φάση, όπως ανέφεραν τα στελέχη της AVIN, το υδρογόνο στα πρατήρια θα είναι μπλε (παράγεται κυρίως από φυσικό αέριο) και όταν προχωρήσουν οι επενδύσεις που έχει προγραμματίσει ο όμιλος θα είναι πράσινο (παράγεται με ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας).
Ηδη ωριμάζουν έργα για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου. Η Motor Oil συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ «Ephyra» για τη δημιουργία σε βιομηχανική κλίμακα στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων μιας μονάδας παραγωγής υδρογόνου ισχύος 30 MW από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας με τη χρήση ηλεκτρόλυσης. Το έργο, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση περίπου 18 εκατ. ευρώ και προϋπολογισμό στα 25 εκατ. ευρώ αναμένεται ότι θα λειτουργεί το 2026.
Διαβάστε επίσης:
Καλάβρυτα: Θετική εξέλιξη για τον Οδοντωτό, δρομολόγια από τη Μεγάλη Εβδομάδα
Με τι καιρό θα κάνουμε Πάσχα: Ολες οι προβλέψεις για τη Μ. Εβδομάδα
Στα δικαστήρια ο Κωνσταντίνος Φλώρος για να απολογηθεί για το επεισόδιο στη Βουλή
Γιάννης Καλλιάνος: ΕΔΕ για τον θάνατο του πατέρα του διέταξε το ΑΤΤΙΚΟΝ
Η Πάτρα σήμερα υποδέχεται την Ολυμπιακή Φλόγα, οι σταθμοί και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News