Η Πελοπόννησος χαράσσει νέα πορεία με ενιαία ταυτότητα και διεθνή προσανατολισμό

Στρατηγικό σχέδιο που συνδέει πολιτισμό, τουρισμό, καινοτομία και ανάπτυξη

Η Πελοπόννησος χαράσσει νέα πορεία με ενιαία ταυτότητα και διεθνή προσανατολισμό

Η Πελοπόννησος παρουσιάζει μια νέα, ολοκληρωμένη ταυτότητα με στόχο να εκφράσει την αυθεντικότητα, τη δυναμική και το όραμά της για το μέλλον. Δεν πρόκειται για απλή επικοινωνιακή πρωτοβουλία, αλλά για μια συνολική στρατηγική που αγκαλιάζει την κοινωνία, τον πολιτισμό, τον τουρισμό και την οικονομία, προσφέροντας στην περιοχή μια ενιαία φωνή σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

«Θέλουμε η Πελοπόννησος να γίνει τόπος εξωστρεφής και δυναμικός, χωρίς να χάσει την αυθεντικότητά της. Ένας τόπος που ενώνει ιστορία, φύση, γαστρονομία και καινοτομία, προσφέροντας ποιότητα ζωής και ευκαιρίες σε κατοίκους, επισκέπτες και επενδυτές», δηλώνει ο περιφερειάρχης Δημήτρης Πτωχός.

Η νέα ταυτότητα – το «place brand» – της  Περιφέρειας δεν είναι απλώς λογότυπο ή σύνθημα, αλλά στρατηγικό πλαίσιο που ενσωματώνει όλες τις πολιτικές και δράσεις. Όπως επισημαίνει ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Θάνος Μιχελόγγονας, αναπτύχθηκε μέσα από συνεργασία με φορείς, επιχειρήσεις και τις τοπικές κοινωνίες, βασισμένη σε οκτώ θεματικούς άξονες: πολιτισμός, γαστρονομία, φύση, θάλασσα, περιπέτεια, καινοτομία, φιλοξενία και συνδεσιμότητα.

Νέα εργαλεία και υποδομές

Η Περιφέρεια εντάσσεται στην εθνική στρατηγική για τα DMMO (Destination Management & Marketing Organizations) και δημιουργεί B2B πλατφόρμα για το τουριστικό οικοσύστημα. Παράλληλα, συμμετέχει στο Εθνικό Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης και δίνει έμφαση στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων για τεκμηριωμένες αποφάσεις.

Διεθνής εξωστρέφεια

Το marketing σχέδιο προβλέπει συμμετοχή σε πάνω από δέκα διεθνείς εκθέσεις, press trips με ξένα ΜΜΕ, fam trips με τουριστικούς πράκτορες, αλλά και συνδιαφήμιση με αεροπορικές εταιρείες για την ενίσχυση του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας. Στο επίκεντρο βρίσκεται και η αναβάθμιση του περιεχομένου της ψηφιακής πλατφόρμας visitpeloponnese.

Εκπαίδευση και εμπειρίες

Η Peloponnese Tourism Academy έχει ήδη ξεκινήσει δράσεις, με workshops και το ετήσιο event “Beyond the Obvious Days”, προετοιμάζοντας επαγγελματίες του τουρισμού με γνώσεις και δεξιότητες. Από το 2026 στοχεύει να εξελιχθεί σε θεσμό πανελλαδικής εμβέλειας.

Ταυτόχρονα, υλοποιούνται θεματικές διαδρομές (Peloponnese Routes), δίκτυο μονοπατιών 2.500 χιλιομέτρων (Peloponnese Trails), ψηφιακά μουσεία, ποδηλατικές διαδρομές και το νέο ετήσιο Peloponnese Festival, που φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως ομπρέλα για όλες τις διοργανώσεις της περιοχής.

Συνεργασίες με παγκόσμιο αποτύπωμα

Η Περιφέρεια συνάπτει συμμαχίες με διεθνείς φορείς, πανεπιστήμια και μεγάλα brands όπως Iron Man και Tour de France (L’Étape), επιδιώκοντας να εντάξει την Πελοπόννησο σε διεθνή δίκτυα και να ενισχύσει την προβολή της.

Όπως τόνισε ο κ. Πτωχός: «Η Πελοπόννησος είχε πάντα όλα τα πλεονεκτήματα, αλλά της έλειπε η ενιαία φωνή. Αυτό αλλάζει σήμερα με το νέο brand που δίνει στην περιοχή ταυτότητα και προοπτική στον παγκόσμιο χάρτη».

Η παρουσίαση του νέου σχεδίου έγινε πριν λίγες ημέρες, ωστόσο το βλέμμα στρέφεται ήδη στο αύριο. Η Πελοπόννησος δεν αρκείται πλέον να αφηγείται την ιστορία της∙ χτίζει ενεργά το μέλλον της.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ