Καλάβρυτα: Θετική εξέλιξη για τον Οδοντωτό, δρομολόγια από τη Μεγάλη Εβδομάδα
Ο ιστορικός σιδηρόδρομος ξεκινάει μετά από 2 μήνες αναστολής δρομολογίων. Μετά από αυτοψία στο φαράγγι του Βουραϊκού, εργασίες καθαρισμού της γραμμής, καιρικά δεδομένα και τεχνολογικές παρεμβάσεις για ασφάλεια, με σύγχρονα συστήματα και αισθητήρες επιτήρησης έκτακτου γεγονότος, το τουριστικό τρενάκι Διακοπτού-Καλαβρύτων ξαναμπαίνει στις ράγες.
Ο κύβος ερρίφθη για τον οδοντωτό σιδηρόδρομο, που ξεκινάει πάλι τα δρομολόγιά του από τη Μεγάλη Δευτέρα, μετά από σχεδόν δύο μήνες αναστολής λειτουργίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ότι «Μεγάλη Δευτέρα ξεκινάμε». Νωρίτερα είχε πραγματοποιήσει, με στελέχη του Οργανισμού, αυτοψία στο φαράγγι του Βουραϊκού την περασμένη Τρίτη, όπου διαπίστωσε το αποτέλεσμα των εργασιών καθαρισμού της γραμμής.
Ο επικεφαλής του ΟΣΕ τόνισε στην «Π» ότι όλα τα δεδομένα συνηγορούν στη λήψη αυτής της απόφασης, «εκτός κι αν έχουμε κάποιον νέο κατακλυσμό και κατολισθήσεις», είπε χαρακτηριστικά, κάτι που προφανώς θα πάει πίσω όλο τον προγραμματισμό. «Αλλά, έτσι όπως έχουν τα καιρικά δεδομένα και με τις εργασίες αποκατάστασης που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, δεν φαίνεται να έχουμε κάποια δυσάρεστη έκπληξη», συμπλήρωσε ο κ. Τερεζάκης, ο οποίος έσπευσε να επισημάνει ότι περισσότερο τον ανησυχεί η επερχόμενη καλοκαιρινή περίοδος και οι κίνδυνοι των πυρκαγιών, όπως έγινε πέρυσι τον Ιούλιο από τη φωτιά που προκάλεσε όλο αυτό το πρόβλημα, που ταλαιπωρεί μέχρι σήμερα τον Οδοντωτό.
Ειδικά με το θέμα της μεγάλης εργολαβίας για τη θωράκιση των καμένων πρανών από κατολισθήσεις και διαβρώσεις, ο κ. Τερεζάκης τόνισε ότι «εκεί περιμένω να κάνουν τη δουλειά τους η Περιφέρεια και το Δασαρχείο. Και να θέλω να κάνω εγώ κάτι εκεί, δεν μπορώ, δεν έχω τη δυνατότητα» είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, υπονοώντας ότι η εργολαβία του 1,1 εκατ. ευρώ έχει καθυστερήσει.
Ο ΟΣΕ, πάντως, δεν μένει σε αυτές τις εργασίες, καθώς προχωρά και σε τεχνολογικές παρεμβάσεις για την ασφάλεια της γραμμής του Οδοντωτού με σύγχρονα συστήματα και αισθητήρες επιτήρησης, έτσι ώστε αν προκύψει ξανά στο μέλλον κάποιο έκτακτο γεγονός, να γίνει άμεσα αντιληπτό από τους σταθμάρχες και τους μηχανοδηγούς για να ακινητοποιούν το τρένο.
Οπως είπε ο κ. Τερεζάκης, μέχρι την Κυριακή του Θωμά θα έχουν εγκατασταθεί κατά μήκος της γραμμής μετεωρολογικοί σταθμοί και επιταχυνσιόμετρα για την ανίχνευση κατολισθήσεων. Θα γίνει ακόμα προμήθεια δορυφορικών τηλεφώνων για τους μηχανοδηγούς ώστε να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με το σταθμαρχείο και σε δεύτερο χρόνο μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, θα εγκατασταθεί οπτική ίνα με κάμερες επιτήρησης κατά μήκος όλης της γραμμής, μαζί με ψηφιακό σύστημα ραδιοεπικοινωνίας για τους μηχανοδηγούς.
Ο εξοπλισμός είναι διαθέσιμος, είπε ο κ. Τερεζάκης και θα ξεκινήσει από τη Μεγάλη Εβδομάδα η εγκατάστασή του, ενώ στις 18 του μηνός θα είναι έτοιμοι τρεις σταθμοί καταγραφής δεδομένων επί 24ώρου βάσεως σε Διακοπτό, Νιάματα και Μέγα Σπήλαιο. Θα δημιουργηθεί έτσι ένα κέντρο επιτήρησης της λειτουργίας και της ασφάλειας του Οδοντωτού.
Ο Π. Τερεζάκης πρόσθεσε ακόμα στην «Π» ότι περιμένει την παράδοση των εδαφολογικών μελετών, ώστε ο ΟΣΕ να προχωρήσει σε τρίτη φάση, σε μεγαλύτερα έργα θωράκισης. Οπως είπε, ίσως να χρειαστεί η κατασκευή μερικών ακόμη αμυντικών σηράγγων ή και μεταλλικών πλεγμάτων συγκράτησης βράχων. Αυτά, όμως, σε απώτερο χρονικό διάστημα, καθώς θα πρέπει να παραδοθεί η μελέτη που εκπονεί το Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πέλλα: 15χρονος έσβησε τσιγάρο σε μάγουλο 14χρονου – Χειροπέδες και στους γονείς του δράστη
Ρέντη: Έρχονται νέα εντάλματα για συλλήψεις χούλιγκανς, το βίντεο ντοκουμέντο από τα πολεμοφόδια
Ποινική δίωξη στον Κωνσταντίνο Φλώρο – Την Πέμπτη η απολογία του
Αχαΐα – Απάτητες παραλίες: Απαγόρευση χρήσης μόνο σε δύο μικρά τμήματα στην Καλογριά
Η Πάτρα σήμερα υποδέχεται την Ολυμπιακή Φλόγα, οι σταθμοί και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News