Μαθητές του 56ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας εξετάζουν την προσβασιμότητα των ΑμΕΑ στην πόλη

Υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Χαριτίνης Πεσλή και Σοφίας Κράββαρη, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα βασικά δικαιώματα των ΑμΕΑ στην προσβασιμότητα και την ισότιμη μετακίνηση στον αστικό ιστό.

Μαθητές

Με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, οι μαθητές της Στ’ τάξης (τμήμα Στ1) του 56ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας συμμετείχαν σε μία σημαντική δράση ενημέρωσης και καταγραφής.

Υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Χαριτίνης Πεσλή και Σοφίας Κράββαρη, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα βασικά δικαιώματα των ΑμΕΑ στην προσβασιμότητα και την ισότιμη μετακίνηση στον αστικό ιστό. Αφού συζήτησαν για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά τους, προχώρησαν στη σύνταξη ενός σχετικού δελτίου, καταγράφοντας τόσο τις υπάρχουσες υποδομές όσο και τις ελλείψεις που παρατηρούνται στην πόλη.

Η πρωτοβουλία περιλάμβανε, επίσης, τη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου με θέμα «Υποδομές Προσβασιμότητας για ΑμΕΑ στο κέντρο της πόλης». Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξετάσουν την κατάσταση της προσβασιμότητας στον δημόσιο χώρο, εστιάζοντας στα εμπόδια που επηρεάζουν τη μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία, όπως η έλλειψη ραμπών, οι κατεστραμμένοι πεζόδρομοι και τα κακώς τοποθετημένα εμπόδια.

Μαθητές

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη συγγραφή ενός άρθρου για την ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου, όπου οι μαθητές παρουσίασαν τα συμπεράσματα και τις προτάσεις τους για τη βελτίωση των υποδομών προσβασιμότητας.

Η πρωτοβουλία αυτή, πέρα από την ενημέρωση των μαθητών, είχε ως στόχο να τους ενισχύσει με αξίες όπως η ενσυναίσθηση και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, καθώς και να τους ενθαρρύνει να γίνουν ενεργοί πολίτες που συμμετέχουν στη βελτίωση της κοινωνίας μας.

Οι εκπαιδευτικοί τόνισαν ότι τέτοιες δράσεις αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καλλιεργώντας την κοινωνική συνείδηση και την ευαισθησία για τις ανάγκες των άλλων.