Ο Δημήτρης Μπαλής μέσω της «Π» στέλνει σαφές τουριστικό μήνυμα για την Αιγιάλεια

«Ηταν πάντα ένα πέρασμα και όχι προορισμός» λεει ο Δημήτρης Μπάλης στην «Πελοπόννησο», επισημαίοντας πως η Αιγιάλεια έχει πλεονεκτήματα που πρέπει και μπορούν να αναδειχθούν τουριστικά.

Αιγιάλεια O Δ. Μπαλής σε προ διετίας ημερίδα του ΔΣ της Ενωσης Ξενοδόχων Αχαΐας και της εφημερίδας «Πελοπόννησος»

Κουβαλάει σε θέματα τουρισμού μεγάλη εμπειρία στις πλάτες του.
Το ‘χει σπουδάσει βαθιά το αντικείμενο ο Δημήτρης Μπαλής. Συνολικά 33 χρόνια διαδρομής σε μεγάλα Μέσα Ενημέρωσης, σε παραγωγές αυτοκίνησης και τουρισμού.

Αγαπάει πολύ την Αιγιάλεια, γιατί πολύ απλά είναι ο τόπος γέννησης και καταγωγής του. Δημοσιογράφος, πρόεδρος και ιδρυτής της ΚοινΣΕπ ΦΕΛΛΟΗ, ο Δημ. Μπαλής απαντά  στην «Παναιγιάλεια» στο ερώτημα: Ποιοι είναι οι 4-5 βασικοί πυλώνες στους οποίους εκτιμάς ότι πρέπει να ρίξει όλο το βάρος η Αιγιάλεια για να αναπτυχθεί πολύ περισσότερο τουριστικά; Για να γίνει πολύ πιο γνωστή, πιο ελκυστική. Και με ποιο τρόπο πρέπει να γίνει αυτή η «επίθεση»;

Ο λόγος στον Δημήτρη Μπαλή: «Κάποια κυρία που αγόρασε σπίτι στη Σελιάνα μέσω αγγελίας σε ιστοσελίδα, μου είπε: «Αν βάλεις την ακίδα του διαβήτη στην Αθήνα και κάνεις έναν κύκλο για δύο ώρες απόσταση, δεν θα βρεις πιο όμορφα μέρη. Ετσι επέλεξα και αγόρασα αυτό το σπίτι στη Σελιάνα».

Και είναι αλήθεια ότι όχι μόνο η Σελιάνα, αλλά ολόκληρη η Αιγιάλεια είναι σε αυτή την απόσταση, ακόμα και τα πιο απομακρυσμένα ορεινά χωριά. Ερχεσαι γρήγορα και με ασφάλεια με την Ολυμπία Οδό, όμως οι επαρχιακοί δρόμοι, ειδικά στα ορεινά, χρειάζονται σημαντικές παρεμβάσεις.

Πόσοι, όμως, γνωρίζουν την Αιγιάλεια, Ελληνες και ξένοι; Αυτοί που θέλουν έναν κοντινό προορισμό για τις οικογενειακές διακοπές και κάποιοι «ψαγμένοι» ξένοι.

Ουδείς άλλος γνωρίζει την Αιγιάλεια, παγκοσμίως. Εχει την «ατυχία» να είναι μέρος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος με το παράδοξο να μη θεωρείται Πελοπόννησος, καθώς διοικητικά δεν ανήκει στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ομως είναι ένα γενικότερο ζήτημα για τους τρεις νομούς της ΠΔΕ, την Αχαΐα, την Ηλεία και την Αιτωλοακαρνανία. Και πώς να μην είναι όταν μιλάς για Western Greece Region! Πάλι καλά που δεν είμαστε Far West!

Αφήνοντας στην άκρη τις παθογένειες που πρέπει να γιατρέψει το ελληνικό κράτος με τη διοικητική διαίρεση, η Αιγιάλεια δεν κατάφερε να αναδείξει τον δικό της χαρακτήρα, διαχρονικά.

Ηταν πάντα ένα πέρασμα και όχι προορισμός. Τα Σελιανίτικα, όπου ο θείος μου είχε το πρώτο ξενοδοχείο τη δεκαετία του 1960 και ήταν και είναι ο πιο αναγνωρίσιμος προορισμός της Αιγιάλειας, παραμένουν με υποδομές εκείνης της εποχής.

Η Αιγιάλεια, αν θέλει να αναπτυχθεί τουριστικά, πρώτα πρέπει να αναπτύξει τις υποδομές της:

⦁ Βελτίωση υποδομών.

⦁ Δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου πρώτα διαχείρισης και μετά προβολής του προορισμού.

⦁ Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων ελληνικών και ευρωπαϊκών πόρων από προγράμματα ενίσχυσης.

⦁ Δημιουργία τουριστικής συνείδησης στους μόνιμους κατοίκους ώστε να βλέπουν τον τουρίστα ως επισκέπτη και όχι ως πελάτη.

⦁ Ενίσχυση της πλούσιας σε εξαιρετικά προϊόντα, τοπικής αγροτικής οικονομίας.

⦁ Πλήρης καταγραφή της δυναμικής του Δήμου σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, εκκλησίες και μοναστήρια, επισκέψιμα οινοποιεία, θεματικά πάρκα και εν γένει αξιοθέατα.

⦁ Αξιοποίηση του μοναδικού συγκριτικού πλεονεκτήματος που διαθέτει η Αιγιάλεια «βουνό – θάλασσα». Κάνεις μπάνιο και σε μισή ώρα κοιμάσαι με κουβέρτα στο βουνό.

Το «Lake2Lake», ένα έργο Leader που θα λανσαριστεί έως το τέλος του 2024 από την ΚοινΣΕπ ΦΕΛΛΟΗ με έδρα τη Σελιάνα, πρόκειται να αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο ενίσχυσης της ταυτότητας και της επισκεψιμότητας της Αιγιάλειας.

Η Αιγιάλεια αξίζει πολλά».