Ολη η Πάτρα μένει με μία Εφορία – Οριστική η συγχώνευση της Α’ με τη Γ’ ΔΟΥ

Και επίσημα η απορρόφηση της Γ’ στην Α’ ΔΟΥ Πατρών με απόφαση της ΑΑΔΕ που δημοσιεύθηκε παραμονές 28ης Οκτωβρίου.

ΔΟΥ Στο κτίριο της Α' ΔΟΥ Πατρών 150 εφοριακοί και θα ονομάζεται «ΔΟΥ Πατρών».

Ο κύβος ερρίφθη για τη συγχώνευση της Γ’ με την Α’ ΔΟΥ Πατρών, καθώς δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η σχετική απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή.
Η συγχώνευση των δύο εφοριών σε μία ήταν μια προειλημμένη απόφαση η οποία όμως καθυστέρησε να υλοποιηθεί για περίπου τρία χρόνια, λόγω των αντιδράσεων που είχαν εκδηλωθεί, αρχικά από συνδικαλιστές και στη συνέχεια από τους τοπικούς φορείς.

Σύμφωνα με την απόφαση του κ. Πιτσιλή, από τη συγχώνευση των ΔΟΥ Γ’ και Α’ Πατρών θα προκύψει μια νέα εφορία Α’ τάξεως που μετονομάζεται σε ΔΟΥ Πατρών και στην οποία μεταφέρεται όλη η ύλη και οι αρμοδιότητες της πρώτης, καθώς και το Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ) Δυτικής Αχαΐας (Κάτω Αχαΐα), που θα συνεχίσει να λειτουργεί στο κτίριο του δημαρχείου.

«ΓΛΥΤΩΣΕ»

Από την απόφαση της συγχώνευσης μένει εκτός η ΔΟΥ Αιγίου, καθώς οι αντιδράσεις των τοπικών φορέων για τα προβλήματα που θα προέκυπταν για επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα, φαίνεται πως εισακούσθηκαν.
Οσον αφορά στις αρμοδιότητες παρακολούθησης και διεκπεραίωσης όλων των εκκρεμών υποθέσεων της Γ’ ΔΟΥ, αυτές περιέρχονται στην Α’ Πατρών η οποία υπεισέρχεται αυτοδικαίως και χωρίς καμία άλλη διατύπωση στα δικαιώματα, στις απαιτήσεις, στις υποχρεώσεις και στις εκκρεμείς υποθέσεις αυτής.

ΥΠΗΡΕΣΙΑ

Η νέα υπηρεσία θα διαθέτει μια Υποδιεύθυνση, τρία Τμήματα Ελέγχου, ένα Τμήμα Δικαστικό και Νομικής Υποστήριξης στο οποίο θα ανήκει και το Γραφείο Ληξιπρόθεσμων Οφειλών, ένα Τμήμα Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους Φορολογουμένους, ένα Τμήμα Εσόδων, ένα Τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Γραφείο Διαχείρισης.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Το προσωπικό των συγχωνευόμενων ΔΟΥ (Β’ και Γ’) μεταφέρεται στη ΔΟΥ υποδοχής ή μετακινείται ή μετατίθεται σε άλλες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ εντός του ίδιου νομού, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες. Συγκεκριμένα στην υπό διαμόρφωση ενιαία ΔΟΥ Πατρών θα υπηρετούν 150 υπάλληλοι και συγκεκριμένα, 71 εφοριακοί ΠΕ, 20 εφοριακοί ΤΕ και 49 ΔΕ. Επίσης 1 υπάλληλος ΤΕ πληροφορικής, 3 ΔΕ προσωπικού Η/Υ, 5 επιμελητές και 1 καθαριότητας.

ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ

Σύμφωνα με την απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, η συγχώνευση προέκυψε ως ανάγκη για να εξοικονομηθούν πόροι, ανθρώπινοι και οικονομικοί, ώστε να συγκεντρωθεί το στελεχιακό δυναμικό αυτών σε δύο περισσότερο ενισχυμένες ΔΟΥ.
Από την εφαρμογή της παρούσας απόφασης, λόγω της μείωσης των οργανικών μονάδων της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης κατά δύο Διευθύνσεις και έξι Τμήματα, προκαλείται εξοικονόμηση δαπανών από τη μείωση των επιδομάτων θέσεων ευθύνης συνολικού ύψους 69.480 ευρώ περίπου στον Τακτικό Προϋπολογισμό της ΑΑΔΕ του έτους 2022 και για κάθε ένα επόμενο οικονομικό έτος, πέραν της εξοικονόμησης δαπανών από τα λειτουργικά έξοδα των συγχωνευόμενων ΔΟΥ.

Γ’ ΕΦΟΡΙΑ

Να σημειωθεί πως η υπό συγχώνευση Γ’ ΔΟΥ εξυπηρετούσε μέχρι σήμερα περί τους 200.000 φορολογούμενους, παραλαμβάνοντας περίπου 110.000 δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και η χωρική της αρμοδιότητά της, κάλυπτε τα δύο από τα τέσσερα διαμερίσματα της Πάτρας και το 50% του τέταρτου διαμερίσματος. Στην ίδια ΔΟΥ ανήκουν όλοι οι πρώην καποδιστριακοί δήμοι, η Δυτική Αχαΐα, ο Ερύμανθος και οι επιχειρήσεις της ΒΙΠΕ Πατρών.