Πάτρα: Αυτοκίνητα εναντίον… Ρωμαίων! ΦΩΤΟ
Χώρος στάθμευσης έγινε ο πεζόδρομος της Ηφαίστου μπροστά από το Ρωμαΐκό Στάδιο, στην Πάτρα.Από τα λαμπερά εγκαίνια της υπουργού Πολιτισμού στην απαξίωση.
Χρειάστηκαν τρία χρόνια εργασιών για την αποκατάσταση και ανάδειξη της ανατολικής πλευράς του Ρωμαϊκού Σταδίου της Πάτρας, που εγκαινιάστηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 2023 από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Το έργο προϋπολογισμού 335.000 ευρώ υλοποιήθηκε με τη μέθοδο της αρχαιολογικής αυτεπιστασίας από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας, στο πλαίσιο του Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας INTERREG Ελλάδα – Ιταλία.
Αν και κάποιος θα περίμενε ο πεζόδρομος της Ηφαίστου, που διατρέχει την πρόσοψή του μνημείου, να είναι προσπελάσιμος και ανοικτός για το κοινό, εντούτοις η κατάσταση είναι διαφορετική: Ο κατ’ ευφημισμόν πεζόδρομος έχει μετατραπεί σε χώρο ελεύθερης στάθμευσης οχημάτων, δημιουργώντας εκτός από ανορθογραφία και σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των πεζών.
Το οξύμωρο θέαμα προκαλεί τα καυστικά σχόλια των πολιτών, που διαπιστώνουν πως ένας τέτοιας σημασίας αρχαιολογικός χώρος υποβαθμίζεται με την ύπαρξη αυτοκινήτων και δικύκλων κατά μήκος της πρόσοψης του μνημείου.
Αναρωτιούνται πολλοί και δικαίως: Σε ποιο άλλο μέρος του κόσμου, συμβαίνει κάτι ανάλογο; Σε ποια πόλη της Ευρώπης νομιμοποιείται η αυθαιρεσία; Και μπροστά από ποιο μνημείο του εξωτερικού, επιτρέπεται όχι η στάθμευση, αλλά και η στάση οχημάτων;
Στην Ηφαίστου, παρά τις τακτικές αντιδράσεις των μόνιμων κατοίκων, φαίνεται να επικρατεί το δίκαιο των επιχειρηματιών νυχτερινών καταστημάτων διασκέδασης. Ο πεζόδρομος μετατρέπεται σε… πάργκινγκ για τους πελάτες των μπαρ και των καφετεριών, με την Τροχαία και την Αστυνομία να διενεργεί αποσπασματικούς ελέγχους και μάλλον για τα μάτια του κόσμου. Ισως όμως το ευάριθμο έμψυχο δυναμικό τους, δεν επιτρέπει και συχνότερους ελέγχους.
Κάπως έτσι, οι καταγγελίες των περιοίκων του πεζοδρόμου για την παράνομη στάθμευση πυκνώνουν, αλλά λύση δεν βρίσκεται.
Θυμίζουμε, ότι το Ρωμαϊκό Στάδιο των Πατρών άρχισε να αποκαλύπτεται το 1972. Καταλαμβάνει την έκταση μεταξύ των σημερινών οδών Ερισσού στα βόρεια, Παντανάσσης στα νότια, Καραϊσκάκη στα δυτικά και 25ης Μαρτίου (Αγ. Γεωργίου) στα ανατολικά. Η αποκεκαλυμμένη πλευρά της Ηφαίστου έχει μήκος περίπου 100μ. και πρόκειται για την ανατολική μακρά πλευρά του μνημείου, θεμελιωμένη στο φυσικό πρανές, η οποία ήρθε στο φως μετά την κατεδάφιση των κατοικιών που βρίσκονταν στο ανώτερο πλάτωμα στα δυτικά της πλατείας Αγ. Γεωργίου, καθώς και κτισμάτων που είχαν θεμελιωθεί τον 20ο αι. επάνω στα ερείπιά του.
Ας σημειωθεί ότι τα κατάλοιπα του Σταδίου ήταν ακόμα ορατά στα νεότερα χρόνια, όπως προκύπτει από τις περιγραφές των περιηγητών J. Spon και G. Wheler (1676), R. Pococke (1737) και F. C. Pouqueville (1824). Στα πρώτα μετεπαναστατικά χρόνια, όταν το 1832 ο Σταμάτιος Βούλγαρης εκπόνησε το πολεοδομικό σχέδιο της Πάτρας, άφησε την περιοχή του Σταδίου αδόμητη, προφανώς επειδή ήταν ακόμα ορατό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Tα Θεοφάνεια στην Πάτρα, τι γιορτάζουμε σήμερα και γιατί ρίχνουμε τον Σταυρό στη θάλασσα
Πάτρα: Επικίνδυνοι πειραματισμοί, επαναφορά λειτουργίας φαναριών μετά από τρία τροχαία!
Καταπέλτης το βούλευμα για δολοφονία Γρίβα: «Ο 39χρονος τα είχε τετρακόσια»
Καναδάς: Πληροφορίες για επικείμενη παραίτηση και εντός της ημέρας του Τζάστιν Τριντό
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News