Πάτρα: Διάχυτη η ανησυχία για τη Μαρίνα – Θα «κρατά» ο κυματοθραύστης, μετά τα έργα για φθορές;

Η Μαρίνα της Πάτρας αναμένει ακόμα την αποκατάστασή της, ενώ πλήττεται από ανέμους. Οι ισχυροί νοτιοδυτικοί άνεμοι δημιουργούν κυματισμούς που δεν συγκρατούνται από τον κυματοθραύστη. Διάχυτη η ανησυχία για την ασφάλεια των σκαφών

Πάτρα
Τα ξημερώματα του Σαββάτου οι νοτιοδυτικοί άνεμοι έδειξαν μια ακόμα φορά τη μανία τους στη Μαρίνα της Πάτρας, προκαλώντας μια σειρά από νέες φθορές που δημιούργησαν ένα σκηνικό πολέμου, με τον κυματοθραύστη να αδυνατεί να συγκρατήσει τη μανία των ανέμων.

Τα κακοκαιρικά φαινόμενα κατέστρεψαν ολοσχερώς ακόμα περισσότερες από τις ήδη ταλαιπωρημένες πλωτές εξέδρες που δένουν τα σκάφη. Ορισμένα «μπαστούνια» κόπηκαν στα δύο, ενώ σε άλλα σημεία βυθίστηκαν στον πάτο της Μαρίνας.

Η ήδη ρημαγμένη Μαρίνα της πόλης που αναμένει την αποκατάστασή της εδώ και ακριβώς δύο χρόνια περίμενε για μεγάλο διάστημα την εκταμίευση των εκτάκτων χρηματοδοτήσεων και την ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών. Ενώ όλα έδειχναν ότι σύντομα, στις αρχές του 2024 θα ξεκινούσαν τα έργα, η πρόσφατη κακοκαιρία προκάλεσε μια νέα καθυστέρηση, ευτυχώς πιο σύντομη.

Τις προηγούμενες ημέρες, μετά τις καταστροφές από τους ανέμους του σαββατοκύριακου, αναπτύχθηκε μια φημολογία πως το έργο αποκατάστασης των ζημιών του 2021 θα αναβαλλόταν προσωρινά, καθώς οι νέες φθορές στις υποδομές άλλαξαν τα δεδομένα και θα έπρεπε να επανεξεταστούν οι εργασίες που απαιτούνται.

Προφανώς οι νέες καταστροφές αυξάνουν την πολυπλοκότητα των εργασιών που απαιτούνται για την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα δεν θα γίνουν όσα έχουν προγραμματιστεί.

Η «Πελοπόννησος» επικοινώνησε με τη δημοτική αρχή, η οποία διέψευσε τις φήμες πως πρόκειται να μπει «φρένο» στη διαδικασία αποκατάστασης. «Δεν αλλάζει κάτι λόγω των πρόσφατων καταστροφών. Οι τρεις εξέδρες που είχαν καταστραφεί το 2021 έχει δρομολογηθεί να αποκατασταθούν και απομένει η γραφειοκρατία» επισήμανε ο αντιδήμαρχος Εργων Χρήστος Κορδάς.

Οσα είχαν καταστραφεί το 2021 που είχε δρομολογηθεί να αποκατασταθούν, θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα και όταν ολοκληρωθεί η γραφειοκρατία θα χρειαστούν δύο μήνες για την εκτέλεση των έργων. Τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσει ο Δήμος στην έγκριση μίας εκ των δύο προσφορών που έχουν κατατεθεί για να συνεχιστούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες. Οπως είναι λογικό, για την εκτέλεση των έργων θα χρειάζεται καλοκαιρία, επομένως με βάση τη λογική θα ξεκινήσουν τα έργα μετά τον χειμώνα. Από κει και έπειτα, για τις υπόλοιπες, νέες φθορές, αλλά και τη γενική αποκατάσταση της Μαρίνας, θα χρειαστεί επιπλέον χρηματοδότηση που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει.

Πάτρα

Ο Κ. Πελετίδης είχε βρεθεί στη Μαρίνα το 2021. Σύντομα εκτιμάται πως θα ξαναβρεθεί για να εποπτεύσει την εξέλιξη των έργων που θα ξεκινήσουν

 

Πάντως, ο κυματοθραύστης στη Μαρίνα Πάτρας φαίνεται πως χρειάζεται αναβάθμιση, καθώς ιδιαίτερα σε ριπές ισχυρών νοτιοδυτικών ανέμων δεν παρέχει προστασία. Ο σημερινός κυματοθραύστης είναι κατασκευασμένος εδώ και δεκαετίες και είναι διακριτό ότι τα φαινόμενα έχουν διαρκώς αυξανόμενη ένταση τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει προστασία των σκαφών και των υποδομών της περιοχής.

Επομένως, αν θέλουμε ως πόλη την αισθητική και οικονομική ανάπτυξη της Μαρίνας της πόλης, θα πρέπει να πιέσουμε για την αναβάθμιση και της προστασίας της, είτε με πιο ανθεκτικά υλικά, είτε με την ενίσχυση του υπάρχοντος κυματοθραύστη με πρόσθετα. Η όποια επένδυση όμως θα απαιτήσει αρκετούς πόρους, αλλά σε βάθος χρόνου θα προστάτευε τη Μαρίνα και σίγουρα θα συνέβαλε στην οικονομική ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης.

Για να συμβούν όλα τα ανωτέρω όμως, θα πρέπει πρώτα να λάβει «πράσινο φως» ο φάκελος νομιμοποίησης της Μαρίνας της Πάτρας, ο οποίος έχει κατατεθεί στο υπουργείο Οικονομικών από τα τέλη καλοκαιριού και εξετάζεται.