Πάτρα: Κόμβος κρουαζιέρας το παλιό λιμάνι – Τι σημαίνει για την πόλη

Ενθουσιασμός στον ΟΛΠΑ για τις εξελίξεις με το ΤΑΙΠΕΔ. Μεταφορικό HUB ο σταθμός επιβατών «Παναγιώτης Κανελλόπουλος»

Πάτρα κρουαζιερόπλοιο Το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που είδε η Πάτρα ήταν το Queen of the Oceans που ξέμεινε εδώ λόγω της καραντίνας
Ενθουσιασμένος με τον διαγωνισμό υπο-παραχώρησης υπηρεσιών κρουαζιέρας στο παλιό λιμάνι της Πάτρας, δηλώνει στην «Πελοπόννησο» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος, ο οποίος τοποθετείται δημόσια για πρώτη φορά μετά τη σχετική πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ.
Παναγιώτης Αναστασόπουλος ΟΛΠΑ

Ο Παναγιώτης Αναστασόπουλος

Ο κ. Αναστασόπουλος τόνισε ότι μετά τις 28 Φεβρουαρίου που λήγει η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων, θα ξέρουμε τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, αλλά έσπευσε να εξηγήσει ότι η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα προχωρούσαν σε μια τόσο αποφασιστική κίνηση αν δεν είχαν ιχνηλατήσει πρώτα το ευρύτερο επενδυτικό περιβάλλον.

Είναι μια διεργασία που απαιτεί μακροχρόνια προετοιμασία, είπε ο κ. Αναστασόπουλος, ο οποίος υπογραμμίζοντας τα στάνταρς που έχει θέσει το ΤΑΙΠΕΔ για συμμετοχή στον διαγωνισμό (διακίνηση τουλάχιστον 200.000 επιβατών, ταμειακά διαθέσιμα τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ, κ.ά.) τόνισε πως προκαταλαμβάνουν τη συμμετοχή μεγάλων εταιρειών του συγκεκριμένου κλάδου. «Πρόκειται για τα πιο υψηλά στάνταρς που τίθενται σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς, γεγονός που υποδηλώνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ να στεφθεί το εγχείρημα με επιτυχία» είπε.

Αναφερόμενος στα αντικείμενα της υποπαραχώρησης, ο κ. Αναστασόπουλος τόνισε ότι ο επιβατικός σταθμός «Παναγιώτης Κανελλόπουλος» αναμένεται να αναβαθμιστεί περαιτέρω με τις επενδύσεις που θα γίνουν και να μετατραπεί σε home port κρουαζιέρας. Πρακτικά, θα είναι το αντίστοιχο ενός αεροδρομίου σε επίπεδο διακίνησης επιβατών δια θαλάσσης, ενώ σύντομα θα μετατραπεί σε  κόμβο διακίνησης επιβατών όχι μόνο κρουαζιέρας, αλλά και εσωτερικών οδικών και θαλασσίων μεταφορών, σε συνδυασμό με τον σταθμό του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας που ήδη λειτουργεί εκεί και τη μεταφορά της θέσης ελλιμενισμού για τα πλοία προς Κεφαλονιά και Ιθάκη την προσεχή άνοιξη.

Ο κ. Αναστασόπουλος τόνισε ότι ο επενδυτής που θα αναλάβει την υπηρεσία, θα αναβαθμίσει κατακόρυφα το παλιό λιμάνι της Πάτρας και παράλληλα θα δώσει νέα πνοή στην οικονομία της Πάτρας. «Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων θα προσδιοριστεί από τον επενδυτή που θα αναλάβει την υπηρεσία, αλλά προφανώς δεν μιλάμε για ένα κρουαζιερόπλοιο τον μήνα. Πρακτικά, κάθε κρουαζιερόπλοιο που περνά από το Ιόνιο και την Αδριατική θα μπορεί να κάνει στάση στο λιμάνι της Πάτρας, όπου οι επιβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους έναν τεράστιο κύκλο επιλογών. Και αν λάβουμε υπόψη ότι από έναν αριθμό 3000 επιβατών, οι 2000 τουλάχιστον θα κατεβαίνουν στην πόλη, καταλαβαίνετε ότι αυτό θα αναζωογονήσει όλη την τοπική οικονομία» τόνισε ο κ. Αναστασόπουλος.

Πάτρα κρουαζιέρα

Η προκυμαία και ο σταθμός που θα παραχωρηθούν

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΙΑ

Στην Ηλεία, ο δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής, σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Κατακόλου Κώστα Νικολούτσο προσπάθησε να αμβλύνει τις αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν από την αντιπολίτευση, αναφορικά με την από κοινού παραχώρηση της κρουαζιέρας στα λιμάνια Κατακόλου και Πάτρας, χαρακτηρίζοντας αστειότητες τα όσα ακούγονται.

Στάθης Καννής και Κώστας Νικολούτσος

Στάθης Καννής και Κώστας Νικολούτσος

«Δεν πουλάμε και δεν χάνουμε το Κατάκολο. Προσπαθούμε να το κάνουμε πιο ελκυστικό» είπε ο κ. Καννής, και διαβεβαιώνοντας ότι δεν κινδυνεύει στο ελάχιστο η κρουαζιέρα στο Κατάκολο από την Πάτρα, κάλεσε τις δημοτικές παρατάξεις και τους φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους, ώστε ο Δήμος Πύργου στο διαγωνιστικό μέρος της παραχώρησης να θέσει δικούς του όρους προς το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή τον εξής ένα: «Δεν θέλουμε κοινό επενδυτή με την Πάτρα».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κατακόλου Κώστας Νικολούτσος, μιλώντας στον Peloponnisos FM 104,1 δήλωσε και αυτός κατηγορηματικά αντίθετος σε έναν κοινό επενδυτή για τα δύο λιμάνια. Μάλιστα, εμφανίστηκε σίγουρος ότι στη φάση της πρόσκλησης υποβολής οικονομικών προσφορών θα υπάρξει πλήρης διαχωρισμός μεταξύ των δύο λιμανιών και των επενδυτών.

Ο κ. Νικολούτσος τόνισε ότι η αρχική πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ δημιούργησε αυτή την ασάφεια, η οποία προκάλεσε περίεργους συνειρμούς. «Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο λιμανιών», είπε. «Για εμάς είναι προϋπόθεση ο διαχωρισμός Πάτρας και Κατακόλου» τόνισε ο κ. Νικολούτσος και πρόσθεσε: «Αλλωστε υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στα δύο λιμάνια και η ταύτισή τους δεν προσφέρει τίποτα. Γιατί αυτή τη στιγμή, το λιμάνι Κατακόλου χάρη και στις προσπάθειες του Λιμενικού Ταμείου κατέχει μια από τις καλύτερες θέσεις στον χάρτη της κρουαζιέρας. Το 2024 είχε μεγάλη αύξηση αφίξεων και φέτος όπως και το 2026 αναμένει ακόμα μεγαλύτερη. Η αυτοτελής πορεία του Κατακόλου έχει δώσει δείγμα γραφής και έτσι πρέπει να συνεχιστεί. Αλλες παράμετροι ενδεχομένως θα μπερδέψουν την εικόνα» σημείωσε ο κ. Νικολούτσος.

 

ΤΑΙΠΕΔ: ΑΝΟΙΚΤΑ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ

Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει ρητώς ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν πρόταση για το τμήμα 1 (Κατάκολο-Πάτρα) ή για το τμήμα 2 (Καβάλα) ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού.

Οι προεπιλεγέντες επενδυτές, εφόσον πληρούν τα κριτήρια, θα κληθούν στη συνέχεια να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα ή τα τμήματα που έχουν προεπιλεγεί και στον προτιμητέο επενδυτή του Τμήματος 1 θα ανατεθούν τόσο η σύμβαση παραχώρησης λιμένα Κατάκολου, όσο και η σύμβαση υπο-παραχώρησης κρουαζιέρας του λιμένα Πάτρας. Στον προτιμητέο επενδυτή του Τμήματος 2 θα ανατεθεί η σύμβαση υπο-παραχώρησης κρουαζιέρας του κεντρικού λιμένα Καβάλας.

Ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ επιφυλάσσεται του δικαιώματός του, να διαχωρίσει στη Β’ φάση του διαγωνισμού τα φυσικά αντικείμενα του Τμήματος 1 και να αναθέσει σε διαφορετικούς προτιμητέους επενδυτές τη σύμβαση παραχώρησης λιμένα Κατάκολου και τη σύμβαση υπο-παραχώρησης κρουαζιέρας του λιμένα Πάτρας. Αυτό προφανώς θα ξεκαθαριστεί από το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα υπάρξει. Για παράδειγμα, πώς θα μπορούσε το ΤΑΙΠΕΔ να απορρίψει μια συμφέρουσα επενδυτική πρόταση που θα περιλαμβάνει και τα δύο λιμάνια της περιοχής;