Πραγματικός διάλογος
Του Γιώργου Ρώρο, επικεφαλής της παράταξης «Ωρα Πατρών».
Με τροπολογία, που κατατέθηκε το 2018 στη Βουλή, κατοχυρώνεται η δωρεάν παραχώρηση στον Δήμο Πατρέων χρήσης της πρ. χερσαίας ζώνης του λιμανιού, για 99 χρόνια.
Το Παραλιακό Μέτωπο, με όλα τα ιστορικά κτίρια εντός του, θα βρεθεί πλέον στα χέρια του, προκειμένου να το αξιοποιήσει για κοινωνικούς, πολιτιστικούς, αθλητικούς ή άλλους κοινωφελείς σκοπούς.
Εκπληρώνεται έτσι ένα διαχρονικό, δίκαιο αίτημα της κοινωνίας, το οποίο αποτέλεσε δέσμευση του πρωθυπουργού.
Η πράξη αυτή, βέβαια, είναι μια ακόμα αποτύπωση προσανατολισμού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για απόδοση δημόσιων χώρων στις τοπικές κοινωνίες, προκειμένου να εκπληρώνονται ανάγκες τους, να προστατεύεται το φυσικό περιβάλλον, αλλά και για να περάσουν οι χώροι αλώβητοι στις επόμενες γενιές, χωρίς να γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης κοντόφθαλμων συμφερόντων.
Το Θαλάσσιο Μέτωπο δόθηκε από τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα στην πόλη, αίτημα πολύχρονων αγώνων διεκδίκησης.
Τα προηγούμενα χρόνια την πόλη περιέπαιζαν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, χωρίς να ευδοκιμήσει η οριστική παραχώρηση.
Η παράταξή μας έφερε εξαρχής την αξιοποίηση του Θαλασσίου Μετώπου στο δημοτικό συμβούλιο, με πρόταση:
-Να εκπονηθεί master plan για όλη την ακτογραμμή, από Καμίνια μέχρι Ψαθόπυργο, με Διεθνή Διαγωνισμό και η πόλη με τους φορείς της να οριοθετήσουν τι ακριβώς θέλουν και πού.
Αντί αυτού, από τη δημοτική αρχή επιλέχθηκε να γίνει πανελλήνιος διαγωνισμός, που τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν κατέληξε πουθενά, αφού δεν υπήρξε α’ βραβείο και με τις διάφορες χρονοτριβές και καθυστερήσεις βρισκόμαστε 6 χρόνια μετά χωρίς να έχει γίνει τίποτα, παρά μόνο μεγάλα λόγια και αοριστίες!
Κατά την παραχώρηση υπήρξε η δέσμευση από υπουργείο και ΟΛΠΑ ότι το βόρειο τμήμα του λιμανιού θα παραδιδόταν στην πόλη ευθύς ως τελειώσει το Εμπορικό Τμήμα στο νέο.
Η θέση του ΟΛΠΑ να προχωρήσει στην κατασκευή μαρίνας mega yacht θα πρέπει να εντάσσεται στην παραπάνω δέσμευση η Βόρεια Λιμενολεκάνη να παραδοθεί στην πόλη. Επομένως, η πόλη έχει βαρύνουσα άποψη για το τι ακριβώς θα κατασκευαστεί.
Η διεκδίκηση θα πρέπει να επεκτείνεται και σε όλο το υπόλοιπο Τμήμα του Θαλασσίου Μετώπου, που ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ (Πλαζ, Προάστιο κ.λπ.).
Να εξυπηρετούνται οι ανάγκες, για όφελος των πολλών.
Σεβασμός του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, ελεύθερη πρόσβαση Πατρινών, επισκεπτών, ήπιες παρεμβάσεις, όχι αλόγιστη δόμηση, ελεύθεροι χώροι, σεβασμός στο περιβάλλον. Συμμετοχή φορέων (Επιμελητήριο, Εμπορικός), στη δραστηριότητα του χώρου (τουριστικά γραφεία, μίνι μάρκετ, παροχή υπηρεσιών, ενοικίαση οχημάτων-ποδηλάτων-σκαφών κ.λπ.).
Η δημοτική αρχή οφείλει να προχωρήσει σε πραγματικό διάλογο με όλους συγκαλώντας επιτροπή διαβούλευσης, ξεκινώντας πρώτα από όλα με το γκρέμισμα των τειχών στο Θαλάσσιο Μέτωπο.
Η πολιτική «δεν συζητάω», «όχι σε όλα», η επαναστατική γυμναστική δεν οδηγεί πουθενά ή μάλλον οδηγεί στη συντηρητικοποίηση της κοινωνίας.
Τρανό παράδειγμα η αδιέξοδη και ανερμάτιστη πολιτική της δημοτικής αρχής, που οδήγησε το φράγμα Πείρου-Παραπείρου να δοθεί από την κυβέρνηση ΝΔ σε ιδιώτη, ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε προτείνει στον δήμαρχο κ. Πελετίδη -το 2019- να δημιουργήσει Διαδημοτικό Φορέα και να παραχωρηθεί το φράγμα για 50 χρόνια. Το αρνήθηκε.
Ο δήμαρχος, αν δεν θέλει έμμεσα να βοηθά τη συντηρητική πολιτική της ΝΔ που θέλει να τα δώσει όλα στα μεγάλα συμφέροντα, θα πρέπει άμεσα να δείξει αντανακλαστικά για να είναι χρήσιμος και ωφέλιμος για την πόλη.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News