Πτώση F-16: Πώς το εκτινασόμενο κάθισμα έσωσε τον πιλότο -Η εκτίναξη έγινε σε 1,2 δευτερόλεπτα, με 20 G
Αδιευκρίνιστα παραμένουν τα αίτια της χθεσινής πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής, ο πιλότος του οποίου σώθηκε.
Αδιευκρίνιστα παραμένουν τα αίτια της χθεσινής πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής, ο πιλότος του οποίου σώθηκε.
Ο 29χρονος υποσμηναγός Παναγιώτης Αποστολάκης πρόλαβε να χρησιμοποιήσει το σύστημα αυτόματης εκτίναξης και να εγκαταλείψει το αεροσκάφος, πριν αυτό συντριβεί.
Λεπτομέρειες για την εγκατάλειψη του F-16
Περισσότερες λεπτομέρειες για τον τρόπο που ο πιλότος κατάφερε να εγκαταλείψει έγκαιρα το αεροσκάφος έδωσε ο αντιπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α. Ιωάννης Βαμβακός, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Ερωτηθείς αρχικά αν υπάρχει τρόπος ενημέρωσης του πύργου ελέγχου για το αν ο πιλότος έχει καταφέρει να εγκαταλείψει το αεροσκάφος, είπε ότι «το ίδιο το αεροσκάφος έχει ένα σύστημα που αυτομάτως δίνει σήμα ότι έγινε εγκατάλειψη αυτόματα» και ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση «υπήρχαν και άλλα μέλη του σχηματισμού που είδαν ότι έγινε η εγκατάλειψη».
Για την επιτυχία της έκβασης της εγκατάλειψης
Ερωτηθείς για το τι έπαιξε ρόλο στην περίπτωση αυτή και είχε επιτυχή έκβαση η εγκατάλειψη, ο κ. Βαμβακός έδωσε αρχικά τα συγχαρητήριά του στον πιλότο που λειτούργησε επαγγελματικά και χρησιμοποίησε την εκπαίδευση που είχε λάβει. «Προφανώς το αεροσκάφος είχε κάποια βλάβη που καθιστούσε τη συνέχεια της πτήσης μάλλον αδύνατη», πρόσθεσε.
Ο αντιπτέραρχος εξήγησε ότι «ήταν ελεγχόμενη η εγκατάλειψη, ο ιπτάμενος ενεργοποίησε τη χειρολαβή στο κάθισμά του. Το κάθισμα έχει 30 μοίρες οπισθόκλιση, οπότε κατευθείαν εντός 1,2 δευτερολέπτων βρέθηκε να φεύγει πρώτα η καλύπτρα και εν συνεχεία έφυγε το κάθισμα και βρέθηκε να κρέμεται», σημείωσε.
Εκτοξεύτηκε με επιτάχυνση περίπου 20G
Ο κ. Βαμβακός έκανε γνωστό ότι οι ρουκέτες που είναι στο κάθισμα στιγμιαία εκτοξεύουν τον ιπτάμενο προς τα πάνω με περίπου 20 G. «Οι αναχαιτίσεις που γίνονται από τα F-16 και τα Μιράζ που έχουμε είναι μέχρι 9 G, όπου εκεί ο ιπτάμενος πραγματικά υποφέρει. Τα 20 G όμως είναι στιγμιαία και ο εγκέφαλος έχει ήδη αποθέματα οξυγόνου. Υπάρχουν περιπτώσεις στην εγκατάλειψη που ο άλλος λιποθύμησε, έχασε στιγμιαία τις αισθήσεις του», πρόσθεσε.
Σημειώνεται ότι στη φυσική, η επιτάχυνση της βαρύτητας είναι η επιτάχυνση που αποκτάει ένα σώμα όταν βρεθεί μέσα στο βαρυτικό πεδίο της Γης. Συμβολίζεται διεθνώς με το γράμμα G.
Τι γίνεται αφού βρεθείς στον αέρα
«Βρίσκεσαι στον αέρα, με τη βάρκα να κρέμεται κάτω από τα πόδια σου με τον ιμάντα, εσύ να κατεβαίνεις με το αλεξίπτωτο, το οποίο μπορείς να το κατευθύνεις κόντρα στον άνεμο και μετά, όταν πέσεις στη θάλασσα, εφαρμόζεις τις διαδικασίες που μαθαίνουμε στο κέντρο επιβίωσης στην Καλαμάτα. Μπαίνεις μέσα στη βάρκα, ενεργοποιείς τον ασύρματο που έχεις, μιλάς με τα σωστικά συνεργεία και εκτελείς διαδικασίες μέχρι να έρθει το ελικόπτερο από πάνω και να σε ανεβάσει ο δύτης ή να έρθει το rescue basket», εξήγησε.
Για το πώς λειτούργησε ο μηχανισμός εγκατάλειψης και το σύστημα διάσωσης
«Ο μηχανισμός λειτούργησε πάρα πολύ σωστά. Τα σωστικά συντηρούνται πάρα πολύ σωστά από αντίστοιχη μοίρα στο αεροδρόμιο και λειτούργησε υποδειγματικά. Επίσης πάρα πολύ καλά λειτούργησε και όλο το σύστημα διάσωσης, έφυγαν έγκαιρα εντός του προβλεπόμενου χρόνου και πολύ νωρίτερα», σημείωσε.
«Νιώθεις υπέροχα στο πιλοτήριο, δύσκολα το εγκαταλείπεις. Όμως όταν η πτήση γίνεται αδύνατη, αναγκάζεσαι να εγκαταλείψεις ενώ ξέρεις ότι κινδυνεύεις από διάφορες παράγοντες που υπάρχουν, όπως η υποθερμία στη θάλασσα αυτήν την εποχή», είπε τέλος.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News