Σιδηρόδρομος: Καθυστερεί η 2η φάση επαναλειτουργίας τρένων και προαστιακού – Δεν ξεκίνησαν τα δρομολόγια για Κιάτο και Αίγιο

Δεν ξεκίνησαν τα δρομολόγια του προαστιακού από Αθήνα προς Κιάτο και Αίγιο, λόγω προβλημάτων επικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών.

Σιδηρόδρομος

Η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου μετά από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δεν προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου θα καθυστερήσει.

Αυτή τη βδομάδα ήταν να μπουν περισσότερα δρομολόγια, ωστόσο εφόσον δεν πληρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας, ενώ σε πολλές περιπτώσεις αγνοούνται οι λεγόμενες δικλείδες ασφαλείας, αυτό δεν θα συμβεί.

Ειδικότερα, η γραμμή του Προαστιακού προς Κιάτο δεν θα ξεκινήσει σήμερα, όπως ήταν προγραμματισμένο, λόγω προβλημάτων επικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών.

Όπως φαίνεται, τα δεδομένα αυτά πάνε πίσω τον προγραμματισμό της επανεκκίνησης των δρομολογίων του Intercity, από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη.

Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο δεν έχουν λάβει όλες αυτές τις γραπτές εγγυήσεις, που έχουν ζητήσει από τον ΟΣΕ. Σημειώνεται ότι η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), με έγγραφό της, είχε ζητήσει την παράταση της ακινησίας στα τμήματα:

  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα καθώς και
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη.

Ωστόσο, σύμφωνα με την ΕΡΤ, ούτε το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο δεν λειτούργησε, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, κατά την πρώτη φάση της επανεκκίνησης, την περασμένη Τετάρτη, στις 22 Μαρτίου.

Ποια δρομολόγια πραγματοποιούνται

Φαίνεται, λοιπόν, πως μόνο το προαστιακό δίκτυο θα συνεχίσει να λειτουργεί, και συγκεκριμένα στα τμήματα:

  • Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Κάντζα – Λιόσια
  • Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα και
  • Πάτρα – Ρίο.

Παράλληλα, λειτουργεί και ένα τμήμα του τουριστικού δικτύου:

  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο.

Μάλιστα, πληροφορίες κάνουν λόγο πως ούτε το τμήμα Βόλος – Μηλιές δεν λειτουργεί παρά τις σχετικές ανακοινώσεις.

Εμπορευματικές μεταφορές: Πιέζουν οι εργαζόμενοι

Οι σιδηροδρομικοί ζητούν την απόλυτη διασφάλιση για την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου.

Τα αιτήματα

Στο τμήμα «Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη»

Κυρίως στο ύψος του Στρυμόνα, τη λειτουργία των επικοινωνιών στη διαδρομή.

Τη λειτουργία όλων των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Αυτά που δεν λειτουργούν είτε να φυλάσσονται είτε να καταργηθούν.

Τα ΑΣΙΔ είναι διαβάσεις αυτόματες (διαθέτουν μπάρες) χωρίς την ύπαρξη φυλακίου.

Να αρθεί η υποχρέωση βραδυποριών των 6 – 10 χλμ, σε κάποια σημεία του συγκεκριμένου τμήματος, λόγω έλλειψης συντήρησης. Σε βραδυπορίες προχωρούν λόγω έλλειψης συντήρησης, λένε οι μηχανοδηγοί.