Σταϊκούρας: Πυλώνας της οικονομίας η ναυτιλία

«Η ελληνική ναυτιλία πρωταγωνιστεί στο διεθνές οικονομικό στερέωμα και αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής οικονομίας», επεσήμανε ο υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας

Σταϊκούρας

Η ελληνική ναυτιλία συνεισέφερε 18,7 δισ. ευρώ το 2021 σε εισαγόμενο συνάλλαγμα, ενώ η εν λόγω βιομηχανία προσφέρει 200.000 θέσεις εργασίας- άμεσα και έμμεσα- υπογράμμισε ο Χρήστος Σταϊκούρας τονίζοντας τη συμβολή του συγκεκριμένου τομέα στην ελληνική οικονομία.

«Η ελληνική ναυτιλία πρωταγωνιστεί στο διεθνές οικονομικό στερέωμα και αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής οικονομίας», επεσήμανε ο κ. Σταϊκούρας σε ομιλία του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς.

Ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 5.514 πλοία και ελέγχει περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου σε όρους συνολικής μεταφορικής ικανότητας και το 59% εκείνου που ελέγχεται από κράτη της ΕΕ.

«Η ελληνική ναυτιλία συνεισέφερε 18,7 δισ. ευρώ, το 2021, σε εισαγόμενο συνάλλαγμα, το υψηλότερο επίπεδο μετά το 2008, ενώ οι θαλάσσιες μεταφορές συνεισφέρουν περισσότερο από το 3% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας και ανέρχονται συνολικά περίπου στο 7% του ΑΕΠ, άμεσα και έμμεσα», δήλωσε.

«Παράλληλα όμως, σημειώνεται υποχώρηση στην ελληνική σημαία. Παρόλα αυτά, η ελληνική σημαία παραμένει στην 4η θέση στην παγκόσμια κατάταξη, αντιπροσωπεύοντας σε χωρητικότητα το 17% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου», σημείωσε.

Σε επίπεδο δημοσίων εσόδων, η συνεισφορά της ναυτιλίας από τον φόρο χωρητικότητας, που πλέον επιβάλλεται και στα πλοία με ξένη σημαία, από 13,3 εκατ. ευρώ το 2012 ανήλθε στα 98 εκατ. ευρώ το 2021, επεσήμανε ακόμη ο υπουργός Οικονομικών.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι υπάρχουν και σοβαρές προκλήσεις. Η πρώτη, συνέχισε, είναι η προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία ή περισσότερων πλοίων για εμπορική διαχείριση στην Ελλάδα, καθώς και η επέκταση και διεύρυνση των παρεχομένων υπηρεσιών του ευρύτερου ναυτιλιακού χώρου, συμπεριλαμβανομένων αυτών των ναυπηγείων.

Ένα ακόμη ζήτημα, με το οποίο πρέπει να ασχοληθούν όλες οι πλευρές, σημείωσε, είναι «η έλλειψη αξιωματικών καταστρώματος και μηχανής για τη στελέχωση του παγκόσμιου στόλου, ζήτημα που είναι αλληλένδετο με την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία».