Τέμπη – Πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Δεν χρησιμοποιήθηκαν οι δυο λέξεις «κλειδιά» τη μοιραία νύχτα»
Για λέξεις «κλειδιά» μίλησε πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την μοιραία νύχτα του δυστυχήματος.
Πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Χρήστος Ρετσινάς, μίλησε για κάποιες λέξεις «κλειδιά» στη γλώσσα των σιδηροδρομικών, οι οποίες ωστόσο, καθώς λέγει ο ίδιος, δεν χρησιμοποιήθηκαν τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη.
«Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις κλειδιά “κανονικά και άνοδος” “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν τις είπε. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας», τόνισε ο κ. Ρετσινάς στην ΕΡΤ, σχολιάζοντας τους ηχογραφημένους διαλόγους το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη, που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Για το κλίμα χαλαρότητας που διαφαίνεται στους διαλόγους ξεκαθάρισε πως «αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν. Το θέμα είναι να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών και όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται».
Για το γεγονός πως ο μηχανοδηγός της επιβατικής τρένου προσπαθούσε να μιλήσει από το κινητό του τηλέφωνο με πιθανούς μηχανοδηγούς του εμπορικού τρένου, ο κ. Ρετσινάς έκανε λόγο για έλλειμμα στη λειτουργία της εταιρείας καθώς όπως είπε «θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο».
Μάλιστα όπως τόνισε χαρακτηριστικά «η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα».
Για τον έναν από τους δύο άλλους σταθμάρχες που φέρεται να έφυγε νωρίτερα και να μην παρέμεινε έως τις 23:00, στον σταθμό στη Λάρισας σημείωσε πως «δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00».
Όμως για τον δεύτερο σταθμάρχη, τον μόνιμο και πιο έμπειρο σχολίασε πως «όφειλε να καθίσει μέχρι τις 23:00. Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα».
Για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη επανέλαβε ότι «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου» και πως «είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί».
Και κατέληξε λέγοντας πως «η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος. Φταίνε όλοι» και πως «δέχομαι επιθέσεις επειδή μιλάω για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News