Υπάρχει επόμενη μέρα για τον σιδηρόδρομο;
Του Πάνου Αδαμόπουλου, Απόστρατος της ΕΛΑΣ.
Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν υπάρχει μέλλον για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, του οποίου η αξιοπιστία έχει πληγεί!
Το σύνολο του Ελληνικού Σιδηρόδρομου είναι χωρίς σύγχρονα συστήματα τηλεδιοίκησης…
Ομως, η επόμενη μέρα για ένα μέσο που δεν παύει να είναι το πιο ασφαλές για να υπάρξει επόμενη∙ θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε ορισμένους παράγοντες.
1. Η άμεση ολοκλήρωση των έργων υποδομής και επιδομής και κυρίως της «ημαρτημένης» εργολαβίας 717 που έχει ξεκινήσει πριν από δέκα χρόνια και δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε, μέχρι το 2010, στο ΣΚΑ, την Κόρινθο, το Λιανοκλάδι, τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη. Η πληγή για τους σιδηροδρόμους, σταδιακά έμεινε χωρίς συντήρηση και τέθηκε εκτός λειτουργίας.
2. Η πραγματοποίηση των αναγκαίων προσλήψεων με αξιοκρατικά κριτήρια. «Τα δρομολόγια αυτήν την περίοδο εκτελούνται χάρη στην αυταπάρνηση και τον απόλυτο επαγγελματισμό των μηχανοδηγών» σημείωνε τον Αύγουστο του 2022 η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Έλξης.
3. Ο αποτελεσματικότερος έλεγχος του τροχαίου υλικού το οποίο αποψιλώνουν τα λεγόμενα κυκλώματα του σκραπ. Η μεγαλύτερη στην ιστορία του οργανισμού- κλοπή έξι ντιζελάμαξων βάρους 60-70 τόνων η καθεμία, δέκα φορτάμαξων και πολυάριθμων βαγονιών παραμένει ανεξιχνίαστη, παρότι έχουν περάσει 15 χρόνια…
4. Το απόστημα των ανισόπεδων διαβάσεων που θέτουν σε κίνδυνο καθημερινά πεζούς, που εάν δεν κλείσει, σε βαρέλι χωρίς πάτο θα εξακολουθεί να παραπέμπει η κατάσταση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Ο αριθμός των ατυχημάτων είναι υψηλός, καθώς κατά μέσον όρο συμβαίνουν 30 ετησίως, στα οποία 16 άτομα τραυματίζονται και 12 χάνουν τη ζωή τους. Ο ΟΣΕ διαθέτει περί τις 1.800 ισόπεδες διαβάσεις, όπου συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα.
5. Η αλλαγή του τρόπου διοίκησης της Hellenic Train που ανήκει στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane, κάτι που θα κρίνει την επόμενη μέρα των ελληνικών τρένων. Στο κάδρο των ευθυνών ο ΟΣΕ… απαιτούνται αυστηρότερα μέτρα από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Οταν επίκειτο η υπογραφή της συμφωνίας εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προς 45 εκατ. ευρώ, οι Ιταλοί έκαναν λόγο για επενδύσεις έως μισού δισ. ευρώ…
6. Στην αποτελεσματικότερη εποπτεία των ελληνικών σιδηροδρόμων από τη Ρυθμιστική Αρχή (ΡΑΣ). Η ΡΑΣ εποπτεύει την εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφαλείας (ΣΔΑ), τα οποία είναι υποχρεωμένοι να συντάσσουν και να τηρούν ο Διαχειριστής Υποδομής (ΔΥ), δηλαδή ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και η Hellenic Train.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News