Προβλήματα στα λιμάνια Πάτρας και Ρίου, τι αναφέρει έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού
Η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού με την «Εκθεση Λιμένων 2024», ζητά Βελτιώσεις σε 77 λιμάνια νησιωτικών και χερσαίων περιοχών σε όλη την Ελλάδα.
Βελτιώσεις σε 77 λιμάνια νησιωτικών και χερσαίων περιοχών σε όλη την Ελλάδα, ζητά με την «Έκθεση Λιμένων 2024» η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, διά του νέου προέδρου της Παναγιώτη Γιγή.
Στην Έκθεση, που συνοδεύεται από χάρτες και φωτογραφίες που έχουν τραβήξει πλοίαρχοι όλων των εταιριών καταγράφονται οι «εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις», που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τα λιμάνια αυτά.
Αν και στην επιστολή προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό επισημαίνεται ότι έχουν γίνει προσπάθειες βελτίωσης των Λιμανιών μέσω της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, εντούτοις σημειώνεται ότι «η γενική εικόνα απαιτεί να δοθούν λύσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν».
Στις πάνω από 100 σελίδες της Έκθεσης καταγράφονται προβλήματα, που ξεκινούν από αλλαγή λαμπτήρων σε φάρους και σηματοδότες και φτάνουν έως την κατασκευή νέων προβλητών ή βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης τους.
Για το Λιμάνι της Πάτρας, οι παρατηρήσεις επικεντρώνονται κυρίως στο θέμα της ασφάλειας και της αποτροπής παράνομης εισόδου μεταναστών. Συγκεκριμένα, ζητούν αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμανιού, σε σχέση με την πρόσβαση λαθρομεταναστών οι οποίοι χωρίς την απαραίτητη φύλαξη εισέρχονται, επιδιώκοντας την παράνομη είσοδό τους στα πλοία μέσω των φορτηγών αυτοκινήτων, κατά την παραμονή αυτών στους προβλήτες σε διάφορα σημεία της καρότσας τους. Το λιμάνι Πατρών είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με τις απαιτήσεις ISPS.
Επίσης, σημειώνεται ακόμα πως στη «θέση Ε» είναι πολύ δύσκολη η φορτοεκφόρτωση, καθώς ο χερσαίος χώρος είναι πολύ στενός, αφού μεγάλο μέρος του, έχει μισθωθεί σε εταιρεία ως πάρκινγκ ασυνόδευτων οχημάτων κι επίσης έχει τοποθετηθεί φράχτης κοντά στην πρύμνη (που έχει μάλλον ως σκοπό να αποκλειστεί τελωνειακά η θέση αν χρειαστεί) που αφήνει ελεύθερη την πρόσβαση σε ένα όχημα κι αυτό με το ζόρι.
Εντός του Λιμένα δεν υπάρχει διάβαση για τους πεζούς (μονοπάτι) ούτε και διάδρομος να οδηγεί στον επιβατικό σταθμό, ενώ ορισμένοι προσκρουστήρες χρήζουν άμεσης αντικατάστασης διότι από τις επαναλαμβανόμενες προσδέσεις, είναι φυσικό επακόλουθο κατά την πρόσδεση του πλοίου, να υπάρχει φθορά στο εξωτερικό προστατευτικό υλικό και να γίνεται επαφή λαμαρίνας με σίδερο προσκρουστήρα.
Στο Λιμάνι του Ρίου, οι πλοίαρχοι ζητούν καθαρισμό φερτών υλικών (λάσπη) σε όλο το μήκος του δυτικού προβλήτα και μια μελέτη–κατασκευή, ώστε να μην μπαζώνεται από τα θαλάσσια ρεύματα και από τις καιρικές συνθήκες.
Επίσης τονίζουν την ανάγκη κατασκευής καινούργιου κρηπιδώματος στον ανατολικό προβλήτα, μαζί με δέστρες για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων.
Στο Λιμάνι του Αντιρρίου, ζητούν την κατασκευή καινούργιου κρηπιδώματος στον δυτικό προβλήτα, μαζί με δέστρες για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων. Ενα μικρό κομμάτι του προβλήτα είναι ήδη υπό κατασκευή. Επιπλέον, να γίνει καθαρισμός από τα φερτά υλικά (λάσπη) του πυθμένα κατά το μήκος του προβλήτα.
Διαβάστε επίσης:
Πάτρα: Αγώνας δρόμου για αναζήτηση φοιτητικής στέγης, αυξημένα κατά 10% τα ενοίκια
Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Red Hot Chili Peppers, Snoop Dogg και Billie Eilish στην τελετή λήξης
Αθηνά Οικονομάκου: Ο Μπρούνο Τσερέλα την προπονεί στο μπάσκετ,«Θα δουλέψουμε πάνω στις δεξιότητες»
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News