Πάτρα: Δικηγόρος «κυνήγησε» εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και πήρε αποζημίωση 7.000 ευρώ για μηνύματα από 5ψήφια

Η υπόθεση με τα 5ψήφια νούμερα υπερβολικής χρέωσης, πριν από μερικά χρόνια είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις, αναγκάζοντας την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων να παρέμβει προς τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, για να βάλει φρένο σε μια επιθετική και παράνομη εμπορική πρακτική.

Δικηγόρος

Συνολική αποζημίωση 7000 ευρώ αναγκάστηκαν να καταβάλλουν σε πατρινό δικηγόρο, μια μεγάλη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και μια εταιρεία αποστολής παράνομων μηνυμάτων SMS, μέσω των γνωστών 5ψήφιων αριθμών, που χρέωναν τους καταναλωτές εν αγνοία τους, μεγάλα χρηματικά ποσά.

Η υπόθεση με τα 5ψήφια νούμερα υπερβολικής χρέωσης, πριν από μερικά χρόνια είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις, αναγκάζοντας την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων να παρέμβει προς τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, για να βάλει φρένο σε μια επιθετική και παράνομη εμπορική πρακτική.

Να σημειωθεί ότι τρόπος άμυνας δεν υπήρχε, καθώς η αποστολή και μόνο αυτών των μηνυμάτων, επέφερε και την χρέωση του καταναλωτή, χωρίς να κάνει καμία ενέργεια. Η μόνη άμυνά του, ήταν να δηλώσει προς την εταιρεία πάροχο κινητής τηλεφωνίας, την ενεργοποίηση φραγής εισερχόμενων μηνυμάτων από 5ψήφιους αριθμούς, κάτι που οι περισσότεροι δεν γνώριζαν.

Τέτοιες περιπτώσεις, είχαμε και στην Πάτρα πάρα πολλές, αλλά, οι καταναλωτές, νοιώθοντας ανήμποροι να αντιδράσουν, πλήρωναν τους λογαριασμούς και κατόπιν προέβαιναν σε φραγή των 5ψήφιων αριθμών, για να σταματήσουν την οικονομική «αιμορραγία».

ΑΓΩΓΕΣ

Στην περίπτωση όμως του πατρινού δικηγόρου, οι εταιρείες βρήκαν τον… μάστορά τους. Με αγωγή που κατέθεσε στη δικαιοσύνη, ισχυριζόταν ότι η εταιρεία παροχής Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης και η δεύτερη εταιρεία, ως πάροχος δικτύου κινητής τηλεφωνίας, ενεργώντας κατά παράβαση συμβατικών υποχρεώσεων, προέβησαν, χωρίς ενημέρωση και τη συγκατάθεσή του, στην παράνομη, χωρίς καμία δική του ενέργεια και παρά τις καταγγελίες του, χρέωση με το συνολικό ποσό των 81,27 ευρώ, μέσω αποστολής διαδοχικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων SMS στον αριθμό του.

Πρακτικά, ο δικηγόρος φαινόταν ότι έκανε χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας παροχής Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, χωρίς όμως να τις έχει ζητήσει ο ίδιος και πολύ περισσότερο, χωρίς να τις έχει αποδεχθεί και εγκρίνει.

Ο δικηγόρος με την αγωγή του, ζητούσε από την δικαιοσύνη να υποχρεωθούν οι εναγόμενες εταιρείες, κάθε μία να του καταβάλουν, όχι μόνο το ποσό των 81 ευρώ με το οποίο χρεώθηκε παράνομα γι΄αυτά τα μηνύματα, αλλά και ποσό 5.000 ευρώ για χρηματική ικανοποίηση, καθώς και να αναγνωριστεί η υποχρέωση τους να καταβάλουν η κάθε μία το ποσό των 14.950 ευρώ για χρηματική ικανοποίηση.

Η μεν πρώτη, που έστελνε τα παράνομα μηνύματα, αναγκάστηκε τελικά να καταλήξει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τον δικηγόρο, δεχόμενη να του καταβάλλει αποζημίωση 3000 ευρώ.

Η δεύτερη εταιρεία, που ήταν η πάροχος υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, κατέθεσε έφεση στην αγωγή, η οποία δικάστηκε πριν από λίγο καιρό. Το δικαστήριο αναφέρει στην απόφασή του, ότι ο δικηγόρος «υπέστη, εξαιτίας της στενοχώριας και της ψυχικής ταλαιπωρίας που δοκίμασε, ηθική βλάβη»  και τελικά καλεί την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας να καταβάλλει και αυτή στον δικηγόρο για ηθική βλάβη, αποζημίωση 4000 ευρώ. Δηλαδή, συνολική αποζημίωση 7000 ευρώ και από τις δύο εταιρείες, πλέον των 80 ευρώ με τα οποία χρεώθηκε για τα παράνομα μηνύματα.