Η Αχαΐα προσέλκυσε… 390 κοινωνικούς τουρίστες
Ο νομός δεν υπάρχει πουθενά ως επιλογή, παρά το γεγονός ότι υπερτερεί σαρωτικά από πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας.
Ο ΟΑΕΔ ανακοίνωσε χθες αναλυτικά στοιχεία για την πορεία υλοποίησης του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού τον μήνα Αύγουστο. Ενεργοποιήθηκαν συνολικά 47.000 επιταγές του νέου προγράμματος 2021-2022 σε τουριστικά καταλύματα της χώρας, καθώς και περισσότερες από 6.500 επιταγές ακτοπλοϊκής μεταφοράς.
Η μέγιστη διάρκεια διανυκτερεύσεων με το φετινό πρόγραμμα είναι 6 βράδια με μικρή ιδιωτική συμμετοχή, ενώ στους Δήμους Ιστιαίας-Αιδηψού και Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Αννας Ευβοίας, που κηρύχθηκαν πυρόπληκτοι, αυξήθηκε σε 12 διανυκτερεύσεις.
Επίσης, στα νησιά της Κω, Λέρου, Λέσβου, Σάμου, Χίου και στον Νομό Εβρου η μέγιστη διάρκεια είναι 10 βράδια με μηδενική ιδιωτική συμμετοχή.
Πρώτη περιφερειακή ενότητα στις προτιμήσεις του προγράμματος ήταν αυτό τον Αύγουστο η Χαλκιδική που δέχθηκε 6.836 δικαιούχους μαζί με τις οικογένειές τους, σε ποσοστό 15%.
Από τις 25 περιφερειακές ενότητες, τον μεγαλύτερο αριθμό ενεργοποιημένων επιταγών σε τουριστικά καταλύματα είχαν ακόμα η Πιερία με 4.047 δικαιούχους με ποσοστό 9%, η Πρέβεζα με 3.716, ενώ έκπληξη αποτέλεσε η μεγάλη προσέλευση κοινωνικών τουριστών στο νησί της Θάσου, καθώς βρέθηκε στην 4η θέση με 2.977 δικαιούχους του προγράμματος, πάνω από πολύ πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, προφανώς λόγω κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών και μικρού μεταφορικού κόστους.
Η Αχαΐα, δυστυχώς, βρίσκεται στην 24η θέση, δηλαδή προτελευταία, καθώς προσέλκυσε μόλις 390 δικαιούχους του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού (1%). Το στοιχείο αυτό δείχνει δυστυχώς πως η Αχαΐα παραμένει στους μη ελκυστικούς προορισμούς όσον αφορά τον εγχώριο τουρισμό, παρά το γεγονός ότι η περιοχή δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλους ανταγωνιστές σε φυσικό κάλλος, αξιοθέατα και μνηνεία, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει κάποιες αξιόλογες κινήσεις αναβάθμισης των καταλυμάτων.
Θα έλεγε κανείς πως, η Αχαΐα δεν υπάρχει πουθενά ως επιλογή, παρά το γεγονός ότι υπερτερεί σαρωτικά από πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας που ευημερούν. Σημειωτέον ότι η Πάτρα έχει όλες τις απαιτούμενες υποδομές για να προσελκύσει τουρίστες όπως σύγχρονα νοσοκομεία, ασφαλείς οδικούς άξονες, καινούργιο λιμάνι, αεροδρόμιο, στρατηγική θέση ανάμεσα σε προορισμούς υψηλής επισκεψιμότητας, κ.ά. Προφανώς κάπου υστερούμε σε θέματα σχεδιασμού, οργάνωσης και άσκησης τουριστικής πολιτικής.
Μπορεί και το προϊόν που παρουσιάζουμε να είναι ένας «αχταρμάς» με «λίγο απ΄όλα» αλλά χωρίς σαφή προσανατολισμό και στόχευση.
Από την άλλη όμως, κάποιος μπορεί να δει το ποτήρι μισογεμάτο και να αναρωτηθεί, πώς 390 δικαιούχοι με έξι δωρεάν διανυκτερεύσεις επέλεξαν την Αχαΐα για τις καλοκαιρινές διακοπές τους; Ισως γιατί διέκριναν τα παραπάνω χαρακτηριστικά που τους προσέλκυσαν.
Ισως μια έρευνα σε αυτά τα άτομα, να μας έδειχνε και τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε για να προσελκύσουμε και άλλους τουρίστες.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News