Αχαΐα – Αυτοκινητοδρόμιο: Δυσπιστία στο φλερτ για πρώτο ραντεβού

Με επιστολές συνεχίζεται η διαβούλευση μεταξύ του ενδιαφερόμενου στρατηγικού επενδυτή και της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ στην οποία έχει εκδηλώσει την πρόθεσή του, για την υλοποίηση και ανάπτυξη του έργου.

Από την πλευρά της διοίκησης της πατρινής εταιρίας, απορρέει ξεκάθαρα μια αίσθηση δυσπιστίας, γεγονός που δεν είναι ευοίωνο, καθώς μάλιστα προβληματίζει την πλευρά του επενδυτή.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π», η διοίκηση της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας από την περασμένη Τετάρτη απάντησε εγγράφως θετικά, στο αίτημα της ναυτιλιακής εταιρείας Seanergy Mare Maritime Co, για συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών και αναλυτική παρουσίαση της επενδυτικής της πρότασης, ωστόσο πριν φτάσουν στο πρώτο ραντεβού, ζητούνται επεξηγήσεις και εγγυήσεις.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει μέχρι σήμερα, η πρόταση της ναυτιλιακής εταιρείας Seanergy Mare Maritime Co, αφορά την απόκτηση του 81% του μετοχικού κεφαλαίου της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ. Η ίδια δεσμεύεται για χρηματοδότηση του έργου με συνολικό ποσό 120 εκατ. ευρώ, που θα προέλθει από δανεισμό από τον EFSI (European Fund for Strategic Investments), με τις νέες δυνατότητες που αυτό δίνει για την υλοποίηση και ανάπτυξη μεγάλων ευρωπαϊκών έργων υποδομών και με τη συμμετοχή και άλλων θεσμικών και μη φορέων.

ΤΙ ΖΗΤΗΣΑΝ
Διασταυρωμένες πληροφορίες της «Π» αναφέρουν ότι η Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας στην απαντητική επιστολή που απέστειλε στις 18 Ιανουαρίου, δέχεται να συναντηθεί με τον ενδιαφερόμενο επενδυτή, αλλά, πρώτα ζητά σημαντικές πληροφορίες και διευκρινήσεις.

Συγκεκριμένα ζητούνται οι τρεις τελευταίοι ισολογισμοί της εταιρείας, διευκρινήσεις ως προς τον τοπικό της εκπρόσωπο (η έδρα της μητρικής είναι στην Λιβερία) και αν είναι αδειοδοτημένος για υλοποίηση και λειτουργία αυτοκινητοδρομίων, το κεφαλαιακό υπόβαθρο της εταιρείας, το σχέδιο που έχει εκπονήσει για χρηματοδότηση από τον EFSI και πληροφορίες για την μεταβίβαση των μετοχών της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ.

ΟΙ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ
Η «Π» πληροφορείται ότι οι διοικούντες της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., βλέπουν πολλά σκοτεινά σημεία στο θέμα της μεταβίβασης των μετοχών, καθώς ο επενδυτής δεσμεύεται μόνο για την άμεση καταβολή ποσού 3 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στην ονομαστική τους τιμή και αποπληρωμή του υπόλοιπου ποσού σε βάθος χρόνου 13 μηνών.

Επιπλέον, η απαίτηση του ενδιαφερόμενου επενδυτή να αποκτήσει το 81% των μετοχών και πλήρη έλεγχο της εταιρείας, κρίνεται ως υπερβολική και μη υλοποιήσιμη, γιατί αποκλείει το μεγαλύτερο μέρος των μετόχων «μικρών» και «μεγάλων» και το εξοβελίζει από το ΔΣ.

Οι διοικούντες της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας έχουν ερωτηματικά και για το πώς θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου, χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η επιδότηση των 29 εκατ. ευρώ από τον αναπτυξιακό νόμο, που λήγει στα τέλη του 2023. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, ο ενδιαφερόμενος επενδυτής δεν αναφέρεται καθόλου στο αν θα αξιοποιήσει αυτό το εργαλείο χρηματοδότησης.

«ΠΑΓΩΝΕΙ» Ο ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ
Πηγές προσκείμενες στο περιβάλλον του ενδιαφερόμενου επενδυτή επιβεβαίωσαν στην «Π» ότι απαντητική επιστολή της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας, έχει ήδη παραληφθεί και διαβαστεί από τους αποδέκτες.

Ανέφεραν ότι στην επιστολή εντοπίζονται σημαντικές αποκλίσεις, ενώ εκτιμήθηκε πως από την πλευρά της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας, δεν διαφαίνεται πρόθεση επίτευξης συμφωνίας, αλλά αντιθέτως, αμφιβολίες ως προς την κεφαλαιακή βάση του επενδυτή.

Παρ΄όλα αυτά, διαβεβαιώνουν ότι η απάντηση της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας θα εξεταστεί ενδελεχώς και όχι εν θερμώ, παράλληλα με άλλες εναλλακτικές προτάσεις περιοχών που μπορούν να υποδεχθούν αυτοκινητοδρόμιο.

Είναι ξεκάθαρο ότι μεταξύ των δύο πλευρών, δεν υπάρχει ικανό κλίμα. Για τον λόγο αυτό, άλλα μέλη της διοίκησης της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας τονίζουν ότι οι συζητήσεις θα πρέπει να περάσουν από το επίπεδο των επιστολών και των τηλεδιασκέψεων, σε αυτό της άμεσης συνάντησης, ώστε όλα τα ζητήματα να τεθούν ανοικτά στο τραπέζι και η διαβούλευση να προχωρήσει βήμα – βήμα.

Αλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας, βρίσκεται σε επαφές και με δεύτερο ενδιαφερόμενο επενδυτή. Το ζήτημα είναι να πείσει και άλλες πλευρές από τη σύνθεση των μετόχων, που έβλεπαν τον ενδιαφερόμενο επενδυτή ως την οδό απεμπλοκής και εξόδου τους, από το όλο εγχείρημα.
Ποια όμως είναι η Seanergy Mare Maritime Co; Πρόκειται για μια σχετικά νέα ναυτιλιακή εταιρεία στην Ελλάδα, που ιδρύθηκε το 2018 με έδρα το Μοσχάτο Αττικής, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Δημήτρη Ναυπλιώτη, ο οποίος κατάγεται από την περιοχή και μετέχει στο συμβούλιο του Επιμελητηρίου Ελληνο-Κινεζικής Οικονομικής Συνεργασίας.
Η εταιρεία εμφανίζεται να διαχειρίζεται έναν στόλο 50 πλοίων διαφόρων τύπων και μεγεθών. Σκοπός της είναι η ναυλομεσιτεία και η στενή συνεργασία με κινέζικες εταιρείες για την μεταφορά προϊόντων μεταξύ Κίνας και Ελλάδας.
Ο κ. Ναυπλιώτης, δεν είναι άγνωστο πρόσωπο στην Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ. Παλαιά μέλη της ανέφεραν στην «Π» ότι από το 2003 είχε προσεγγίσει την εταιρεία, με σκοπό και τότε να εισέλθει στο μετοχικό της κεφάλαιο. Αλλά φαίνεται ότι η εμπειρία αυτή δεν άφησε καλό απόηχο.

ΛΕΖΑΝΤΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ: Σε πρώτο πλάνο ο κ. Δημήτρης Ναυπλιώτης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Mare Maritime Co στην Ελλάδα
Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
spapandreou@pelop.gr